Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Iemand toevallig ervaring met een kurkvloer?

M'n 1e keer 'kurk' + '(ook zware) spullen erop' komt eraan.

De ene kurkvloer zal de andere weer niet zijn. 't Schijnt hard geperst te zijn en best wat aan te moeten kunnen.
Maar wellicht hebben we hier in deze thread wat a-typisch gebruik te pakken. ;)
 
Tijd voor een update. Alles binnen handbereik is mijn motto.
Voor het midikeyboardje of PC toetsenbord zit ik nog ff te kijken naar een onder het bureau oplossing, maar wordt krap. Anders moet ik ze omwisselen afhankelijk van waar ik mee bezig ben.

20230818_230721.jpg
 
Leuk dat je deze toch hebt aangeschaft, dat je maar veel plezier er van mag hebben!

@Bahamut en @rvanommen; het ziet er bij jullie beiden wel netjes opgeruimd uit zeg.
ja, ik wilde eigenlijk gaan lusiteren naar meer kandidaten, maar ik het aanbod in de buurt viel tegen. toen heb ik na aanleiding van het topic at ik erover gemaakt had en de feedback die daarop kwam toch de bass station besteld. had ook paar daagjes vrij om er lekker mee te klooien, dus haast gemaakt :).
mooi ding hoor, intuitief en leuke 'verborgen' opties. gaat vast lukken om er veel plezier mee te hebben :) thanks!
 
Mooie setup. Wat doet dat schermpje op je Focusrite?
da's een TC electronic Clarity M.
Een loudness/stereo/frequency spectrum monitortje..
werkt met een VST op de master (of een ander kanaal) in de daw, laat het vervolgens realtime zien op dit schermpje.
Direct aansluiten op een audio signaal kan ook geloof ik.

geinig dingetje. niet echt nodig, maar cool hebbedingetje vond ik.
 
@Bahamut en @rvanommen; het ziet er bij jullie beiden wel netjes opgeruimd uit zeg.

Ik maak alleen foto's als het na maanden weer eens is opgeruimd en afgestoft. :)

En dit was mijn grootste home studio upgrade tot nu toe: Novation Summit, Stream Deck, MP Controller, Behringer X-Touch Extender, Korg Microkey, allemaal recentelijk aangeschaft. Nu ben ik ook echt ff klaar ermee en ga ik me volledig op muziek focussen. (<- jaja ik weet het, citeer me maar, lijst het maar in, doe ermee wat je wil :D).
 
Ik wil niet zeuren, prachtige plaatjes allemaal, maar ik mis bij velen de speelklare opstelling.
Linkerhand akkoorden.
Rechterhand melodie.
Zelf heb ik nogal weinig toetsenborden wegens gebrek aan ruimte en helaas geen vaste opstelling.
Als het even kan toch twee toetsenborden schuin boven elkaar. Of anders split key dan.
 
Ik vraag me af wat mensen met synths doen die in onmogelijk/niet-ergonomische posities in zo'n rack staan gestapeld van vloer tot plafond. Op afstand besturen, (en zijn ze dan helemaal gemidi-mapt voor alles of ga je dan alleen presets gebruiken) of uit het rack halen en in een soort 'hotseat' opstelling plaatsen? Ik kan me niet voorstellen dat je lekker kunt werken op een synth die bijna op de grond staat of waar je voor op een krukje moet klimmen om erbij te kunnen. Ik heb zelf uit ruimteoverwegingen 3 keyboard synths boven elkaar in een Jaspers stand staan en dat vind ik nog wel te doen, maar eigenlijk ook al niet ideaal. Zou ze het liefst max 2 hoog hebben.
 
Ik vraag me vaak af wat synths met patchbays doen tegen t plafond? Let eens op hoe vaak je een ms20 of een arp 2600 hoog en droog ziet. Daar kan toch geen mens n kabel inprikken?
 
Simpel toch, te weinig ruimte en teveel synths. Bij is ook niet alles handig bereikbaar vanuit mijn burostoel, maar daarentegen is het ook wel weer lekker ik af en toe te staan. En af en toe idd wat zaken herschikken zodat iets anders een tijdje makkelijker te bedienen is.
 
Bij mij staat niet alles vanuit 1 positie bespeelbaar, maar wel alles gewoon bereikbaar. Nuja, nog een beetje herschikken want de Wavestate staat wat ongelukkig.
 
Ik maak alleen foto's als het na maanden weer eens is opgeruimd en afgestoft. :)

En dit was mijn grootste home studio upgrade tot nu toe: Novation Summit, Stream Deck, MP Controller, Behringer X-Touch Extender, Korg Microkey, allemaal recentelijk aangeschaft. Nu ben ik ook echt ff klaar ermee en ga ik me volledig op muziek focussen. (<- jaja ik weet het, citeer me maar, lijst het maar in, doe ermee wat je wil :D).
Oftopic, ik weet het. Maar wat doe je met de Steam Deck in je studio? Zou mij veel te veel afleiding geven :-)
 
Back
Top