Bouwverslag Ucapps SidSyntheziser

Origineel geplaatst door 6 trak
hoe staat het met de ontwikkelingen in de tussentijd?

Nou,

ik heb deze week een printje gemaakt zodat de C64 voeding 14 volt levert voor de 4 sid modules (wordt gereguleerd naar 12volt) en 5 volt voor de core modules.
Zie: http://www.ucapps.de/mbhp/mbhp_4xsid_c64_psu_optimized.pdf

Verder ben ik druk bezig geweest met het solderen van alle modules. Deze zijn nu allemaal af. Ik heb de cores getest en die werken goed. De sids heb ik nog niet kunnen testen, maar ik ga er vanuit dat ze het wel zullen doen.

Binnenkort ga ik een LCD bestellen en ik moet op zoek naar drukknoppen en een encoder. Dan kan ik beginnen aan stap B, zodat ik in ieder geval alle 4 de sids kan besturen. Over midi gaat dat niet.

Ik ben nu zover (op de lcd en knoppen na): http://www.ucapps.de/midibox_sid_cs/sid4fun.jpg
 
jij hebt dus gewoon j12 en j13 gebruikt?

ik zit de heletijd te pielen met j11.


Dit is wat ik heb:

PIC18F452 + 10MHz cystal
ik heb de bootloader met een picprogrammer geflashed.
ik heb op J3 jumpers zitten.
ik heb midiox gedownload en de installingen overgenomen zoals in het voorbeeld op de ucapps site
ik heb mios v1.4 geladen.
dat ging allemaal goed, maar als ik er een lcd2x16 op de core aansluit dan zie ik geen text?

klopt dit, wanneer weet ik dat het programmeren goed is gegaan?

lijkt me dat er niet perse een sid aan hoef te hangen? of wel?

ik heb een creative live kaart, zou dat het probleem kunnen zijn? ik heb ook nog een midi usb hub liggen, zou dat beter zijn om die te gebruiken?

Ik hoop dat je mij even wat verder kan helpen.

Stres,stress,stress, straks gooi ik alles in de vuilnis bak grrr:stupid
 
Yep, J12 en 13. J11 is voor het (serieel?) aansluiten van meerdere cores.

- Je moet eerst de bootstrap loader programmeren.
- Dan via midi MIOS (1.4 is uit) laden. Dit moet binnen 2 seconden na opstarten. Na de sysex string
- En dan de applicatie laden. Ook weer via midi, maar dit hoef je niet binnen 2 seconden te doen.
zie: http://www.ucapps.de/mios/mios_upload_procedure.gif

En dan kun je het zaakje aansturen via die midi en evt de java editor.

Succes!

PS: Als de bootstraploader goed geschreven is, krijg je om de paar seconden die sysex string te zien.(F0 00 00 7E 40 00 F7)
 
ik ga het gelijk proberen.
moet ik binnen 2 sec op send klikken?
ik krijg wel deze F0 00 00 7E 40 00 F7 op m'n beeldscherm.

komt er ook nog wat op het display te staan als alles klaar is?


Thanks, je hebt me al aardig op weg geholpen
 
Als je die sysex string krijgt, dan draait de core in ieder geval. :)
Tijdens het uploaden van mios krijg je in midi-ox telkens een replay om de zoveel geschreven bits. Ook eventuele foutmeldingen.

Ik kon destijds MIOS en de applicatie niet laden vanwege m'n de slechte midi op m'n geluidskaart.

Verder weet ik niet of je een melding op de lcd krijgt. Als het goed is wel als de sid applicatie draait en je via midi controllers stuurt. Ik moet nog een LCD kopen, waar heb je die van jou vandaan? Ik wil een 2x 20 lcd.

Succes!
 
ik heb nu een 2x16 lcd
ik ga een 2x20 en een 2x40 met blauwe backlight kopen bij crystalfontz.
ga zo weer even solderen
 
Origineel geplaatst door Catscan
offtopic:

Shit man dit klinkt allemaal cool maar ik begrijp er geen reet van:)
ps: ik wou dat ik het ook kon....
dat heb ik dus met de 9090 van eraz... hoe die dat doet in een weekje tijd... jeuz! :confused:
ben ook zeer benieuwd naar zijn volgende project 8)
 
Ik heb hier nog een doos nieuwe 4x20 LCD's liggen heb ik ook gebruikt voor de midimonitor.

attachment.php
 
hoi onacid;

- wat is het voordeel van een ucapps boven een hardsid quatro?
- wat is de status van je ucapps project? zit er al een doos omheen??
- waar draai / schakel je aan om van het simpele melodietje een arpeggio-achtige sound te maken ('prutsen met de sid')?

spannend hoor!
 
Origineel geplaatst door jes303
- waar draai / schakel je aan om van het simpele melodietje een arpeggio-achtige sound te maken ('prutsen met de sid')?
volgens mij is dat nog steeds software matig...
t'iz, zoals je idd al zelf aangaf, een arpeggio en daar is dus niet zoiets als een 'losse' parameter voor...
 
midibox_sid_cs2.jpg


Als ie klaar is, kun je em dan gewoon bespelen met een midikeyboard en realtime knoppen draaien?

Hij klinkt iig heel vet.

Is het makkelijk te maken, of heb je wel wat ervaring nodig?
 
ja maar je hoort wel dat ie opeens van normaal naar 'arpeggio' gaat, op willekeurige momenten..

Origineel geplaatst door 6 trak
volgens mij is dat nog steeds software matig...
t'iz, zoals je idd al zelf aangaf, een arpeggio en daar is dus niet zoiets als een 'losse' parameter voor...
 
Origineel geplaatst door search64

Is het makkelijk te maken, of heb je wel wat ervaring nodig?

Om te bouwen bedoel ik.
 
Voor ik begon had ik totaal geen electronica kennis. Nu een beetje. :)

Ik heb vorig weekend weer onderdelen gekocht. Ik wacht nog een een speciale behuizing die ik heb gekocht. ;)
Ik wil een dezer dagen de de lcd eraan solderen. Verder moet ik nog wat onderdeeltjes bestellen om het geheel straks af te kunnen maken...
 
duzze... hij gaat binnen afzienbare tijd af zijn dan toch? :)

Origineel geplaatst door jes303
ja maar je hoort wel dat ie opeens van normaal naar 'arpeggio' gaat, op willekeurige momenten..
mischien omdat eerst monofoon speelt en vervolgens een chord word ingedrukt zodat de arpeggio start...?
 
Back
Top