Bouwverslag Ucapps SidSyntheziser

Origineel geplaatst door OnAcid
Voor ik begon had ik totaal geen electronica kennis. Nu een beetje. :)

Relaxt, misschien als ik ooit weer geld heb dat ik zo'n ding ga bouwen. Klinkt echt goed.
 
Shit, het begint bij mij nu te kriebelen....heb ooit wel 's wat gesoldeerd maar dat plaatje van die c64 met die knoppen.....aargh....daar zou ik zonder meer zo 1500 Euro (misschien wel meer) voor neerleggen....dat is toch te GEIL voor woorden? Zijn er meer beginners zoals ik die zijn hebben om te gaan klussen?
 
Ik ben iig wat commodores bij elkaar aan het scharrelen. Ik heb alleen echt nog nooit aan electronica gesoldeerd, dus ik ben benieuwd. Ik kan misschien op mijn studie wel zo'n frontpaneel fixen, dat was geloof ik het enige dure onderdeel of niet?

Kun je trouwens alleen SID's van hetzelfde type gebruiken, of kan ik ook twee 6581 en twee 8580 inbouwen?
 
Origineel geplaatst door search64
Ik ben iig wat commodores bij elkaar aan het scharrelen. Ik heb alleen echt nog nooit aan electronica gesoldeerd, dus ik ben benieuwd. Ik kan misschien op mijn studie wel zo'n frontpaneel fixen, dat was geloof ik het enige dure onderdeel of niet?

Kun je trouwens alleen SID's van hetzelfde type gebruiken, of kan ik ook twee 6581 en twee 8580 inbouwen?

Ja, dat kan gewoon. Alleen de voltage is anders, dus daar moet je andere onderdelen voor gebruiken.

Alle info is te vinden op: http://www.ucapps.de en het forum: http://forum.midibox.org

Als iemand pcb's gaat bestellen? Ik heb er nog een paar nodig en wil graag meebestellen als het kan!?! :)
 
Ik dacht vectorboards te gaan gebruiken, tenzij je me dat afraadt?
 
Dis een vectorboard;

447.jpg
 
Origineel geplaatst door jes303
wat zijn vectorboards?
prophet vs op een chippie?
en dan zeker een c64 joystick om de vectoren te besturen zeker?
Dan zal bovenstaande foto voor jou wel een koude douche zijn :D
 
Hallo mensen, ga ook beginnen aan de SIDsynth dus ff berichtje om op de hoogte te blijven...

Oja hier is een plaatje van de SIDSynth boven op een sequencer, die je ook zelf kan maken (zelfde site, zelfde PIC controller enz...) Als ik het voor elkaar krijg om die SIDSynth te bouwen ga ik ook zeker die sequencer proberen, ultieme combo!:halleluja

BTW: search64, waar kun je die vector boards kopen? Ik wil die gebruiken om de encoders en knopjes op te monteren maar bij de electro winkel bij mij hebben ze die vector boards niet...
 

Attachments

  • 14.jpg
    14.jpg
    18,4 KB · Bekeken: 72
Vector is een merknaam, misschien dat breadboard of zo duidelijker is. Kan me niet voorstellen dat er een electronicazaak is die ze niet heeft, eigenlijk, of ze niet kan bestellen. Conrad heeft ze sowieso.
 
Origineel geplaatst door search64
Vector is een merknaam, misschien dat breadboard of zo duidelijker is. Kan me niet voorstellen dat er een electronicazaak is die ze niet heeft, eigenlijk, of ze niet kan bestellen. Conrad heeft ze sowieso.

Ohh..Vector is een merknaam...dat wist ik dus niet..dus ik moet gewoon een "brood plankje" bestellen.. Ik ben een electronica-n00b, dus dit wordt de ultime test voor mij. Maar het helpt om te weten dat er meer mensen zijn die zonder ervaring toch zo'n project in elkaar zetten. Thanx in ieder geval!
 
kouwe douche ja maar dat is dus een merknaam. ik dacht al heet dat niet gewoon perfboard / breadboard. naja duudelijk. wat is eigenlijk handiger voor de beginner; breadboard met of zonder van die baantjes? ik vind het nogal een gepuzzel als je van die evenwijdige metalen baantjes hebt.
 
Babysteps

Babysteps

Tadaa, weer een beetje gesoldeerd. Wat een takkewerk zeg.
Maar het werkt....sommige mensen werden al een beetje ongeduldig. ;)

sid-lcd.jpg
 
Het wordt meestal experimenteerprint genoemd, breadboard is iets anders. Bij breadboards kun je verbindingen maken zonder te solderen.
 
Origineel geplaatst door jes303
kouwe douche ja maar dat is dus een merknaam. ik dacht al heet dat niet gewoon perfboard / breadboard. naja duudelijk. wat is eigenlijk handiger voor de beginner; breadboard met of zonder van die baantjes? ik vind het nogal een gepuzzel als je van die evenwijdige metalen baantjes hebt.

:) Inderdaad! Ik denk dat voor de beginner het makkelijkst is om gewoon de print plaatjes te bestellen bij Mike, dan is het gewoon de onderdelen op de goede plek prikken en solderen (klinkt makkelijk zo, maar het is priegel werk..) Het (of de?) breadboard kun je gebruiken om het LCDtje en de knopjes op te monteren.

Als je breadboard gaat gebruiken om het print plaatje na te bouwen, moet je ook goed opletten wat allemaal aan elkaar verbonden is enz. Een voorgebakken printplaatje is dus makkelijker...
 
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...


...en omdat ik weer aan het bouwen ben. Ik probeer de synth voor de meeting van 4 juli af te hebben. :)

Ik ben nu bezig met de onderdelen voor de interface. Ik heb waarschijnlijk een adresje die een frontplaat kan lasercutten!

Vanavond moet ik nog wat pcb's bestellen bij Mike. Dus mensen die nog wat nodig hebben moeten me maar even pb-en.
 
printplaatje

printplaatje

ik ben eigenlijk al een jaar bezig dit ding te bouwen(eigenlijk wat onderdelen en sidjes verzameld en toen een hele tijd niets.

maar is het niet een idee om een hele zooi van die printplaatjes met een paar man te gelijk te bestellen?
wie doet er dus nog meer mee?
 
Ik doe mee...


ik heb nu zelf 2 sids, een zooi blauwe leds en een lcdschermpje (eigenlijk 4) in mooi blauw/wit....dus mochten mensen nog een LCD scherm zoeken en bijvoorbeeld nog werkende SIDS ofzo willen ruilen dan hou ik me aanbevolen. :)
 
Back
Top