nieuwe MPC

klopt je kan hem ook zo aan je ipod lader zetten natuurlijk
maar misschien werkt hij wel hetzelfde als Masjeen en TRAKTOR S4

Zonder LINK met de driver, doet ie misschien wel niks dus dan moet je de host starten om de remote iets te kunnen.
 
Waarom maken ze nu niet gewoon een MPC3000 of 60, met moderne opslag en een goede manier van interacten met software. Zoals Yamaha dat doet met hun keys.
 
Zonder LINK met de driver, doet ie misschien wel niks dus dan moet je de host starten om de remote iets te kunnen.
en met windows 9 kun je het dan al niet meer gebruiken; anno 2012 (duurzaamheid etc.) kan dat toch eigenlijk echt niet meer....
 
Waarom maken ze nu niet gewoon een MPC3000 of 60, met moderne opslag en een goede manier van interacten met software. Zoals Yamaha dat doet met hun keys.

inderdaad en dan echt een highend apparaat, geen plastieken midi controller zooi
 
Wat jammer dat die niet stand-alone kan werken. Vind ik trouwens niet duidelijk uit de video naar voren komen. Ben erg benieuwd naar de prijs, of het dan ook een echte concurrent van de Maschine gaat worden.
 
Waarom maken ze nu niet gewoon een MPC3000 of 60, met moderne opslag en een goede manier van interacten met software. Zoals Yamaha dat doet met hun keys.


Waarom wel? Als ze dat zouden doen zou het ding voor het winkelend publiek nog steeds niet goed genoeg zijn, gewoon omdat het de classics niet zijn.

Als je er over nadenkt is de combi van deze controller + laptop compacter en veelzijdiger dan een MPC60/ 3000 en het heeft gewoon een betere interface, maar toch is niemand tevreden. Stand-alone is het toverwoord dat alles in orde zou maken.
Ik denk niet dat Akai ooit nog iets gaat maken waar de "heads" enthousiast van zullen worden.
 
ik denk dat akai doet wat de meeste fabrikanten doen, meewaaien met de wind.
vind echter dat ze dat niet echt op spectaculaire wijze doen maar met matige producten komen,
ik heb juist meer respect voor fabrikanten die met vernieuwende dingen komen of trouw blijven aan hun core producten.

het grootste probleem van dit product gaat denk ik de prijs worden, net als de mpc5000 die vervolgens na een jaar de prijs van de mpc 2500 2e hands had bereikt.

wil overigens nog wel even toevoegen dat de laptop als productietool meer en meer standaard is geworden en dat dat akai beweegt om ook die kant op te gaan met het toch al populaire mpc concept. ik snap het wel... alleen bij de uitwerking denk ik dan ..mwaaaaaaaaaa kom op...

is er al wat bekend over de prijs? zal me benieuwen..800? 1000? 1200?
 
Ik doelde daarmee op dat het moeilijk gaat worden voor akai om nog een apparaat uit te brengen waar de heads echt enthousiast van worden (ik oa.)

Om even in te haken op de overige 2 punten.

Ja, een controller met laptop is veelzijdiger maar dat doet het gewoon niet voor de puristen. Alleen al die lekkere punch en 12 bit sound van een 60 is voor mij echt niet na te maken met moderne technieken.
Ja je zal het goed kunnen benaderen maar het gaat om het complete plaatje.

Overigens had ik wél graag een 60 in een nieuw jasje gezien met meer geheugen, os verbeteringen en in het bezit van moderne opslag medium.

En sja, je kan nooit iedereen tevreden houden, er zijn altijd azijnissers bij die zweren bij de classics.

Blijf erbij dat akai hiermee echt een grote misser heeft gemaakt, Maschine doet alles al, heb hem onder de vingers gehad en akai moet echt wel zijn best gaan doen om de software beter en efficienter te maken dan die van NI.
 
Dit is dus de reden waarom ik nu de tempest ga proberen, voor die meer analoge rauwe feel.
ITB ben ik met METRUM, GA1 en m'n SampleMagic one shot sample collectie wel voorzien. AKAI MPD-18 als remote gebruik ik hierbij.
 
wil overigens nog wel even toevoegen dat de laptop als productietool meer en meer standaard is geworden en dat dat akai beweegt om ook die kant op te gaan met het toch al populaire mpc concept. ik snap het wel... alleen bij de uitwerking denk ik dan ..mwaaaaaaaaaa kom op...
?

mja maar dat is al 10-15 jaar aan de gang, dus ze lopen gewoon achter. en nu ze er wel mee komen kopieren ze machine (onder voorbehoud want nog niet alles is beken over de nieuwe mpc, maar zoals het er nu uitziet..)

kijk de klassieke mpc's zijn nog relevant, als klassiekers. maar om het 20 jaar oude mpc concept nu te frankensteinen met een daw-controller is vrij dom.
 
Back
Top