Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

IMG_4431.jpeg

Zo rollen we nu eenmaal in de Soma keuken
 
Leuk om te zien dat iedereen het anders aanvliegt: een paar grote synths ruimtelijk opgesteld of juist een heleboel kleine funky bakjes binnen handbereik. Hoe dan ook, het moedigt me aan om eens even flink op te gaan ruimen en een fatsoenlijke foto te maken van m'n hoekje want het ziet er allemaal keurig en inspirerend uit! Zou overal eigenlijk zo aan de slag willen :O
 
Mooi ding. Ik ben echt helemaal gek van de bas. Dat heeft lang geduurd. Vond het altijd maar een nutteloos instrument.
Met een model D kun je met pitchbends ook hele leuke baslijnen maken maar de basgitaar blijft baas.
Ik heb een custom bas..super duur ding... Made in Slovakia te leen.
Wat een geluid.

@Nap geen ideetje om je snaren op te hangen?

PXL_20231024_053813367.jpg
 
Mooi ding. Ik ben echt helemaal gek van de bas. Dat heeft lang geduurd. Vond het altijd maar een nutteloos instrument.
Met een model D kun je met pitchbends ook hele leuke baslijnen maken maar de basgitaar blijft baas.
Ik heb een custom bas..super duur ding... Made in Slovakia te leen.
Wat een geluid.

@Nap geen ideetje om je snaren op te hangen?
Ik ben pas een paar jaar geleden begonnen met snaren, gitaar beviel goed maar bas minder. Was niet van plan terug te keren maar omdat de Gibson SG mijn favoriete gitaar is en deze bas ineens voorbij komt die toch vrij zeldzaam is (zeker linkshandig), kon ik het toch niet laten... Hopelijk vertalen de inmiddels opgebouwde gitaarskills zich ook redelijk naar de bas.

Ophangen lijkt me wel mooi, maar helaas zit ik onder een schuin dak en heb ik niet genoeg rechte wanden over om gitaren op te hangen. Maar een standaard voor de gitaar die op dat moment in gebruik is en een rack waar nog een stuk of 5 gitaren inpassen voldoet ook wel.
 
Zo jammer maar van snaren spelen komt hier niks. Onlangs nog een verschot gekregen vd amp te verplaatsen, en voorover gebogen pedals tweaken enz met dat ding om mijn hals is me de rekening vd osteo niet waard. best wel fysiek, gitaar spelen…
 
Ach, net zoiets als een keytar he. En je mag er ook best bij zitten hoor. Doe ik ook, op zo'n fitball. Begin gewoon met een cheapo lichtgewicht Ibanez, niet met een mahonie zwaargewicht Les Paul.

Effectpedalen tweaken is idd wel een dingetje. Ik heb ze ook liever op een verhoging maar dan werken die voetschakelaars weer niet lekker.
 
Pedalen op de grond is voor mijn arme oude rug ook teveel, maar dit werkt wel prima - TV meubeltje van de Jysk voor 35eu ofzo. Als ik zittend speel kan ik de pedalen bedienen zonder yogatoestanden:
1698137187784.png

Fun fact: van al deze pedalen heb ik alleen de Chase Bliss Preamp II nog in mijn bezit na de Grote Rotatie :D
 
Back
Top