Nieuws van Behringer

Ik vind het design ook beter ogen dan dat van sommige andere Behringer synths in dit formaat.
 
Ja dat snap ik, maar de vertaling naar het 3u rackformaat is bij sommige synths succesvoller/mooier dan bij andere. Behringer heeft in het algemeen niet perse de mooiste ontwerpen.
 
Zitten er nou geen knoppen op die pots? Dat had toch makkelijk wel gekund, ruimte zat toch?
 
Zitten er nou geen knoppen op die pots? Dat had toch makkelijk wel gekund, ruimte zat toch?
Tsjah... voor die prijs moet je nu ook geen premium product verwachten hé. Waarschijnlijk zullen die potmeters zelf en alle andere componenten die men in hun producten stopt ook niet het beste van het beste zijn. Tis en blijft een low budget gegeven. Wat ik enkel maar kan toejuichen (soms).
 
Laatst gewijzigd:
Hopelijk passen er Davies op zonder dat de opdruk er onder verdwijnt.
 
Screenshot_20220304_052802_com.facebook.lite_edit_57849065899504.jpg
1646368087043.jpg
 
Mijn Hemel wat een ongeloofwaardige hoop aan "aankondigingen" weer.

Doen ze begin ieder jaar. Wat ze januari 2021 aankondigen ligt nog niet in de winkels (verwachtte ik ook niet). En wat ze ze aankondigden nog langer geleden (de 909 bijvoorbeeld) is nauwelijks fatsoenlijk te verkrijgen. Chiptekorten door Corona enzo denk ik. Maar dan stoppen ze al hun tijd in ontwikkelen, en produceren ho maar. Begrijp me niet verkeerd: als hobbyist met een kleine beurs die niet al zijn geld in synths stopt ben ik zeer te spreken over de goedkope synths van B., maar op deze manier neem je je klanten toch niet serieus?
 
Mijn Hemel wat een ongeloofwaardige hoop aan "aankondigingen" weer.

Doen ze begin ieder jaar. Wat ze januari 2021 aankondigen ligt nog niet in de winkels (verwachtte ik ook niet). En wat ze ze aankondigden nog langer geleden (de 909 bijvoorbeeld) is nauwelijks fatsoenlijk te verkrijgen. Chiptekorten door Corona enzo denk ik. Maar dan stoppen ze al hun tijd in ontwikkelen, en produceren ho maar. Begrijp me niet verkeerd: als hobbyist met een kleine beurs die niet al zijn geld in synths stopt ben ik zeer te spreken over de goedkope synths van B., maar op deze manier neem je je klanten toch niet serieus?
Mee eens, al denk ik dat deze berichten niet zozeer voor ons als consument bedoeld zijn, maar meer om de concurrentie te ontmoedigen iets soortegelijks op de markt te gaan zetten. Misschien speculatief, maar zo rond de lancering van de 2600's was er in mijn ogen een soort wapenwedloop met met o.a. korg.
 
Dat is de man die de leiding kreeg over een nieuw opgezette synthdivisie in Japan, speciaal voor flagship synthesizers werd er toen verteld.
Dan hoop ik toch echt dat ie zich nou 'ns met serieuze zaken gaat bezighouden want wat ie in z'n handen heeft kan ik niet echt een flagship synth noemen, dit is toch eerder de Volca divisie.
 
Mee eens, al denk ik dat deze berichten niet zozeer voor ons als consument bedoeld zijn, maar meer om de concurrentie te ontmoedigen iets soortegelijks op de markt te gaan zetten. Misschien speculatief, maar zo rond de lancering van de 2600's was er in mijn ogen een soort wapenwedloop met met o.a. korg.
Precies, Behringer gooit de knuppel in het hoenderhok. Wie durft er nu nog meer een analoge groovebox te ontwikkelen voor $ 99,-?

Dat is de man die de leiding kreeg over een nieuw opgezette synthdivisie in Japan, speciaal voor flagship synthesizers werd er toen verteld.
Dan hoop ik toch echt dat ie zich nou 'ns met serieuze zaken gaat bezighouden want wat ie in z'n handen heeft kan ik niet echt een flagship synth noemen, dit is toch eerder de Volca divisie.
Tja als je R&D budget wordt ingekrompen door Korg, omdat er te weinig mensen een Prologue kopen, kan ik me voorstellen dat meneer Nishijima meteen Uli's aanbod aangegrepen heeft. Ik heb eerder deze week van Behringer begrepen dat er binnenkort een nieuwe, analoge -No Clone- synthesizer wordt aangekondigd. (Een Deepermind XXL/Mega/Turbo/Ultra ? :D)
 
Ik vermoed dat we de komende jaren aardig wat topics kunnen maken met aankondigingen van nieuwe Behringer synths. Misschien handig om ze in eerste instantie aan te kondigen via één topic????
Uhhhh...ik ‘heb’ er één. Nog niet bevestigd, maar alvast een foto om te beginnen.
Bekijk bijlage 3702541
Dit zit ook in mijn Kontakt player ultimate!

groeten van Andreos:)
 
Qua 'Hirotube': ik snap dat keyboard niet. Er zitten "bijzondere" koperen geweven patroontjes op de zwarte toetsen. Zou er een soort after-touch ofzo op zitten? En gezien de portability: kan 'ie op batterijen of moet ik in de bus/trein een kabeltje naar een USB batterij aansluiten? Dat laatste is natuurlijk onwerkbaar. Verder leuk ding, een soort Korg Monotron of Volca Keys on steroids. Om snel een ideetje mee te schetsen in de vorm v/e drumpatroontje en een synth sequence.

Alleen jammer dat het filter geen envelope generator heeft. Het meest iconische synth geluidje kun je er dan niet op maken (je weet wel: wa-uuuuuwwww).
 
Model 15 is onderweg... en nummer 8 van de nieuwe synths in aankondiging... het is zoveel nieuws dat het geen nieuws meer is..
Deze unit (of zo'n mini ding) in een 1-stemmige CS80 versie (of een paar stemmen).. die ga ik zeker kopen. :)

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top