nieuwe MPC

Eigenlijk denk ik wel dat hij standalone kan werken.. wss als sequencer. Waarom heeft hij anders 4 midi outs? Het zou echt raar zijn als je externe midi apparatuur aansluit op dat ding en je gaat sequencen via zn kleine lcd scherm terwijl er een laptop moet hangen om gebruik kunnen maken van zn sampler functionaliteit...

Dan kan je net zo goed het laptop scherm gebruiken om te sequencen..

Nahja, anyway.. ik vind het een gaar ding.. De naam MPC onwaardig.
 
Eigenlijk denk ik wel dat hij standalone kan werken.. wss als sequencer. Waarom heeft hij anders 4 midi outs? Het zou echt raar zijn als je externe midi apparatuur aansluit op dat ding en je gaat sequencen via zn kleine lcd scherm terwijl er een laptop moet hangen om gebruik kunnen maken van zn sampler functionaliteit...

Dan kan je net zo goed het laptop scherm gebruiken om te sequencen..

Niet stand alone, want hij krijgt zijn stroom altijd via USB, niet via een voeding ;)

Dus inderdaad net zo goed je laptop gebruiken (en een mpd 24 bv voor een fractie van de prijs).
 
Deze MPC vs de MPD is net zoiets als de Maschine vs de MPD. De integratie van een apparaat maakt hoe belangrijk het is dat de software op het apparaat zelf draait of dat het niet uitmaakt. Ten faveure van de Maschine moet ik toegeven dat je vrijwel niet naar je scherm hoeft te kijken daarvoor zodat je op je scherm gewoon je daw hebt en Maschine op de Maschine zelf. Dat is met een MPD wel even anders, dat zijn gewoon "domme" pads.
 
Niet stand alone, want hij krijgt zijn stroom altijd via USB, niet via een voeding ;)

Ohja.. das waar, gare boel..
 
Niet stand alone, want hij krijgt zijn stroom altijd via USB, niet via een voeding ;)

Dus inderdaad net zo goed je laptop gebruiken (en een mpd 24 bv voor een fractie van de prijs).


Niet dat het hem meer standalone maakt, maar het zou me niets verbazen als deze net als de APC gewoon een losse voeding heeft. Zeker gezien het feit dat er ook een USB-hub in zit.
 
ze proberen natuurlijk mee te komen maar ze zijn te laat, dit heeft de machine allemaal al gedaan een paar jaar terug dus niks nieuws. akai maakt gewoon zeer teleurstellende producten lately.
denk dat de mpc4000 de laatste echt serieuze bak was, de rest was allemaal speelgoed.
Ik heb dan wel een mpc2500 maar heb liever een 3000, gewoon eckte pappie shit
 
Zeker gezien het feit dat er ook een USB-hub in zit.

inderdaad, goed punt, dus ik ben het gaan checken en ja ... ik was abuis :stupid :D

attachment.php


Desalnietemin raar dat als hij standolne zou zijn dat zouden ze wel patsen met specs.
En dat doen ze niet. Dus lijkt het nog steeds alleen een midi controller zonder (dure!) interne computer met opslag, processorpower.
 

Attachments

  • mpc-r.jpg
    mpc-r.jpg
    24,4 KB · Bekeken: 88
Ben meer benieuwd naar de MPC FLY.

Zal het een app of een dock geval zoals de i/o dock van Alesis worden?
 
ze proberen natuurlijk mee te komen maar ze zijn te laat, dit heeft de machine allemaal al gedaan een paar jaar terug dus niks nieuws. akai maakt gewoon zeer teleurstellende producten lately.
denk dat de mpc4000 de laatste echt serieuze bak was, de rest was allemaal speelgoed.
Ik heb dan wel een mpc2500 maar heb liever een 3000, gewoon eckte pappie shit

Idd ;-)
 
Eigenlijk denk ik wel dat hij standalone kan werken.. wss als sequencer. Waarom heeft hij anders 4 midi outs? Het zou echt raar zijn als je externe midi apparatuur aansluit op dat ding en je gaat sequencen via zn kleine lcd scherm terwijl er een laptop moet hangen om gebruik kunnen maken van zn sampler functionaliteit...

Dan kan je net zo goed het laptop scherm gebruiken om te sequencen..

ok, ok, het usb voeding verhaal gaat niet op, wel het volgende:

http://www.akaiprompc.com/mpcrenaissance.php
Fuses legendary MPC production with the processing power of your computer
En alles specs zijn gebaseerd op de software die je draait, niet de hardware die hij zelf heeft.
 
Boeie of die Araaabmusic zulke snelle vingers heeft.. leuk voor zn vriendin maar die mpc moet je gebruiken om dikke tracks mee te maken.. zo'n circus kunstje is alleen maar geinig..

Cute hoor dat een bekend iemand voor veel $$$ achter je nieuwe model MPC kruipt maar ik zie liever een bekende kop die kritisch naar zo'n ding kijkt. Bv een Just Blaze die de mpc5000 even kritisch de grond in stampte :-)

Maar goed.. toch weer een filmpje over de nieuweling.. dat is wel weer leuk..

[edit - sorry.. beetje negavtieve vibe zit ik in.. ik ga pitten ] :-)
 
wel typisch inderdaad dat ze dan weer zo'n gast moeten strikken, uiteindelijk weet iedereen die er een beetje verstand van heeft dat zo'n apparaat weer keihard gaat floppen en een jaar later voor de helft te koop is. controllers zijn er genoeg, in overvloed zelfs.. met alle basic mpc's kun je net zo'n wereldhit maken. mpc5000 was inderdaad een snoeiharde faal
 
zelfde toch chuckie en de nieuwe Novation?
blijkbaar is dat toch de nieuwe doelgroep geworden.

maar bovenstaande demo, wat kan nou meer daarop, wat ik niet met dezelfde samples in m'n GA1 kan met een MPD?
 
Back
Top