Behringer UB-Xa, remake van de Oberheim OB-Xa

Hier het nieuws...

 

Attachments

  • UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 2.540
Last edited by a moderator:
Behringer quote

"Why we believe in analog?
We at Behringer do not believe in “virtual analog”, VST’s or other creative names for digital sound emulations as we are of the firm opinion that you cannot replicate true analog sound through digital technology, and there are many technical reasons for this. To be very clear, this doesn’t mean digital synths or VST’s can't sound great, but it is just something we don’t believe in"

Sorry haha
 

Attachments

  • Screenshot 2023-11-20 at 16.33.27.png
    Screenshot 2023-11-20 at 16.33.27.png
    506,7 KB · Bekeken: 73
  • Screenshot 2023-11-20 at 16.33.35.png
    Screenshot 2023-11-20 at 16.33.35.png
    146,8 KB · Bekeken: 82
Goede prijs en ik verwacht dat die best nog wat naar beneden zal gaan.
Jammer geen polyAT keyboard dan was die veel interessanter,

Ik heb onlangs een Prophet 6 gekocht en heb nooit echt een klik met OBXen gehad.
Kan er wel een aantal vette sounds uit krijgen maar het is allemaal niet zo lekker als de SEM.
De Matrix 6 vind ik wel lekker maar das ook niet echt de Oberheim sound en die heeft ook een mod matrix en kan meer.

Maar goed deze knakker heeft wel een mod matrix.
Ik ga het als liefhebber allemaal goed beluisteren maar denk niet dat ik deze koop.
Dan liever een Korg ARP2600m.
Anyhow kuddo's naar Uli Berhringer en zijn engineers.
Nu behoord Behringer officleel tot de grote jongens.
 
Tsja.. een prijs heb je al, nu nog even wachten op dat de shops hem listen.. ik snap niet waarom je nog sceptisch zou zijn of dat dat ding er wel of niet komt.

Ik snap niet waarom je niet snapt dat ik me erover verbaas dat Behringer nu, op het moment van aankondiging, verkooppunten onder de aanprijzing 'buy now' aanbeveelt, maar geen van die verkooppunten hem heeft, of zelfs maar een productpagina heeft aangemaakt, incl prefered seller Thomann.

Ik moet sowieso toch nog 4 jaar wachten op de desktopmodule :)
 
Ja dat is niet echt goed geregeld. Maar ja, dat zal straks wel voor elkaar zijn lijkt me. Kan wel van alles gaan verzinnen waarom om de shops de synths nog niet gelist hebben, maar wat heeft het voor zin, straks staat ie er en gaan mensen dat ding massaal kopen. En zo niet, dan is het een heel goeie grap van Behringer. Of een hele slechte, jij mag kiezen. :-)
 
Ik snap niet waarom je niet snapt dat ik me erover verbaas dat Behringer nu, op het moment van aankondiging, verkooppunten onder de aanprijzing 'buy now' aanbeveelt, maar geen van die verkooppunten hem heeft, of zelfs maar een productpagina heeft aangemaakt, incl prefered seller Thomann.
Even geduld a.u.b. Het is maandag, dus iedereen moet nog even bijkomen van het weekend.
Bij de Pro-800 duurde het ook even voordat de dealers hem op de site hadden staan.
(Bovendien heeft Thomann de Kobol nog steeds niet terwijl Andertons ze al wel heeft geleverd)
 
Knop "mod" helemaal rechts onderin zou de mod matrix moeten openen.
Dan zie ik ook nog twee modulatie bussen waar een quantizer op kan...
Das vet...dat de lfo dan een Pentatonic minor scale voor me sweepen?
 
Ik vind het toch echt wel erg mooi gedaan. Het is toch uniek dat we in deze tijd de karakters/benadering van deze iconische synths in onze studio’s kunnen krijgen :mega:
 
Ik vind het sowieso waanzinnig wat ze voor dat geld in een hok weten te persen. 16 voices, stereo VCA's, polyAT keyboard, alles full size en met veel knoppen en controls. Denk dat Sequential er hoe dan ook last van gaat hebben, is het niet in de flagship OB-X8/Prophet-10/OB-6 hoek dan wel bij de in dezelfde prijsklasse rondhangende Rev 2 en Take 5.
 
Jeetje hij klinkt wel dik zeg.
Wellicht kan die ook 'binaural' met helft voices uit 1 output en de ander uit de andere output.
Dikke bazige sound. Maar wel typisch OB-XA... en echt niet echt mijn ding.
Wil wel wat meer moderne sounds horen.
Vind de prijs ook goed.
 
Back
Top