Behringer UB-Xa, remake van de Oberheim OB-Xa

Hier het nieuws...

 

Attachments

  • UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 2.541
Last edited by a moderator:
Ik denk dat ie nu bij de bekende retailers klaar staat, ze willen hem graag gaan verkopen voor of tijdens black friday. Mensen hebben geld klaar liggen voor deze dagen en de komende december maand, geen beter moment om het geld uit de zak te kloppen dan vanaf a.s. maandag. Het zal wel gepaard gaan met een dozijn influencer filmpjes om het allemaal een beetje te stimuleren.

Ben wel benieuwd wat ie gaat kosten.
Kom maar op, heb nog een en mooie code voor een van die retailers :)
 
Product Features:

  • Analog polyphonic synthesizer and authentic reproduction of classic OB-Xa including original factory patches
  • Vintage mode allows selection of 8 synthesizer signatures including OB-Xa, OB-8 and more
  • 16 voices with 2 VCOs per voice and oscillator sync mode
  • Multi-timbral capability allows splitting or layering 2 different sounds
  • VCOs and VCFs based on reproductions of original 3340 and 3320 semi conductor designs
  • Both VCOs generate sawtooth, triangle or square waveforms with variable pulse width
  • Selectable dual-slope 12/24 dB analog low-pass filter per voice with adjustable resonance
  • 61 semi-weighted full-size keys featuring poly after-touch and velocity sensitivity
  • Flexible 8-channel modulation matrix for dramatic expansion of sonic possibilities
  • Dual-layer arpeggiator and sequencer with real-time sequence transpose
  • Velocity and after-touch can be optionally used for more expressive performance
  • 2 dedicated LFOs with 7 waveform shapes for modulation of pulse width, oscillator pitch and filter cutoff frequency
  • 2 ADSR generators per voice for control of VCF and VCA
  • Stereo VCA per voice to allow control over voice/layer panning
  • 26 rotary controls give direct and real-time access to all important parameters
  • High-quality LCD Display with encoder for rapid parameter editing
  • Assignable preset recall switches for immediate program selection
  • Spring-loaded pitch and assignable modulation paddles provide total hands-on performance
  • 512 user program memories with “compare and match” feature to quickly match all analog controls to stored program values
  • Fully servo-balanced outputs for highest signal integrity
  • CV/pedal inputs for connection to expression pedals and footswitches
  • MIDI Polyphonic Expression (MPE) to enable multidimensional controllers and multiple parameters per note
  • Comprehensive MIDI implementation (including NRPN/CC control of all parameters and bulk load/save)

Meer info :

 
Wij van WC-eend adviseren wc-eend: De door Uli betaalde beta-testers zijn het unaniem met elkaar eens.

Prijs & beschikbaarheid, daar is wat het bij Behringer voortdurend aan ontbreekt. Bij geen van de op de productpagina aangeprezen verkopers is hij beschikbaar.
 
Wij van WC-eend adviseren wc-eend: De door Uli betaalde beta-testers zijn het unaniem met elkaar eens.
Nou ik geloof best wel dat dit een integer en toch wel een beetje een prestige project is.
Daarnaast is het ook super knap om met minder dure materialen iets goeds te krijgen.
Dat is hetzelfde zoals sommige monitor speakers, sommige in china gemaakte maar goed ontworpen klinken net zo goed als
compromilose handbuilt kleine oplage met de duurste componenten. Zit hem allemaal in goed design.

Prijs ben ik zeker ook benieuwd naar en tjsa, ik zou hem toch voor kerst op de markt zetten hihi
 
Wij van WC-eend adviseren wc-eend: De door Uli betaalde beta-testers zijn het unaniem met elkaar eens.

Prijs & beschikbaarheid, daar is wat het bij Behringer voortdurend aan ontbreekt. Bij geen van de op de productpagina aangeprezen verkopers is hij beschikbaar.
Een beetje geduld kan geen kwaad, dat ding komt er wel, en hij zal ook wel een prijs krijgen.
 
