Nieuws van Behringer

Ik denk hetzelfde als bij al die Bolca's: hun fullsize versie is al niet zo duur, ik neem die wel.
Over de full-size VCS zeggen ze dit: ’Just to manage expectations, this is not a low cost synth. Just the solid wood alone is quite expensive plus the extensive material used. But be assured we'll make it as affordable as possible in line with our philosophy.
 
Buiten dat het nieuw is..
Since we shared with you the pics of our upcoming VCS3, many people got so excited, that they asked for an affordable AKS synth that has the exact same sound signature
Ze reageren op FB op wat mensen vragen.
Geen idee wat de doelgroep is of wie erom vraagt maar zo groeit de jeugd van nu toch nog een beetje op met VCO's..
 
Laatst gewijzigd:
En is dat ook zo, dat hele volkstammen smeken om een $99 dollar prul met 1,1 oscillator, uiteraard zonder instelbare EG, ringmod en noise etc.? Ze beginnen CCP trekjes te krijgen daar.
 
Nou, ik las vanmorgen deze post.. dat klopt wel ongeveer. :D

111.png


Qua aanbod van muziekinstrumenten was ik liever nu opgegroeid. Het enige bereikbare stukje synthese in mijn jeugd was de Commodore64. De MSX ook mee geprutst maar was niks.. Ik geloof dat ik 500 gulden voor een Yamaha CS5 heb betaald in 1985, dat was de goedkoopste synthesizer in de muziekwinkel.

Ik moest ook denken aan een oud filmpje met Kees van Kooten.. Computers?? moet je ermee??
:D



ow.. deze is ook leuk..
 
Laatst gewijzigd:
Niks voor mij maar ze willen weten op FB of hier interesse naar is..
Wat een flauwekul dat ze dit soort dingen posten, je gaat van een VCS toch niet proberen een soort microfreak te maken?
Over de full-size VCS zeggen ze dit: ’Just to manage expectations, this is not a low cost synth. Just the solid wood alone is quite expensive plus the extensive material used. But be assured we'll make it as affordable as possible in line with our philosophy.
Wat heet duur in dit geval, geen mens verwacht dat dit een 300 euro synth wordt zoals die andere monobakkies maar eerder ergens tussen de 800 en 1000 verwacht ik en dan zal er genoeg interesse zijn.
Uiteindelijk bleek ook de 2600 van hun wel mee te vallen voor die 500 a 600 euro zo ongeveer, die is ook als warme broodjes gegaan.
Vind het wel grappig dat ze het over de houtprijs hebben want ze doen net alsof er een kuub hout ingaat.
 
Hun fullsize Synthi gaat zeker onder de 1000€ blijven. Ruim. Geen €250 natuurlijk, maar behapbaar. Laat het 600€ zijn. Waarom dan zo'n Brolca kopen? Ja, die is maar 100. Maar met 1 Brolca heb je voornamelijk zin in meer aankopen in huis gehaald, want je mist toch functies. Met 1 goede spec ben je klaar. En op het einde van de rit wordt het prijsverschil klein tov de reeks Brolca's die je gekocht had vooraleer je het door had.

Dat gezegd zijnde, voordat mijn geld richting de fullsize zou rollen wil ik eerst wel eens horen of hij lekker genoeg klinkt. Stel je voor, een steriele SynthI. :D
 
Ik moest ook denken aan een oud filmpje met Kees van Kooten.. Computers?? moet je ermee??
:D
<<knip>>
ow.. deze is ook leuk..
<<knip>>
[off topic] Er moet meer Koot & Bie terugkomen op TV en internet!

Vaak zijn die filmpjes niet verouderd. Sketches over hersenloos meelopen en meedoen enzo. Deze filmpjes over "de computer" lijken misschien verouderd, maar destijds kon je met een compu lelijker printen dan een typemachine en verder konden ze niet eens meer dan 10 pagina's text bevatten in 48 kB (yep: k, niet M of G). En je moet 999 Gulden vergelijken met 999 Euro nu. Welke idioot gaat er een compu kopen tegenwoordig voor 999 Euro? En tegenwoordig kunnen die dingen nog veel ook. Een compu was destijds een verkapte spelcomputer. Tenminste, de C64 was dat. Die Sinclair ZX Spectrum die je in het filmpje ziet kon dat eigenlijk niet met z'n 4 color clash.

Ik haatte destijds "computeraars". Verwende snobs die niets konden met hun peperdure shit die na een jaar "obsolete" was. Ik ben het nog steeds eens met Van Kooten. ;)
 
Er moet meer Koot & Bie terugkomen op TV en internet!
Helemaal eens!! Dat zou de wereld weer een stuk kleurrijker maken.

