Bouwverslag Ucapps SidSyntheziser

Origineel geplaatst door mOkBor
Wat ik vaak lees op de forums van ucapps.de is dat er niet veel processor capaciteit over is op de PIC. Ik denk daarom ook dat een andere programmeer taal dan c, extra overhead en minder prestaties levert. Bovendien blijft c(vaak samen met assembly) een van de meest gebruikte talen, dus voor veel mensen toegangbaar.

Mijn midibox SID prints zijn ook onderweg, misschien is het handig om even mee te delen dat je beter kan bestellen uit amerika (mbhp) dan duitsland(mikes) Kwa kosten scheelt het bijna niks, maar de pcb's uit amerika zijn gemarked(er zit een label sheet op het pcb); de duitse pcb's niet, daar moet je dus een tekening bij houden...

Daarnaast had ik ook gelezen dat de chips en andere ondelen in plastic werden verpakt van de duitste bord bakker, dit kan tijdens de reis genoeg statische elektrischiteit opwekken om alles van te voren al om zeep te helpen :( Bij die amerikaan heb je daar geen last van, die verpakt alles netjes in antistatische verpakkingen...

Hier een link met meer info: http://www.midibox.org/forum/index.php?topic=5277.0 Met dank aan wisefire :biertje:

Ik heb de printjes voor de sequencer wel in duitsland besteld. Maar de onderdelen voor een groot deel bij voti die ze wel netjes verpakt :D
 
Origineel geplaatst door mOkBor
Wat ik vaak lees op de forums van ucapps.de is dat er niet veel processor capaciteit over is op de PIC.

Daarom ben ik ook Atmel fan :) Ik heb alleen PCB's bij Mike besteld, maar ik heb wel het idee dat de Amerikaanse PCB's wat meer profi zijn. Heeft er iemand al een Midibox FM gebouwd?
 
Origineel geplaatst door Putzi
Daarom ben ik ook Atmel fan :) Ik heb alleen PCB's bij Mike besteld, maar ik heb wel het idee dat de Amerikaanse PCB's wat meer profi zijn. Heeft er iemand al een Midibox FM gebouwd?

Wat hier vooral bedoeld is dat de code te groot zou zijn om in het geheugen te zetten. Maar dit zouden ze kunnen oplossen met een externe eprom. En bij Atmel heb je hetzelfde probleem. De geheugens van processors zijn nou eenmaal beperkt.

Volgens mij heeft er hier ook nog niemand een sequencer gebouwd met het volledige aantal functies en toebehoren.
 
Origineel geplaatst door OnAcid
A JOEPIE DE POEPIE! :geslaagd:

De sid is tot leven gekomen! :D
Ik heb een usb-midi converter kunnen lenen en toen kon ik zonder problemen het OS laden.
Het lag dus toch aan de midipoort van mijn (terrortec) geluidskaart. En niet aan mijn soldeerkunsten. ;)

Ik heb hetzelfde probleem. De midex blijft steeds hangen. En op een ouwe soundblaster wilde het ook al niet lukken. Morgen maar ff nieuwe optocoupler regelen. En anders een andere midi interface proberen.
 
SCHOPPIE!

Hoe is het met de verschillende projecten van iedereen hier??

Ik heb ook ff rond gekeken op ucapps, en die SEQ is wel zo geil! :{ Het lijkt me echter niet het eenvoudigste project om mee te beginnen. Ik dacht eraan om eerst een 'mono' SID -met control surface- te bouwen en dan over te gaan op de SEQ. Of is die SEQ toch redelijk eenvoudig in elkaar te zetten?

Nog meer liefhebbers die PCB's etc willen gaan bestellen binnenkort?
 
Tsja, uhhh....

ik heb er al een tijd niks meer aan gedaan, ondanks dat ik al behoorlijk ver ben (90%, nog een beetje software tweaken en frontpaneel maken).
In de tussentijd heb ik ook al mijn hardware apparatuur verkocht en ben ik overgestapt op software. Zodoende is de noodzaak om er aan te werken ook een stuk minder geworden... Ik heb er wel eens aan gedacht om het hele zooitje te verkopen, maar dat vind ik ook zonde. Ik heb er al behoorlijk veel tijd, geld en energie ingestopt.

Mischien als het weer minder weer wordt... :dubbel:
 
Back
Top