3.500.000 investering : 1500,- = 2333 stuks
Hoeveel zouden ze er maken? Pro-800 50.000 toch?

Valt eigenlijk nog mee kwa ontwikkeling zo' 590000 per jaar.
 
3.500.000 investering : 1500,- = 2333 stuks
Hoeveel zouden ze er maken? Pro-800 50.000 toch?

Valt eigenlijk nog mee kwa ontwikkeling zo' 550000 per jaar.
50.000 x Pro-800 was alleen de eerste batch.
 
3.500.000 investering : 1500,- = 2333 stuks
Hoeveel zouden ze er maken? Pro-800 50.000 toch?

Valt eigenlijk nog mee kwa ontwikkeling zo' 590000 per jaar.
Ik neem aan dat die investering inclusief het hele ontwikkeltraject is, niet alleen maar wat ze aan ruw materiaal hebben ingekocht om ze te bouwen. Of bedoel je dat ze er 2333 moeten verkopen om de investering eruit te halen? Dan moet je eigenlijk weten wat de marge is, en bij Behringer is die meestal vrij laag, dus HEEL VEEL.
 
Ok dus dat gaat nog wel effe los dus met die pro-800.

Ik heb ook een desktop versie van de Ub-xa gezien dus die zal dan ook wel over niet al te lange tijd gereleased worden.

@Eprom hoeveel Ub-xa's gaan er komen denk je?
 
3.500.000 investering : 1500,- = 2333 stuks
Hoeveel zouden ze er maken? Pro-800 50.000 toch?

Valt eigenlijk nog mee kwa ontwikkeling zo' 590000 per jaar.
Eerst maar eens de btw eraf, dan ontvangen ze nog zo'n 1200 dollar over per unit. Daarvan gaat dan natuurlijk een deel als winst naar de resellers van deze wereld. En van wat dan nog overblijft moet dan alles van betaald: ontwikkeling, materialen, productielijn, gebouw, personeel, support, overhead, etc. Een deel daarvan heeft natuurlijk overlap met andere producten. En wat er dan nog overblijft kan men wellicht winst noemen.

Het is hoe dan ook een knappe prestatie qua ontwikkeling, positionering en opschaling.

Behringer is een beetje de IKEA van de muziekwereld geworden.
 
Ik hoop dat het keybed een beetje goed is. Ik heb de OB-X8 dus deze interesseert me niet zo, maar een CS-80 met goed PolyAT keyboard en alle schuiven voorzien van MIDI lijkt me wel wat als master keyboard+ ook.
 
US prijs is standaard zonder BTW (want die is per staat anders).
Ik ben nu constant de website van Andertons aan het verversen. Ik verwacht dat zij de eerste zijn die kunnen leveren.
 
Eerst maar eens de btw eraf, dan ontvangen ze nog zo'n 1200 dollar over per unit. Daarvan gaat dan natuurlijk een deel als winst naar de resellers van deze wereld. En van wat dan nog overblijft moet dan alles van betaald: ontwikkeling, materialen, productielijn, gebouw, personeel, support, overhead, etc. Een deel daarvan heeft natuurlijk overlap met andere producten. En wat er dan nog overblijft kan men wellicht winst noemen.
Behringer heeft al eerder verteld dat de ontwikkeling van de meeste aangekondigde synths (zoals de Jupiter-8 en Prophet-5 clones) hand in hand gaan. Dus de ontwikkeling van dit moederbord en de productie techniek gaat ook voor andere synth's gebruikt worden en zo drukken ze de ontwikkelkosten per synth.
 
Ik hoop dat het keybed een beetje goed is. Ik heb de OB-X8 dus deze interesseert me niet zo, maar een CS-80 met goed PolyAT keyboard en alle schuiven voorzien van MIDI lijkt me wel wat als master keyboard+ ook.
Zal geen fatar zijn..
 
Tsja.. een prijs heb je al, nu nog even wachten op dat de shops hem listen.. ik snap niet waarom je nog sceptisch zou zijn of dat dat ding er wel of niet komt.
 
Back
Top