Terug naar hybrid

ok, dus de vraag is wie hier beschikking heeft over een soundscape
een soundscape is eigenlijk gewoon een oude dsp duende met madi extreme 128 en een expanderport op een kaart.

Ik zou hem natuurlijk ook gewoon desnoods ergens kunnen bestellen en binnen 30dgn weer retour sturen, scheelt ritje BE.
 
Ik hoop nog altijd op een firmware upgrade waarmee ze deze opties toegankelijk gaan maken via de midi plug.
Ik meen dat ik daar ooit wel eens iets over heb opgevangen.
Maar volgens mij is dat nog altijd geen feit.
 
nee klopt, kan alleen via de mixpander poort.
andere oplossing is een 2e HDSPe er bij

maar niemand heeft bijna zo'n kaart, dus zal dan haast wel een retourtje Joystick worden
zal ze morgen eens bellen
 
Korte update:

Ik heb gisteren een RME MADI FX besteld, naast het ondersteunen van 3 MADI poorten, biedt deze onder andere ook snellere processing DSP based FX en een AES/EBU poort

Ook contact gehad met de importeur voor het maken van een custom preset in de alphalink. Met de nieuwe FX kaart is dit niet meer nodig omdat die meerdere poorten heeft, maar ik wil de kanalen toch graag aaneengesloten hebben in m'n mixer.

de FX kaart z'n DSP kan ik gebruiken als mixer wanneer ik zonder DAW werk, ieder kanaal heeft dan een channelstrip welke ik weer via de outs naar de sigma kan sturen, dus heb ik eindelijk ook zonder Cubase de beschikking over een channelstrip per kanaal en deze is met een hele fijne RME iPad app te bedienen.
De AES/EBU poort ga ik gebruiken voor the aansluiten van de TASCAM DA-3000 op de main mix out en de external return (post monitoring) als mastering/monitoring DAC.
De TASCAM kan dan gelijk "in line" op sdkaart opnemen, of DSD opnemen.
en heeft goede metering zodat ik ook het mainmix post signaal goed kan monitoren.

Tevens ga ik demo draaien met de nieuwe Cranesong HEDD192 revisie om te kijken of deze beter bevalt als de TASCAM, ik vond de oude HEDDS wel ok, bijv beter dan Benchmark, maar niet echt super gedetailleerd / transparant, wel handig om "kleur" in te draaien. Maar misschien zijn ze met de laatste 192 versie weer beter geworden.

Tevens is de SHORTIpatchbay nu geconfigureerd
1-24 zijn half normalled, hier zitten alle synths op
25-48 isolated hier zit alle outboard op

signaalpad word nu synth > SHORTI > Alphalink IN > MADI FX IN < > MADI FX OUT > Alphalink OUT > SIGMA IN 1-32 > SIGMA main mix out > TASCAM DA3000 in (analoog) TASCAM DA-3000 uit (AES) > DAW > TASCAM DA-3000 in (AES post daw monitoring)

In Cubase werkt alles met de Artist en Transport inmiddels naar behoren. Als het mee zit van het weekend weer muziek maken.

Heb wel een ENORME berg kabels over. de lijst in de 2e hands sectie zal de komende dagen nog fors langer worden :D

Maar na 3wkn plannen, verchuiven en aansluiten komt het eind gelukkig in zicht. :P
 
Laatst gewijzigd:
De laatste versie van de HEDD is alweer 4 jaar oud, daar is verder niets aan veranderd. Je kunt Tascam ook echt niet met Cranesong vergelijken hoor. Heb al jaren een HEDD, en t is in zijn prijsklasse echt de beste en meest transparante. Als je muziek afhangt van de transparantie van een HEDD zou ik eerst zorgen dat de rest van je chain ook echt high end is. (lees: Weiss, Thermionic, Cranesong, Prism, etc)

Je kunt ook eens kijken naar de Weiss ADC2. Das nog n stapje hoger (en onbetaalbaarder).

Heb je al contact gehad met Joystick inmiddels?
 
De Tascam is een veel nieuwere generatie en extreem juist transparant, mijn complete chain is van extreem hoge kwaliteit. Tis puur een smaakding.
 
