Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

PeNdalen zonder yogatoestanden:
@Nap: toch nog even overwegen :D ...

img_1_1697738597633.jpg


Cheers,
Exo. :mega:
 
ik heb mn opname amp in de booth staan (wel fijn, die oude bassman uit '66 gaat zo TERING HARD, die marshall ook), 2 mics dr veur
alle pendalen die ik nodig heb pleur ik op mn desk, heb daaronder een goede multivoeding met 12 outs en veel mA en instelbare voltages, dus pak dan draadje voor de voeding.
cb preamp II en golden reverb staan er altijd als laatste in de chain, kan ik de anderen inprikken. alllemaal top. daarna ruim ik ze ook weer op. gewoon 50 pedalen op een meubeltje
speel ik dus zittend in luisterpositie (bas)gitaar en bedien ik die meuk met de handen, in studio hoef je toch niet live te schakelen.
voordeel is ook dat ik dan precies al weet hoe de opname klinkt. maar door dit gelul bedenk ik me wel ineens dat ik maar 1 bas heb nu (sandberg, dik) das wel echt weinig.
qua gitaren zit t wel redelijk ok
 
Ik had met 1 bas zoveel verschillende opname opties.

Via de Peavey Amp en cab die genoeg bas heeft.
Gebruik ik meer voor oefenen.
Ook een Yamaha THR30 is handig als je die op bas zet

Via DI van de super cleane pre-amp (Presonus ADL200)
Of via de Send van de Peavey AMP waar je van clean tot super dirt kan gaan.
Of via de Pre uit de TC electronic 2240 Para EQ.

Bijna in alle gevallen helpt de ableton Glue Compressor met "low extender" preset op 50% wet goed.
Moet de bas meer naar voren dan 300HZ boosten.

Klinkt allemaal goed maar anders.

Heb nu twee bassen maar de eerste staat zielig in de hoek tot dat ik die custom terug moet geven.

Ik kan hier in mijn flat gewoon tering herrie maken met luide amps en drums etc. Echt super.
 
Mijn eerste bas had van die zwarte nylon tape snaren. Jezus, wat deed dat pijn als je er over heen gleed. Ik had toen nog geen eelt, en ook geen techniek. Ik heb nu een met roundwounds, een met flatwounds, een VI (nu nog met roundwounds), en die eerste is een fretloze geworden. Misschien toch die tapes er weer op zetten....
 
ik vind dat wel geinig die tape
flats speelt natuurlijk extreem slick
maar soms wil je die ringel van rounds
meer bassen idd
ik kan ook teringherrie maken in de studio, maar ik hou niet meer zoveel van teringherrie
 
ik bedoel ook gewoon hard geluid van geweldig mooie muziek natuurlijk. :)

Wat bedoelen jullie met tape?
Ik heb op mijn bas witte snaren zitten.
Beetje vaag speelt dat. Is dat tape dat erom heen zit?
Vond het in het begin maar niets. Maaruiteindelijk speelt deze bas veel beter en klinkt ook veel beter.
Gewone roundwound vind ik prima.
Heb wel een gitaar van flat wounds dan heb je minder boven tonen een meer puff in de bas.
Best mooi ook.
 
Ik had hiervoor een Fender (Mex) Jazz Bass die ik eerst met roundwounds en daarna flatwounds had, maar flatwounds haalden wel heel veel van het karakter weg vond ik. Op de SG bas die ik gisteren kocht zitten pressurewounds. Had ik nog nooit van gehoord, schijnbaar is het ongeveer hetzelfde als roundwounds maar dan met een fijnere textuur zodat je minder last hebt van slide noises als je met je handen over de snaren beweegt en ze klinken ietsjes doffer. Tapewounds ook weleens geprobeerd op een bas van @trigg , speelt erg lekker maar ze waren wel wat elastiekerig waardoor je een hoop mechanische noise kon horen vanwege het geklepper tegen het hout (geloof ik).
 
Die witte snaren zullen wel tape zijn, die heb je in wit en zwart. Het ziet er uit als platte nylon tape, ipv glimmend of ruw metaal. Lekker voor 'plok'

Ik heb op mijn gitaren roundwoud, half-round wound en flat wounds, inderdaad voor elke sound eentje. Tsja, het zijn net synths he.
 
Ja ik had aan 1 electrische gitaar genoeg maar heb teon een hele mooie japanse high end gitaar gevonden :-)
En een een kinder gitaar en ukulele voor de kids maar die spelen er niet op. Dus hier ermee
 
Gibson SG is ook licht als je een solid body wil. Mijn semi-hollow body Ibanez (een ES-335 achtige) is zwaarder zelfs, maar die body is dan ook vrij groot. Les Paul en Jazz Master zijn erg zwaar. Stratocaster zit er een beetje tussenin. Telecaster weer ietsje zwaarder. Maar kan ook weer per merk (in geval van kopie) of type wisselen. Sommigen gebruiken zwaarder hout dan anderen.
 
Mooi ding. Ik ben echt helemaal gek van de bas. Dat heeft lang geduurd. Vond het altijd maar een nutteloos instrument.
Met een model D kun je met pitchbends ook hele leuke baslijnen maken maar de basgitaar blijft baas.
Ik heb een custom bas..super duur ding... Made in Slovakia te leen.
Wat een geluid.

Hte zijn echt twee verschillende instrumenten, luister maar 'ns naar een paar goede bassisten (je kent zelf wel wat namen) en da's echt wat anders.
En een double bass kan je ook niet vergelijken met een Model D, alleen die akoustische klank al, die resonantie, echt zo prachtig.
 
Gibson SG is ook licht als je een solid body wil. Mijn semi-hollow body Ibanez (een ES-335 achtige) is zwaarder zelfs.
Had ik niet bedacht, zo'n SG is wel heel licht, lijkt me heerlijk dan en die Les Pauls die wegen idd wel wat.
Ik heb nog een oude Yamaha Pacifica staan en die is trouwens ook niet echt licht vind ik.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
maar goed als je vooral zit tijdens spelen who cares hoe zwaar die is.
(overigens speel ik wel bijna altijd met strap ook als ik zit)
neck diven of dat soort ellende is veel irritanter
 
Tuulk, die is echt nodig, vooral als je in de hyper-emo gaat. Voor je het weet liggen de snaren tussen de pendalen. En neck-dive is dom design,als wheels linksboven
 
Back
Top