Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Mijn oudste zoon, die heel flink aan het oefenen is, vindt zijn Les Paul kopie inderdaad nogal zwaar en hij vindt de bodyvorm niet zo mooi (de linker kant zonder cutout). Ik krijg hem niet overtuigd dat zijn exemplaar behoorlijk punk is: zwart met creme slagplaat en legergroene strap. Hij heeft gezegd dat hij volgend jaar (dus na 1 jaar lessen) zelf een modelletje gaat kiezen en hij houdt van een Flying Vee. Nu weet ik niet of die zo handig spelen en licht zijn...
 
Zittend spelen is niet echt te doen met een Flying V lijkt me. Staand zal niet veel uitmaken. Gewicht geen idee, maar volgens mij best zwaar want groot en dikkig. Wel een echte vette rock/metal gitaar 🤘
 
ik heb een mahonie 5string yamaha bas, ding staat al 15 jaar op een standaard :)
 
Wel een goed punt ivm zitten spelen, want dat moeten ze wel doen tijdens de les.

SGtje misschien dan. Zien we volgend jaar wel. Niks mis met de LP die hij nu heeft.
 
Epiphone SGtje is lekker goedkoop (zeker tweedehands) en best prima.
 
Laatst gewijzigd:
Epiphone SGtje is lekker goedkoop (zeker tweedehands) en best prima.
Bij Epiphone moet je een beetje opletten wat je koopt (en eigenlijk bij elke gitaar) want ik heb een jaar of 40 geleden een epiphone tweedehands gekocht en daar was ik nooit helemaal happy mee terwijl sommige series juist als erg goed worden gezien, bijv die oude Sheratons worden zeer gewaardeerd al heb ik er zelf nooit eentje in m'n handen gehad.
Dan gaat het toch ook weer over de fifties/sixties, schijnbaar is dat een hele goede periode geweest als het om gitaren gaat.
 
Haha, jij bent een slecht mensch. :D Maar neen. Ik hoef geen Les Paul en daarnaast is die prijs ook niet echt scherp. Wil nog weleens een mooie rode stratocaster met Rosewood fretboard, maar dan in de buurt van de 1k ipv 2k.

1698230502850.png
 
Thanks! Ooit tijdens een feestje gemaakt dat ik met vrienden organiseerde in Eindhoven. gemaakt door iemand uit een collectief dat gebakken muren heette. Mooie tijden :)
 
Kan je eigenlijk dan ook nog met n daw alles midi aansturen of moet je dan kabel(s) versteken?
 
Kan wel, gaat uiteraard wel via de Cirklon dus die moet dan aan staan. Is best handig af en toe , zo'n daw.
 
Blij met de Cirklon?
Yes heel blij! Eerlijk gezegd veel te veel geld voor wat ik ermee doe, maar het is echt een genot om mee te spelen. Het is natuurlijk een apparaat waar je even voor moet gaan zitten, maar ik krijg regelmatig een glimlach van hoe Colin bepaalde dingen gemaakt hebt. Aan de andere kant, denk ik natuurlijk ook wel eens dat het in een DAW toch wel makkelijker werkt als je even snel ergens iets wilt aanpassen ;). Maargoed, dat is sequencer eigen en een bewuste keuze geweest.


Kan je eigenlijk dan ook nog met n daw alles midi aansturen of moet je dan kabel(s) versteken?
Alles kan ook via de daw ja, hoewel dat handiger zou kunnen, dan dat ik het nu heb, door middel van een MioXl of iets dergelijks waar je zowel de DAW als de CK naar toe stuurt. Ik heb er nu voor gekozen om alles direct vanuit de Cirklon aan te sturen, waarbij ik in Ableton één midi track heb, waarmee ik de push doorstuur naar de Cirklon. Zo kan ik de geselecteerde track op de CK met de Push inspelen. Soort 'master keyboard' ;).
 
sorry voor de slechte kwaliteit foto's, ik heb geen geld voor een digicam/smartphone, alleen voor plugins :)
 

Attachments

  • IMG_20231103_082452.jpg
    IMG_20231103_082452.jpg
    122,8 KB · Bekeken: 154
  • IMG_20231103_082547.jpg
    IMG_20231103_082547.jpg
    158,5 KB · Bekeken: 155
  • IMG_20231103_082530.jpg
    IMG_20231103_082530.jpg
    132,9 KB · Bekeken: 168
20231030_161728.jpg


Work in progress.. na een paar jaar uit de running geweest te zijn, na flink wat jaren veel touren, twee keer vader geworden zijn, verhuisd uit de stad, een massive writersblock; langzaam weer inspiratie aan het vinden in de deze heerlijke kelder thuis <3 Zal binnenkort wat muziek online zetten :-)
 
Back
Top