Terug naar hybrid

Jij vind de keuze van de luisteraar waarop deze je muziek afluistert niet relevant?

Toch wel iets om rekening mee te houden denk ik.. Kan je wel een kneiterdure set hebben staan die tot 40hz strak weergeeft maar niemand gaat het laag horen wat jij hoort!! Helemaal niet op een laptop (waarop veel mensen je tracks checken) of telefoon.
 
dat zeg ik niet, ik geef aan dat andermans afluistering voor mij geen reden is om te beknibbelen op kwaliteit. jij zegt weer heel wat anders. Daar kunnen we ook een discussie over hebben
maar dat is meer een voorkeur, als jij trap of miami bass maakt, wil je dan een hoge 200hz plok ipv een subby kick? zodat je nog iets idee van "laag" hebt op je smartphone, of ga je toch meer voor maximum ibooty shake impact "in da club" of wil je beide erin en hoor je full range zo'n lelijk gelayerd kickje erboven :D dat zijn stijl keuzes en heeft niks met kwaliteit en resolutie van spullen te maken, andere discussie IMHO ;)
 
Nice Raph,
Heb jij trouwens dit gedaan omdat je moet leven van je muziekwerk? Of is het puur lekker hobby..
 
beiden, ik maak zelf muziek als hobby, maar doe ook mastering en mixwerk voor anderen.
ik factureer nog niet genoeg om hier full time van te kunnen leven naar mijn levensstandaard, maar kan de hobby redelijk bedruipen.
 
beiden, ik maak zelf muziek als hobby, maar doe ook mastering en mixwerk voor anderen.
ik factureer nog niet genoeg om hier full time van te kunnen leven naar mijn levensstandaard, maar kan de hobby redelijk bedruipen.


:mega:
 
Klinkt in ieder geval lekker (op het bovenstaande commentaar na). Wat ik mij dan wel afvraag is hoed goed je nu hoort (het verschil) dat het een top chain is bij luisteraars die geen high end hebben. Maar dat is wellicht een vraag in de kantlijn, als je er zelf maar plezier van hebt. Dat is het denk ik het belangrijkste.

Das een eenvoudig antwoord: Een high end audio chain geeft niet per definitie veel betere resultaten. Het is wel zo dat je met goede high end gear sneller mixen kunt maken die overal goed klinken. En dat is ook logisch: Als je meer details hoort, kun je betere mixbeslissingen maken. Zo kun je op een high end afluister systeem met een hele goede akoestische ruimte je mix veel preciezer eq'en. Dat betekent dat je mix meer ruimte krijgt, omdat je alle ongewenste zaken uit je mix kunt halen. En dat vertaalt weer in zo'n mix waarvan mensen zeggen: die klinkt overal goed.
 
Das een eenvoudig antwoord: Een high end audio chain geeft niet per definitie veel betere resultaten. Het is wel zo dat je met goede high end gear sneller mixen kunt maken die overal goed klinken. En dat is ook logisch: Als je meer details hoort, kun je betere mixbeslissingen maken. Zo kun je op een high end afluister systeem met een hele goede akoestische ruimte je mix veel preciezer eq'en. Dat betekent dat je mix meer ruimte krijgt, omdat je alle ongewenste zaken uit je mix kunt halen. En dat vertaalt weer in zo'n mix waarvan mensen zeggen: die klinkt overal goed.

+1

Over het voorbeeldje, dat klinkt heerlijk open!
 
2mnd verder en nog steeds niet helemaal klaar :) wel een hoop gedaan:

- De Cubase templates zijn nu klaar, ik heb inmiddels 2 Avid Artists & een Avid Control, Cubase heeft native EUCON ondersteuning en de 16 faders werken nu naadloos met recall, mutes en panning samen met de SIGMA in het analoge domein.

- Machine Studio geinstalleerd en begonnen met de quickstart handleiding om mezelf Maschine eigen te maken. De opzet van de studio controller is om deze ook daadwerkelijk te gebruiken ipv de software met muis, dus ik moet de nodige tijd besteden om deze te leren. Al een paar avonden kwijt geweest aan alleen Maschine opstarten en dingen proberen, begint te komen, maar ben er nog niet.

- Hetzelfde voor de Elektron Analog RYTM. De Tempest was vorige maand verkocht en sindsdien staat er een RYTM. Hiervoor een speciale 4x stereo > db25 kabel laten maken en aangesloten op de RME ADI 8DS MK3 (waanzin eigenlijk want dit setje samen is al 2.800 euro om alleen de AR via 8 ADAT sporen in de SSL Alphalink te kijgen en daarna via MADI het DAW binnen te krijgen. Met de AR zal ik ook nog een aantal uren moeten doorbrengen voordat ik deze 100% onder de knie heb, basale zaken onder controle maar er is nog zo veel meer te leren.

