Terug naar hybrid

Ik vind itb juist schoon zonder kunstmatige truken beter klinken, beter als met het gebruik van "analoge" plugins, eerst klinken ze vet, ga je beter luisteren dan kunstmatig

Dat is ook mijn ervaring met al die warmers, consoleinserts, saturisators enzo...gewoon een goede basissound en je bent al een heel eind zonder al die opsmuk, maar dat is mijn bescheiden mening
 
De SIGMA draait, gisteren en vandaag de eerste masters gedaan in Wavelab
zat nog even te vogelen met m'n post signaal op de EXT-IN, maar dat is een bug in WL als je tevens realtime codec preview doet (dus live luisteren hoe iets als MP3 gaat klinken).

In Cubase werken de AVID controllers inmiddels onder EUCON
nu moet ik ze alleen nog de SIGMA als HUI toevoegen en dan zou in bank 1 en 2 een fader beweging op de AVID Artist, tevens een fader in de cubase mixer moeten zijn, die dan NIET het volume van Cubase regelt, maar ipv het fysieke volume v/d SIGMA.
als dat straks werkt, dan een nieuwe template bouwen in Cubase waarin alles klaarstaat en dan kan het feest weer verder.

Tevens gisteren een SPL Madison besteld, deze komt als het goed is vandaag binnen
De Madison is uniek omdat je kan aangeven onder welke MADI bank hij zichzelf kenbaar moet maken

Madi heeft 64 kanalen IN en 64 kanalen UIT
M'n SSL Alphalink neemt kanaal 1-24 in beslag met de analoge <> MADI poorten
en 25-48 met de ADAT <> MADI poorten (hier zit o.a. de RME ADI 8 MK3 op)
poort 49-64 zijn dus nog beschikbaar en als het goed is zou de Madison met bank 4 geselecteerd zich hier kenbaar moeten maken. Werkt dit niet, dan gaat ie linea recta weer terug.

Als dit werkt dan is de ADI 8 MK3 overbodig geworden.
het mooie is dan ook dat ik dan 16 192khz I/O heb (de ADI 8 MK3 is wel 192khz maar gaat nu door de Alphalink die maximaal 96khz doet)
 
zed heeft geen groepen dat was het enige echte minpunt voor me (alhoewel je dat kan simuleren met de 4 sends natuurlijk)

de grote broer van de zed heeft dat wel, maar is eigenlijk heel veel duurder voor (mijn inziens) vrij weinig meerwaarde
 
Yes! kan bevestigen dat de SPL Madison perfect samengaat met de SSL Alphalink
op "pos 4" komen kanaal 49-64 beschikbaar, voorlopig voldoende inputs dus :D
En RME ADI 8 DS MK3 kan in de verkoop.

me happy.
blijft over het uitrekenen van de latency van de SyncGen Pro II, het zorgen voor midi connectivity voor alle synths in Cubase (Cirklon als midi interface) en het opzetten van de template in Cubase.
 
Ja, er is een hoop werk van afgelopen maanden wat ik zo eindelijk weer volledig kan uitwerken
Heb alleen de sigma nog niet reagerend op de Cubase faders, zie waarschijnlijk nog een setting over het hoofd. Cirklon loopt ondertusen mooi in sync mee.
 
De sigma faders werken ook :)
next > patchbay splitsen in Half normaled voor de channels en isolated voor de outboard
dan RME & SCL-1 uitbouwen en Madison in rack hangen
alles aansluiten
external instruments mappen
Cubase template bouwen
en dan muziek maken!
 
De Madison is uniek omdat je kan aangeven onder welke MADI bank hij zichzelf kenbaar moet maken

Dat kan de SSL AlphaLink MX toch ook? Of wilde je per-se 16 ins EN 16 outs erbij?

Mvg.

CoolRunning
 
De madison werkt niet :(
de ins werken wel, de outs niet.
dus de RME hangt er weer in
 
De madison werkt niet :(
de ins werken wel, de outs niet.
dus de RME hangt er weer in

das mooi kut

waarom geen antelope orion raphie? wordt gezien als een hele goed convertor, 64 IO (32 analoog + ADAT etc)

Ik ben persoonlijk niet zo kapot van SPL. Heb al eens een paar dingen gehad van ze en allemaal hadden ze wel wat. Vond het niet echt heel erg goed Qbuild wise gezien
MADI telt de stream zelf bij elkaar op. Mijj maakt het niet uit of het dan inout 32 is of 96 ofzo. dat is eenmalig benoemen in je audio setup en dan kan je toch kiezen (vaak eenmalig, omdat ik alle IOs in een keer al map in Logic, zodat ik altijd alles beschikbaar heb zonder later nog channels of kanalen te moeten aanmaken)
 
Ik weet hoe madi werkt, maar op een of handere manier gaat de handshake niet lekker
Die Madison is een mooie unit, zal straks het nog eens proberen in legacy mode en ook met wordclock ipv madiclock, qua settings heb je zo een mismatch misschien gisteren iets over het hoofd gezien.
 
