Nieuws van Behringer

Ik heb een éénbenige triangel. Een monangel, als het ware. Een staaf, in de volksmond.

Maareuh, die Saturn. Driestemmig polyfoon met 1 VCO per voice? Niet echt voor de volle juup sound. En dan ga ik ervan uit dat hij niet parafoon is.
 
Screenshot_20220301_150301_com.facebook.lite_edit_322217089149270.jpg
1646143388322.jpg
1646143392273.jpg
1646143396221.jpg
 
Mooi al die fotos van al dat Behringer spul, ik heb nu al zo'n 5 producten gezien. Maar is er ook maar 1 demo te vinden van de sounds die ze maken???
 
Alsof ze al hun halfbakken ideeen gauw in wat volca doosjes gepropt hebben. Die proton lijkt me wel koel, maar eerst horen natuurlijk
 
Je moet met die 99€ bakjes ook wel opletten: dadelijk heb je er 5, ben je 500eur lichter en heb je nog niks deftig. Daarom heb ik liever 1 bak met een meer complete spec. En dan bedoel ik niet noodzakelijk een vlaggenschip, maar gewoon iets volwaardig en dat kan een betaalbare instapper zijn zoals een JD-Xi of Deepmind 6. Of als het echt goedkoop en volwaardig moet zijn: bv een Monologue. Het gaat mij niet om het merk, maar om het principe dat te karig soms gewoon te karig is, ongeacht de prijs. Bij een Monologue heb je op z'n minst een complete monosynth met complete interface en bruikbaar klavier.
 
Aan de andere kant heb je voor een slordige €500 wel een dikke, Barbie-sized studio dan.. 😁
 
Je moet met die 99€ bakjes ook wel opletten: dadelijk heb je er 5, ben je 500eur lichter en heb je nog niks deftig. Daarom heb ik liever 1 bak met een meer complete spec. En dan bedoel ik niet noodzakelijk een vlaggenschip, maar gewoon iets volwaardig en dat kan een betaalbare instapper zijn zoals een JD-Xi of Deepmind 6. Of als het echt goedkoop en volwaardig moet zijn: bv een Monologue. Het gaat mij niet om het merk, maar om het principe dat te karig soms gewoon te karig is, ongeacht de prijs. Bij een Monologue heb je op z'n minst een complete monosynth met complete interface en bruikbaar klavier.

Ik ben het helemaal met je eens. Wat deze bakkies voor mij ook als nadeel hebben is dat ze volledig teren op glorie uit het verleden en niet echt samen te lijken willen werken. Ok er is midi. Soms. Maar de ene heeft wel sync in, de andere zowel sync in/uit, wel/geen midi-din en de laatste alleen maar USB. Vergelijk je dat met de Volca serie, waar dit uiteraard een antwoord op moet zijn, dan is er totaal geen coherentie.

Korg met de Volca's heeft ook flink in z'n eigen verleden zitten graven. De filter op de Kick is die van de MS-20. De Keys is afgeleid van de 700s. En de Volca's zijn een systeem. Behringer brengt met deze serie dingen uit waarvan ik nu denk: ja lachen. Maar of het echt bruikbaar is: Meh.
 
Zelf vind ik dat alles bruikbaar is, maar niet alles is de moeite om te kopen.
 
Dat ben ik wel met je eens.

Heel veel goede apparatuur en synths tegenwoordig voor bescheiden bedragen. Prima in te zetten om een grote verscheidenheid aan muziek te maken.

Maar niet alles is persé een goede match met wat je nodig hebt. Of je hebt gewoon teveel synths. (Misschien is dit forum niet de juiste plek voor zo’n statement haha. Maar er zit wel zo ongelofelijk veel overlap tussen veel synths, dat je je afvraagt waarom je er meer dan 1 of 2 zou nemen als het puur gaat om muziek maken.)
 
Je moet met die 99€ bakjes ook wel opletten: dadelijk heb je er 5, ben je 500eur lichter en heb je nog niks deftig. Daarom heb ik liever 1 bak met een meer complete spec. En dan bedoel ik niet noodzakelijk een vlaggenschip, maar gewoon iets volwaardig en dat kan een betaalbare instapper zijn zoals een JD-Xi of Deepmind 6. Of als het echt goedkoop en volwaardig moet zijn: bv een Monologue. Het gaat mij niet om het merk, maar om het principe dat te karig soms gewoon te karig is, ongeacht de prijs. Bij een Monologue heb je op z'n minst een complete monosynth met complete interface en bruikbaar klavier.
Mee eens hoor, die kleine bakkies zijn leuk als je of zo ongeveer geen budget hebt om gewoon om in te stappen om te kijken of een synth iets voor je is, dan kan je met een Crave bijv ook al leuk beginnen vind ik.
Een jd-xi heb ik gehad en vond het wel veel menu diving maar de DM 6 vind ik echt een aanrader voor iedereen die een leuke allround synth zoekt voor een redelijke prijs.
 
Zo! Daar heb ik op zich wel zin in! Ik hoop dat hij net zo goed gekloond is als de Pro~One
 
Damn hebben die gasten een kloon machine?.. origineel er in, clone er uit. Dat gaat echt razendsnel!
 
Damn hebben die gasten een kloon machine?.. origineel er in, clone er uit. Dat gaat echt razendsnel!
Als je de re-issues van Moog en Oberheim er naast hebt staan natuurlijk wel.
 
Die sem 2-voice, dat is toch wel een van de vetste synths. Ik had besloten geen nieuwe synths te kopen, maar hiervoor had ik alvast een uitzondering gemaakt. 😉 zal nog wel even duren.
 
Back
Top