- TotalmixFX, nu ik een HDSPe MadiFX heb, kan ik met totalmix een hele hoop slimme routings maken die ik voorheen niet deed of deed in Cubase. Ik heb inmiddels dus ook een goede TMFX template voor mijn setup gemaakt. ik kan nu de PC aanzetten, verder geen DAW laden en precies zo verder werken als ik met de X-Desk deed (maardan met de faders via OSC)

- iPad OSC, zowel de SIGMA als totalmixfx ondersteunen OSC, deze templates dus ook geinstalleerd op de iPad

- Patchbay: voor de patchbay heb ik scribblestrips in kleur geprint, de SHORTI staat nu inline tussen de converter outputs (32ch) en de EQ's en compressors (16ch) De 32ch komen binnen op de 16 stereo ins van de Sigma.

- AD<>DA conversie. Ik heb nu als master converter de TASCAM DA-3000 in gebruik genomen.
De main out van de Sigma komt op deze unit binnen (AD) maar ook de DAW monitoring (DAW uit naar Sigma EXT in) gebeurt nu door de Tascam. het mooie is dat ik naast AD<>DA nu ook gewoon op REC kan drukken en de stream kan opnemen als DSD of PCM op iedere willekeurige samplerate. Superhandig.

in totaal beschik ik nu over 384 madi kanalen (192 in & uit over 3 madi poorten) en 1 AES/EBU I/O
ik heb niet alle kanalen van converters voorzien. :D
kanaal 1-24 is de SSL alphalink Madi AX
kanaal 25-32 de RME ADI 8DS MK3
kanaal 64-80 de SPL Madison
AES/EBU de TASCAM DA-3000

al deze 48 kanalen op de converters zitten vol met synths. (IN) en routing (OUT)

verder nog een Avalon V5 pre amp erbij en de nieuwe RODE NT v2
Nu moet alleen de DSI Pro2 nog binnenkomen en dan is alles eindelijk klaar en gaan we weer muziek maken.
 
Rytm extreem duur bekabeld om ergens deze maanden Overbridge te krijgen en enkel usb te hoeven gebruiken. Maar goed, dan heb je wel weer een volle hap Adat vrij voor iets anders :)

Dat is ergens ook het suffe van zo'n aankondiging, de Rytm staat hier net als de AK enigszins knullig bekabeld te wachten op de update. Dat is ook weer niet ideaal ...

Keuzes
 
Overbridge lijkt leuk als je daw gebruikt en dan nog maar afwachten of het net zo werkt als de virus TI met een eigen vsti, of dat je een driver krijgt net als de ROLAND AIRA's die je niet kan gebruiken omdat er maar 1 ASIO device actief kan zijn binnen een DAW en net wat je zegt, geen zin om daar op te wachten.
 
De eigen vsti/au is al aangekondigd, en inderdaad, hopen dat je geen aggregated device hoeft aan te maken. Maar het TI-model lijkt me logisch.

Ben vooral angstig voor de mensen(zoals ik) met een Rytm EN een AK EN een geluidskaart daarnaast. Kan je eigenlijk meerdere Virussen(Viri?) tegelijk gebruiken?
 
We zullen zien ,de kabel was trouwens maar 80€ en werkt nu :) het was vooral het hergebruiken van de RME ADI-8 DS MK3 wat het duur maakt :D aan de andere kant, in de doos liggen te wachten tot er een koper komt is ook zonde ;)
 
zoals ik al in eerder treads zei, geeft elektron nog niet vrij of er 4 of 8 kanalen via overbridge zullen werken.

Ik hoop echt op 8, maar op de demo enkele maanden geleden zag ik vier kanalen (als je goed op het laptopschermpje keek) maar misschien veranderen ze het nog, ik hoop het echt!

hoe voldoet die avalon?
 
Volgens mij Rytm 1 keer stereo en 8 keer mono, AK en A4 1 keer stereo en 4 keer mono. Stereo is master en fx, rest is de voices los.
 
ja maar op het filmpje was het TOEN dus 4 keer stereo
ik heb ze al gemaild om het te vragen maar ze geven niets vrij

ik hoop echt 8 keer mono
 
Het zal sowieso 1 keer stereo zijn, omdat de fx een stereo kanaal is. Meer stereo lijkt me raar daar de voices los allemaal mono zijn.
 
zoals ik al in eerder treads zei, geeft elektron nog niet vrij of er 4 of 8 kanalen via overbridge zullen werken.

Ik hoop echt op 8, maar op de demo enkele maanden geleden zag ik vier kanalen (als je goed op het laptopschermpje keek) maar misschien veranderen ze het nog, ik hoop het echt!

hoe voldoet die avalon?
Avalon is lekker zowel voor vocals als als insert op monofone synths aanrader!
 
No problemo, heeft iedereen wat aan toch?
Wanneer overbridge komt, ga ik er ook wel mee spelen
 
Back
Top