Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Oftopic, ik weet het. Maar wat doe je met de Steam Deck in je studio? Zou mij veel te veel afleiding geven :-)
hij zei stReamdeck met een R :dubbel:

maar nu we het er toch over hebben;
Steamdeck in studio is nog wel een klein bucketlist item van mijzelf, ik heb geprobeert om de plogue standalone softsynths en synthorial te draaien op dat ding, maar is nog niet gelukt :(. als ik weer eens zin heb probeer ik er weer een paar. ik wil sounddesignen op steamdeck!
 
hij zei stReamdeck met een R :dubbel:

maar nu we het er toch over hebben;
Steamdeck in studio is nog wel een klein bucketlist item van mijzelf, ik heb geprobeert om de plogue standalone softsynths en synthorial te draaien op dat ding, maar is nog niet gelukt :(. als ik weer eens zin heb probeer ik er weer een paar. ik wil sounddesignen op steamdeck!
What's in an R ๐Ÿ˜ƒ Er zijn her en der al wel pogingen met Bitwig en Reaper op de Steam Deck (die zonder r). Maar voelt toch een beetje als Doom spelen op een Iridium. Alhoewel. Heb nog een Nintendo DS liggen met die ms10 vst van Korg.
 
What's in an R ๐Ÿ˜ƒ Er zijn her en der al wel pogingen met Bitwig en Reaper op de Steam Deck (die zonder r). Maar voelt toch een beetje als Doom spelen op een Iridium. Alhoewel. Heb nog een Nintendo DS liggen met die ms10 vst van Korg.
Doom op de iridium! Nou wil ik dat ook! :D
 
De Stream Deck is een super handig dingetje dat je voor allerlei DAW functies/hotkeys kunt gebruiken.
Je kunt 'm helemaal customizen, op meerdere pages. Ik heb 4 pages ingesteld met elk 13 of 14 Cubase functies.
Handig ding voor als je de PC-toetsenbord DAW hotkeys niet volledig kent, of voor als je je PC-toetsenbord niet goed in de buurt hebt liggen.
Er is ook een Stream Deck XL maar die heeft dan weer teveel knoppen, denk ik, zodat je moet gaan zoeken naar de juiste knop.
 
Etsy.com is trouwens een aanrader voor custom stands e.d.
Als je goed kijkt zie je de Motu M2 audio interface rechts onder het bureau hangen, met speciale brackets gekocht op Etsy.com. Met dubbelzijdig plakkende tape bevestigd. Zit heel stevig. En maakt weer wat ruimte vrij op het bureau + scheelt kabels over het bureau.
De Stream Deck zit ook in een custom houdertje van Etsy.com, die op een kleine tripod is vastgeschroeft (de meegeleverde stand van de Stream Deck zelf is cr@p).
De Behringer X-touch extender staat in een mooie hoek, ook weer met custom stands gekocht op Etsy.com.
 
afgelopen weken bezig geweest met reorganiseren - onder andere een studiotafel gekocht en een ladekast gebouwd. als volgende moet ik nog wat voor de akoestiek verzinnen:

Screenshot-2023-08-16-at-16-53-18.png
 

Attachments

  • Screenshot-2023-08-16-at-16-53-18.png
    Screenshot-2023-08-16-at-16-53-18.png
    1,8 MB · Bekeken: 215
  • Screenshot-2023-08-16-at-16-53-32.png
    Screenshot-2023-08-16-at-16-53-32.png
    1,9 MB · Bekeken: 215
  • Unknown.jpeg
    Unknown.jpeg
    184,2 KB · Bekeken: 213
Laatst gewijzigd:
Die speakers zo tegen de muur is alleen niet zo een goed idee. Zijn dat hs7's? Heb zelf de hs8 en daar zit de baspoort achter.
Mooie setup. Ik moet ook maar aan een laden kast denk ik.
 
Die speakers zo tegen de muur is alleen niet zo een goed idee. Zijn dat hs7's? Heb zelf de hs8 en daar zit de baspoort achter.
Mooie setup. Ik moet ook maar aan een laden kast denk ik.
nee idd, daar moet ik nog een oplossing voor vinden - kan de tafel helaas niet te ver van de muur wegtrekken vanwege het schuine plafond.
het zijn ns10's - darmee is bass niet zo'n probleem gelukkig ;)
maar met andere speakers kan dat wel lastig worden.
 
Zat net ff lekker te spacen met de Novation Summit en Dawesome Love en moet zeggen dat ik de MP Controller steeds meer ga waarderen.
Het installeren was veel gedoe en ik moest wennen aan die host plugins, maar alles went...
Je moet het gewoon zien als een extra scherm waarop je je plugins ziet en bedient, met de muis en/of touch, en desgewenst met het grootste gemak encoders kunt toewijzen aan plugin parameters. Alleen als je 'm handig positioneert is het een aanwinst, anders heb je er geen reet aan.
Bij mij liggen er twee aan elkaar geplakte ordners onder om 'm in de juiste hoek te krijgen.

Hier een plaatje vanuit de cockpit / kijkpositie. :)
 

Attachments

  • 20230923_145358.jpg
    20230923_145358.jpg
    180,6 KB · Bekeken: 149
1696708411666.png

Na een hoop geGAS, groei en gedoe de knoop doorgehakt en de woekerbende op de jamdesk uitgedund en ingeregeld. Aira Compacts zijn eruit en de drumbakjes staan eindelijk in de sweetspot.

1696708426720.png

Om de kabels weg te werken en voor ergonomie heb ik de LXR-02 met dubbelzijdige tape op 2 handgrepen van de Praxis gezet, met anti-slippads eronder voor stabiliteit. Een โ‚ฌ10 custom stand.
 
Na een hoop geGAS, groei en gedoe de knoop doorgehakt en de woekerbende op de jamdesk uitgedund en ingeregeld. Aira Compacts zijn eruit en de drumbakjes staan eindelijk in de sweetspot.


Om de kabels weg te werken en voor ergonomie heb ik de LXR-02 met dubbelzijdige tape op 2 handgrepen van de Praxis gezet, met anti-slippads eronder voor stabiliteit. Een โ‚ฌ10 custom stand.
je vergeet je PS5 te benoemen :) ook een zeer inspirerend apparaat, toch?
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back
Top