Ik weet hoe madi werkt, maar op een of handere manier gaat de handshake niet lekker
Die Madison is een mooie unit, zal straks het nog eens proberen in legacy mode en ook met wordclock ipv madiclock, qua settings heb je zo een mismatch misschien gisteren iets over het hoofd gezien.

je hebt een 56 en een 64 kanaal madi protocol dacht ik. Maar dat zal je ook wel weten, staat in je RME settings bijv.

Ik gebruik ook WC over MADI
 
Ik heb ook een hoop gedoe gehad met MADI voordat het werkte.
Nu had ik wel twee SSL Alpha Links in één madi ring liggen wat het nodige gepiel gaf met toewijzen van io in de Alpha Links zelf.
Maar met clock heb ik ook wel het een en ander moeten uitproberen voordat het goed werkte.
Uiteindelijk heb ik geen wordclock kabel in gebruik maar loopt de clock via de MADI lightpipe.
Eén van mijn Alpha Links (degene waar ik het meeste mee opneem) is master en de geluidskaart is andere Alpha Link slaven daaraan.
Vanuit de master Alpha Link lopen nog twee ADAT bussen waaraan twee ADI8's hangen. Die slaven ook via de ADAT lightpipe (en dus niet via een losse wordclock kabel).

Hopelijk staat er iets tussen waar je wat aan hebt.
 
Hier is het probleem
Op de madi ax staan alle ledjes uit (dus 64ch, RME staat ook op 64ch)
Poort 1-24 in maken zich kenbaar als analoog in
Poort 1-24 out als analoog uit
Adat 1/2/3 zijn respectievelijk 25-32 33-40 41-48

Nu, als ik de SPL intstel als device 4 én voor de madi ax plaats in de chain dan werken op de spl alleen 1-8 (dus 49-56 madi) plaats ik hem achter de madi ax. In de chain dan werken 9-16 (58-64)
Ik kan clocken via madi of wordclck, alles locked daar prima op, masr het lijkt erop alsof die maar maximaal 56 kanalen wil mappen, terwijl alles op 64 ingesteld staat redelijk frusterend
De madi ax heeft maar 48'kanalen nodig en alles staat op 64ch en toch werkt het niet
 
Waarschijnlijk heb je hier niets aan, maar ik post het voor de zekerheid toch:

Inter (via die Soundscape interface) kan je alle io van de Alpha Link per groepjes van 8 routen.
Wat je hier ook kan instellen is of bijvoorbeeld madi input 1 - 8 direct worden doorgerout naar de madi output.
Dit was voor mij destijds van belang om goed in te stellen ivm daisy chainen (bij mijn zijn channels 1 - 24 de MADI AX, 25 - 40 de adat poorten van de MADI AX en 41 - 64 gaan naar een MADI SX).
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit het probleem is waar jij last van heb, maar misschien zijn channels 49 - 56 bij jouw SSL niet direct doorgelust van madi input naar madi output.

Ik hoop dat het iets anders is want anders moet je weel onwijs pielen met zo'n soundscape kaart.
 
ja, dit is wel het probleem
want als ik MADI naar MADI doorroute, dan kan ik wel volledig bij de SPL 0p 49-64, maar worden de analoge signalen op 1-48 niet meer doorgegeven over madi :(
ik moet dus i.d.d. in bankjes van 8 instellen en dat schijnt alleen te kunnen met madi extreme of mixpander? weet jij of die kaart dan ook als interface in je DAW gebruikt moet worden? of kan je hem met de mixpander eenmalig "programmeren" waarna deze routing zo ingesteld blijft staan, zelfs zonder mixpander?
 
Ja kan met zo'n soundscape kaart je SSL eenmalig programmeren en dan blijven die instellingen in je SSL bewaard.
Je kan drie presets maken als ik me niet vergis.
In iig weet ik zeker dat je meerdere presets hebt.
Die kies je dan met dezelfde knopjes als waarmee je op de voorkant je routing kiest.

Bij die soundscape kaart zit een apart programmaatje waarmee je de kaart kan programmeren.
Je hebt dus geen DAW nodig.

Ik heb destijds overwogen zelf zo'n soundscape kaart aan te schaffen maar heb dit uiteindelijke niet gedaan.
Ik heb Joystick Audio in Belgie gevraagd mijn Alpha Links te programmeren.
Eén van mijn Alpha Links (de SX) heb ik destijds ook bij Joystick aangeschaft.
 
Back
Top