Behringer UB-Xa, remake van de Oberheim OB-Xa

Hier het nieuws...

 

Attachments

  • UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 2.550
Last edited by a moderator:
Hoe bevalt de bediening je tot nu toe ?
En hoe werkt dat rode schermpje bij jou in de praktijk ?

BVD!


Ik heb mijn OCD al jaren geleden aan de kant geschoven als het gaat om synthschermpjes. Bij mij past dat rood wel bij de OG Novations en NL4r. Ben al blij dat Behri meer dan 3 tekens op dat schermpje heeft gekregen.

Layout is OK, niet zo logisch als de key-versie, met vrij veel 'vastgoed' dat opgaat aan functies die ik relatief weinig gebruik. Knoppen zijn nog steeds vrij wobbelig, maar dat is een Behri-specialiteit. Zijn ook een paar drukkers die niet goed (lijken te) reageren en meerdere keren flink ingedrukt moeten worden. Is wel een dingetje waardoor ik hem mss ga inruilen, want dat zal over de tijd iig niet béter worden.

Shiften valt me nog mee, behalve dan bij het van scratch maken van geluiden. Ben er verder (nog) wel blij mee. Om hem een beetje onder de knie te krijge nu bezig er wat vroeg-80's Simple Minds uit te krijgen, ook om de ergste voor-elk-wat-wils presetconfetti te vervangen.

yw!
 
Ik heb mijn OCD al jaren geleden aan de kant geschoven als het gaat om synthschermpjes. Bij mij past dat rood wel bij de OG Novations en NL4r. Ben al blij dat Behri meer dan 3 tekens op dat schermpje heeft gekregen.

Layout is OK, niet zo logisch als de key-versie, met vrij veel 'vastgoed' dat opgaat aan functies die ik relatief weinig gebruik. Knoppen zijn nog steeds vrij wobbelig, maar dat is een Behri-specialiteit. Zijn ook een paar drukkers die niet goed (lijken te) reageren en meerdere keren flink ingedrukt moeten worden. Is wel een dingetje waardoor ik hem mss ga inruilen, want dat zal over de tijd iig niet béter worden.

Shiften valt me nog mee, behalve dan bij het van scratch maken van geluiden. Ben er verder (nog) wel blij mee. Om hem een beetje onder de knie te krijge nu bezig er wat vroeg-80's Simple Minds uit te krijgen, ook om de ergste voor-elk-wat-wils presetconfetti te vervangen.

yw!
Dankjewel voor je informatieve toelichting!
Misschien wil je over een paar weken nog even een update geven?
Ook als je 'm toch niet gehouden hebt.
 
Hoe bevalt de bediening je tot nu toe ?
En hoe werkt dat rode schermpje bij jou in de praktijk ?

BVD!
Ik gebruik de keyboard versie.
De bediening is in de basis overzichtelijk.
Maar ook de menus en modmatrix zijn snel toegankelijk.
Het scherm is voor mij met name van belang wanneer ik patches maak of aanpas. Maar dat doe ik thuis op mijn gemak.
Voor bandrepetities en optredens heb ik alle benodigde patches achter elkaar staan. Zo kan ik met eenvoudig doorklikken alles snel benaderen. Dan hoef ik amper naar het scherm te kijken.
Het enige wat ik lastig vind is het snel schakelen met doubles en splits.
 
Dankjewel voor je informatieve toelichting!
Misschien wil je over een paar weken nog even een update geven?
Ook als je 'm toch niet gehouden hebt.

Will do. Hou hem zeker, deze Oberheimsound bevalt me. Weet alleen niet of ik dit exemplaar inruil. Aantal drukknoppen reageert slecht.
 
Back
Top