Nieuws van Behringer

Niet gek voor zo'n klein bakje van $99, toch? Nu een demo van de Hirotribe, daar ben ik wat nieuwsgieriger naar. :)
 
okay, maar die video is ge-mul-ti-track't toch? Of is hij multitimbraal?
 
Natuurlijk is het een multitrack opname. :) Maar je ziet toch duidelijk dat er akkoorden worden gespeeld en dat sommige bell-achtige geluiden de releasestaart te horen blijft als er een nieuwe toets wordt ingedrukt? Ik heb iets over 4 stemmen gelezen. Dat lijkt me ook het verhaal.
Ik ben alleen wel benieuwd of ie parafonisch is. Als ik de geluiden hoor lijkt dat niet het geval..
 
Natuurlijk is het een multitrack opname. :) Maar je ziet toch duidelijk dat er akkoorden worden gespeeld en dat sommige bell-achtige geluiden de releasestaart te horen blijft als er een nieuwe toets wordt ingedrukt? Ik heb iets over 4 stemmen gelezen. Dat lijkt me ook het verhaal.
Ik ben alleen wel benieuwd of ie parafonisch is. Als ik de geluiden hoor lijkt dat niet het geval..
Idd hoor je de release van de bells. Aan de andere kant kan zo een sound mogelijk ook zonder filter of met een bijna open filter. Als de amps/vca dan gewoon digitaal zijn, en je dus 1 per stem kunt hebben, en het filter parafoon kun je denk ik zo'n demo wel fabrieken
 
Idd hoor je de release van de bells. Aan de andere kant kan zo een sound mogelijk ook zonder filter of met een bijna open filter. Als de amps/vca dan gewoon digitaal zijn, en je dus 1 per stem kunt hebben, en het filter parafoon kun je denk ik zo'n demo wel fabrieken
Of misschien is er wel iets met een Vector movement mogelijk? Dat kun je in een Prophet VS ook opnemen.
 
Natuurlijk is het een multitrack opname. :) Maar je ziet toch duidelijk dat er akkoorden worden gespeeld en dat sommige bell-achtige geluiden de releasestaart te horen blijft als er een nieuwe toets wordt ingedrukt? Ik heb iets over 4 stemmen gelezen. Dat lijkt me ook het verhaal.
Ik ben alleen wel benieuwd of ie parafonisch is. Als ik de geluiden hoor lijkt dat niet het geval..
Met "niet ees polyfoon" bedoelde ik inderdaad parafoon. Dat hij niet monofoon is, was al duidelijk. :)
 
Nog iets gehoord van de CS-80?
Ik heb in een paar hints gevraagd naar wat info over een mini of monofone versie.. maar daar heb ik geen antwoord op gekregen.. En nu alles een beetje aan teasers voorbij is gekomen zit die er niet tussen zo te zien..
 
Screenshot_20220318_112122_com.facebook.lite_edit_511406620630818.jpg
1647598886645.jpg
1647598890326.jpg


 
cs80.jpg

What about weā€™d manage to get an authentic CS80 voice into this little box, with MIDI and motion sequencer, perhaps even 3-note polyphony.
This is a design proposal only but we think it would be possible to build this jewel for US$ 99 retail.
What do you think?
 
Geen high pass filter en geen sub oscillator. :( Dat zijn toch wel de zaken die een Yamaha CS zo uniek laat klinken..

Ik had liever zo'n monofone module gezien..gewoon 1 complete DS80 voice.. Instant buy..
 
JP wordt JT. Eerste audio en beeld van de mini JP8000... Beetje tam als je 't mij vraagt maar voor 99 dollar.. Tja..



 
Back
Top