Je kunt Cranesong echt niet met Tascam vergelijken hoor, das echt n different league. Als n HEDD niet veel transparanter of beter klinkt, zit er in je chain iets helemaal fout. Je moet n HEDD wel goed clocken. (of als masterclock gebruiken, is een van de beste Wordclocks die er zijn)
 
Dat zijn we niet met elkaar eens. in high-end is duurder niet altijd beter namelijk
maar goed, we gaan hem er weer inhangen en zullen het beleven :D , experimenteren welke WC master word kan altijd natuurlijk altijd, maar in mijn ervaring heb je of een lock, of geen lock en in dat geval doe je iets fout.
Ik hoor niet echt een noemenswaardig verschil tussen de ene of de andere component als master te configureren. wel hoor ik een verschil tussen MADI clock en WC qua jitter, maar ook dat verschil is zeer klein.
 
Je kunt Cranesong echt niet met Tascam vergelijken hoor, das echt n different league. Als n HEDD niet veel transparanter of beter klinkt, zit er in je chain iets helemaal fout. Je moet n HEDD wel goed clocken. (of als masterclock gebruiken, is een van de beste Wordclocks die er zijn)

IDD die HEDD zou ik nog als enigste outboard eventueel nog overwegen, ik hoor er altijd alleen mmaar postivieve dingen over.
 
Korte update:

Ik heb gisteren een RME MADI FX besteld, naast het ondersteunen van 3 MADI poorten, biedt deze onder andere ook snellere processing DSP based FX en een AES/EBU poort

EEn HDSP kaart of zon Madiface XT? (laatste heb ik ook) dat is me een partij blazen man met dat ding....

Ik heb die madiface xt via thunderbolt en PCIe external aangesloten, via zon matrox adapter, ik had niet verwacht dat dat echt zo goed zo werken.

Onder PCIexternal wordt die Madiface XT gewoon als PCI device gezien, je moet ook echt de HDSPe drivers instaleren om hem dan te kunnen gebruiken.

Echt dikke mik jonguh
 
ik heb al een HDSPe MADI, daar werk ik al een aantal jaar mee, deze wordt nu dus de nieuwe Madi FX
beiden zijn in mijn PC PCIe gewoon interne slots en ja dat gaat als de brandweer :D
 
korte update:
alle synths zijn weer aangesloten en aangemaakt als external instruments in Cubase.
Tevens een mooi tooltje van Innerclock gebruikt om alles sample accurate te krijgen: Gridlock

Het slechte nieuws is dat de nieuwe kaart al sinds woensdag week zoek is met de post, stond al 2x een afleverdatum klaar in mijn pakket, maar de status blijft plakken op "pakket ontvangen door postnl"
dus het gisteren een klacht ingediend ben benieuwd wanneer die boven water komt.

De SIGMA begint ondertussen meer eigen te worden,heb er inmiddels al weer 5 projecten mee gemasterd en hij klinkt toch wel anders als de X-desk, heeft wat andere sweetspot qua mixbus en toch een net iets andere sound. Ben er blij mee.
Hopelijk komt de MADI FX wel deze week boven water want qua eigen producties ligt de boel nu stil en wil weer graag aan de bak. :D
 
dan uit pure armoe maar ff een testfile in elkaar gedraait met de gear die op de SPL zit
dus de tempest, P12 & TR-8

maar ben over de sound niet ontevreden ;)
 
Klinkt idd goed! Misschien iets te wet qua galm maar verder lekkere swing en mooie sounds!
ja toefje te veel ff idd, maar ik vind vooral de ruimtelijkheid erg gaaf.
 
Klinkt in ieder geval lekker (op het bovenstaande commentaar na). Wat ik mij dan wel afvraag is hoed goed je nu hoort (het verschil) dat het een top chain is bij luisteraars die geen high end hebben. Maar dat is wellicht een vraag in de kantlijn, als je er zelf maar plezier van hebt. Dat is het denk ik het belangrijkste.
 
Ja, mensen kunnen op van alles afluisteren, van iphones tot Classé / B&W sets van 50k€
Dat is de keuze van de luistereraar en is voor mij niet relevant in mijn keuze van kwaliteit.
 
Back
Top