Zelf hebben ze vorig jaar nog laten weten dat ze in deze tijd helemaal niet zouden willen werken. Het is tegenwoordig onmogelijk om de grappen te maken die zij maakten. Na elke grap staat er weer een nieuwe groepering op die vind dat ze een excuus verdienen en allemaal #IkOok roepen. Het is eigenlijk te triest voor woorden, als comedians geen grappen meer kunnen maken. Zie maar hoe mr iRobot reageert op de grappen van Chris Rock :stupid
 
Op Reverb worden tweedehandse Moogerfooger delays aangeboden voor bedragen rond de 1800 euro, geen geld toch? :P
Is behringer dan die duivel die alles schaamteloos kopiëert of mogen mensen blij zijn dat ze nu weer in de winkel komen tegen normale prijzen?
Maar goed, diegenen die toch graag het origineel in huis hebben kunnen natuurlijk altijd die 1800 euro er voor betalen en kunnen ze er af en toe verheerlijkt naar kijken en wegdromen bij de aanblik van een prachtig origineel....
Ik betwijfel of de sound er ook maar iets mee te maken heeft omdat de Xvive 3005 chip niet bruikbaar is als een MN3005 substitute ,het is te zeggen hij ruist als de pest.

Al die vintage delays of kortweg delays met MN3005 zoals de Moog 104 ,Modcan Super Delay,Blacet Time Machine,gebruiken SELECTED MN3005 chips.

Dus die Behringer cloon reken er maar niet op dat je een cheapo Moog 104M ga kunnen kopen.
 
Als je wilt wijzen op de matige prijs/kwaliteitsverhouding van vroeger, moet je niet naar de C64 wijzen. Voor die rol hadden we de C64 printer. En de floppy drive was al niet veel fraaier. Peperdure randapparatuur met matige prestaties.
 


Many of you asked about an update of our LM DRUM Drum Machine / Sampler.
We have now completed the revision B hardware design, which we hope will be the last one. As you can see from the PCBs below, this machine has two very powerful H7 and F3 ARM processors, which are the exact chips, that are in global short supply. However this doesn’t prevent our engineers from working on the firmware and we’re happy to share that we’re at around 80% completion rate. Most functions are fully implemented and working.
We obviously don’t have a release date or price yet.
We have 7 teams working on over 50 synths and drum machines, but it’s fair to say that the LM DRUM is one of our most exciting and anticipated products, ever.
Stay tuned for more news:-) What do you think?

277573966_10159968845098914_727820134226803223_n.jpg

277532482_10159968856378914_4293445572174790319_n.jpg

277535481_10159968856388914_2319693410461023155_n.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Behringer kan ook niet toveren he, er is nu eenmaal een wereldwijd leverprobleem van componenten. Liever dat ze dan alvast wat vooruit ontwerpen dan dat ze de boel een jaar of 2 dichtgooien, toch?
 
Als je wilt wijzen op de matige prijs/kwaliteitsverhouding van vroeger, moet je niet naar de C64 wijzen. Voor die rol hadden we de C64 printer. En de floppy drive was al niet veel fraaier. Peperdure randapparatuur met matige prestaties.
Bijzonder genoeg zat in de C64 floppy drive een eigen CPU (zelfde als in de C64 als ik me niet vergis, een 6502?) en OS. Daarom was 'ie zo duur. Prestaties waren inderdaad niet over om naar huis te schrijven, vooral raar dat je met bijvoorbeeld een KCS (Nederlandsche waar!) Power Cartridge veel en veel snellere laadtijden kreeg. Dus er zat *iets* van een onnodige bottleneck in het systeem. De C64 was mijn eerste 'eigen' computer, en ik vond hem helemaal top. Niet alleen voor spelletjes, maar ook om zelf te programmeren en creatieve dingen als muziek maken. Technisch gezien is de SID de eerste synth waar ik iets mee deed :) Daarna een Amiga die nog veel meer kon, inclusief samplen en sequencen enzo. Het duurde nog wel een paar jaar voordat ik mijn eerste 'echte' synth had.
 
Behringer kan ook niet toveren he, er is nu eenmaal een wereldwijd leverprobleem van componenten. Liever dat ze dan alvast wat vooruit ontwerpen dan dat ze de boel een jaar of 2 dichtgooien, toch?
Nee, toveren kunnen ze niet en men verwacht dat langzaam aan in de tweede helft dit jaar het tekort oplost en dat er volgend jaar door overproduktie juist een prijsverlaging voor produkten aan zit te komen.
Nieuwtjes zijn leuk maar je leest nu zoveel nieuws van Behringer dat het wat mij betreft wel wat veel van het goede is als ze toch niets kunnen uitbrengen.
Aan de andere kant; die daw hebben ze het al twee jaar over maar die is er ook nog niet en daar hebben ze geen onderdelen voor nodig.
 
Allemachtig, als Behringer gaat uitleveren wat ze nu allemaal zeggen in de pijpleiding te hebben is in 1 klap de recessie weg, zoveel gaat er gekocht worden.
 
Vind het wel grappig dat ze het over de houtprijs hebben want ze doen net alsof er een kuub hout ingaat.
In China is de vraag naar hout erg groot waardoor de prijzen hier de pan uitswingen. Wat ik niet begrijp is de keuze van hun layout. Die 'L' vorm neemt meer plek (en kosten) in tijdens transport terwijl een AKS design in een koffertje super praktisch is... Al blijft het een mooi ding
 
een 6502?

De C64 had een 6510, een variant. In die tijd een beginnetje gemaakt met het programmeren in machinecode, de BASIC van de C64 was nogal beperkt en ook niet zo snel. Wat eenvoudige dingetjes, maar heeft geholpen om later te programmeren op andere processors. Alleen een Datasette gebruikt bij de C64, trrrrraaaagggg... :D
 
Back
Top