nieuwe MPC

Fake of echt? :P


405693_112845962169081_100003310333869_75414_1328782605_n.jpg


Meer: http://www.gearslutz.com/board/rap-hip-hop-engineering-production/687047-mpc-studio-pics-leaked.html
 
Laatst gewijzigd:
Ik zeg: FAKE

Ik denk dat ze die classic Akai look ook voor die 'MPC Studio' willen gebruiken.. Ik kan me niet voorstellen dat ze die ugly ass glimmende datawielen gaan gebruiken...
 
Ik wil dit niet een music production center noemen.... Alleen een ik sla op een pad of kikker en dan komt er geluid uit. Verder is het plastic. Een keer laten vallen en het is kapot. Ik zeg drie keer hoera voor akai.... Onee toch niet maar wel hoera voor een product waarvan ik zeg dat ik hem sowieso niet koop.
 
Wel een slim idee an sich, dat compact maken met die MIDI-kabeltjes. Er worden toch maar 2 van de 5 pins gebruikt.
 
MPC naam hoereren, Ableton mietjes etc etc. Dat zijn nogal kracht termen!

Laten we niet vergeten dat er sinds de introductie van de MPC een hoop veranderd is in de muziek productie wereld en dat op dit moment met een MPC komen pas echt een mislukt project zou zijn.

De MPC500 werd nog enigszins verkocht om zijn gimmick factor en prijs maar als je nu een MPC 2000/3000 zou marketten zou het echt weggegooid geld zijn. Daar zit nog maar een enkeling op te wachten en oplossingen als Maschine bieden nu eenmaal een veel grotere flexibiliteit die beter bij de huidige staat van techniek past.

Zou het mooi zijn als het apparaat ook standalone kon werken? Zeker, maar het belangrijkste is en blijft volgens mij of je met dit apparaat met het MPC gevoel muziek kunt produceren (of hier nu wel of geen laptop voor nodig is als processing engine doet er weinig tot niets toe)...........
 
Het is ook belachelijk. Akai heeft de MPC naam, hun keuze wat ze er wel of niet mee doen. Ze zijn niemand iets verschuldigd, behalve aandeelhouders.

Het is maar een blok plastic en metaal met rubberen vierkantjes erop.
 
klopt, was natuurlijk alleen maar ff het gevoel weerleggen v/d "headz"

Maaruh, "de kleurtjes" zijn nu toch wel geaccepteerd als standaard zie ik, werkelijk IEDERE vendor heeft dit jaar Bicoloured drumpads voor "visuele ondersteuning" (laat ik het zo dan maar even noemen) in Ableton
 
Dat heeft meer te maken met het feit dat rode en groene LEDs al heel erg lang de standaard zijn en stukken goedkoper zijn dan multi-color LEDs (en rood + groen = geel). Rood is al heel lang geaccepteerd voor opnemen, de sprong naar groen voor afspelen en geel voor mute/iets anders is niet zo vergezocht.

Noem het convergentie :).

(en pech voor mensen die rood-groen kleurenblind zijn)
 
399679_112859072167770_100003310333869_75450_162670421_n.jpg

32 pads :)

Ik snap veel commentaar hier, maar dan nog, een mpc 9000 met een z-8 erin en jj mod ga ik wel van lekken :) Ik heb een mpc2000xl en wat niet, alle 3 de produkten voegen voor mij echt niks meer toe.
 
Dat heeft meer te maken met het feit dat rode en groene LEDs al heel erg lang de standaard zijn en stukken goedkoper zijn dan multi-color LEDs (en rood + groen = geel). Rood is al heel lang geaccepteerd voor opnemen, de sprong naar groen voor afspelen en geel voor mute/iets anders is niet zo vergezocht.

Noem het convergentie :).

(en pech voor mensen die rood-groen kleurenblind zijn)

Mijn Technics M63 cassettedeck uit de jaren stillekes (vooraan jaren 80) had die rood/geel/groen conventie al in zijn verlicht situatieschema.

Het kan trouwens pech van mijn kant zijn, maar mijn ervaring met rood/groen combileds (met 3 pootjes dus) véééél vaker stuk gaan dan de bullet proof 1kleurige (rode) LEDs.
 
dit heeft echt niets meer met hiphop te maken. leuk voor spastische arabieren

zit anders wel mooi een o.a. lord finesse en spinna in dat nieuwe onzettend domme promo clipje van de mpc studio...

Al zie ik ze zelf niet met die zooi in hun crib spelen uiteindelijk
 
Ey mensen die echt muziekmaken gebruiken de tools die nodig zijn om te doen wat ze willen doen ipv bitchen over of iets nou wel of niet cool is of hiphop is of niet...is je ding een oude MPC3000 dan is dat het, is het deze nieuwe bak, die NI bak, Reason of een MC303...als jij er iets te geks uit krijgtdan is het toch goed, geouwehoer heel de tijd hahaha
 
zit anders wel mooi een o.a. lord finesse en spinna in dat nieuwe onzettend domme promo clipje van de mpc studio...

Al zie ik ze zelf niet met die zooi in hun crib spelen uiteindelijk

Zit Lord Finesse in die promo vid? Ik herken hem iig niet dan.. Die gast is legendarisch..
 
Tsja, het is inderdaad wat ik had verwacht, nieuwe mpc en toch ook weer een slimmed version met alleen de controller.
Dat zal betekenen dat de mpc renaissance vast dik aan de prijs is. Beetje Mpc4000/1000/2500 idee.
gaan ze nu ook net als Machine een mikro doen? vind ik echt onzin.. waarom zou je nou in godsnaam een machine Mikro kopen bv? Dan koop je toch gewoon een Machine?
 
Back
Top