nieuwe MPC

meestal zijn de "speciale" soundcards beter qua specs dan de onboard AC97 laptop chippies, heb je met DE MPC tevens niet ook nog eens een premium soundcard nodig, want die zit al "in the box".... snappie?

Heb je al een goede soundcard, dan sluit je hem niet aan en gebruik je alleen het controller gedeelte
 
Zijn speciale soundcards echt beter? Wow...

Ik vraag me af waar de Ableton-miet zn 6 outputs naartoe knoopt vanaf zn ITB-MPC. Of zoiets. Ik ga Maschine ook niet weer opnemen vanaf mn Metric, lijkt me bijzonder overbodig.

Hopelijk koop je gewoon de Studio-versie als je al een "premium"-kaart hebt. Maar we wachten af hoe die oogt.
 
ja exact, deze versie slaat wellicht net de plank mis.

lijkt me dat je maar 1 geluidskaart tegelijk kan runnen. dus of de ingebouwde mpc soundcard of je externe soundcard. de mpc zal ongeacht de kwaliteit gewoon voor veel mensen (eventueel met oog op de toekomst) te weinig outputs bieden. dan heb je dus wel een mooie controller maar betaal je te veel omdat je die geluidskaart niet gebruikt.

daarom zou het mooi zijn als de andere versie eigenlijk hetzelfde zou zijn maar dan exclusief ingebouwde soundcard en goedkoper. maar ik vrees dat die ook weer minder opties/pots/knopjes zal hebben waardoor het een beetje wordt alsof je kiest tussen kwaden.
 
Gezien de bouwkwaliteit zal hij prijzig zijn.. Ik denk zo rond de 800,-. Ik zou dan liever een echte standalone MPC kopen...

Btw.. in het plaatje aan het begin van dit topic is de fokking lelijke soundcard weggelaten.. Dat ziet er dan wel weer erg cheapass uit.
"ach, we rossen er eventjes een standaard soundcard in - who cares about design..'.

Ik denk niet dat dit een succes gaat worden.. De hiphop community gaat hem zeker weten afslachten..


PS: En Mr Macho 'ik klop lekker alles noot voor noot zelf in'.. ff dimmen he met je 'Ableton mietjes' :-)
 

Attachments

  • ugly.jpg
    ugly.jpg
    65 KB · Bekeken: 94
ja exact, deze versie slaat wellicht net de plank mis.

lijkt me dat je maar 1 geluidskaart tegelijk kan runnen. dus of de ingebouwde mpc soundcard of je externe soundcard. de mpc zal ongeacht de kwaliteit gewoon voor veel mensen (eventueel met oog op de toekomst) te weinig outputs bieden. dan heb je dus wel een mooie controller maar betaal je te veel omdat je die geluidskaart niet gebruikt.

daarom zou het mooi zijn als de andere versie eigenlijk hetzelfde zou zijn maar dan exclusief ingebouwde soundcard en goedkoper. maar ik vrees dat die ook weer minder opties/pots/knopjes zal hebben waardoor het een beetje wordt alsof je kiest tussen kwaden.
je bedoelt de mpd-24 :D
 
PS: En Mr Macho 'ik klop lekker alles noot voor noot zelf in'.. ff dimmen he met je 'Ableton mietjes' :-)

LOL "Yo, ik zie een lampje bro.... hej nu is die groen, hej nu is ie rood bro... hej m'n ableton clippie met Jazee beatz gaan er op mee bro........ :P ;) :D :luv:

Dope Bro! echt hiphip from da streetzzzz bro... MPC man...... yeah...... Peace & out Bro...... can u feel me bro?!?
 
LOL "Yo, ik zie een lampje bro.... hej nu is die groen, hej nu is ie rood bro... hej m'n ableton clippie met Jazee beatz gaan er op mee bro........ :P ;) :D :luv:

Dope Bro! echt hiphip from da streetzzzz bro... MPC man...... yeah...... Peace & out Bro...... can u feel me bro?!?


Hihihi :)
 
Aan de andere kant.. als de software de exacte sound van de 60 en 3000 kan emuleren zoals ze zelf zeggen... met de juiste druk dan zou dat mooi zijn...

Ik denk niet dat ze dat waar kunnen maken btw.. is alleen marketingpraat..


btw.. dit las ik op MPC Forums:

'If the $999 rumours are true, I think that's too expensive. In the UK, after VAT that's £750. Ouch.'
 
Laatst gewijzigd:
Een MPD24 heeft volgens mij geen sampling-software, geen sequencer en zo nog wat zaken
 
Al met al zie ik maar 2 voordelen tov maschine, dat zijn de opklapschermpjes en de mpc pads.
Daarnaast dood en dood zonde als het niet standalone draait. Als ze er een degelijke soundcard indeden, kon die ook gewoon standalone sound uitsturen en dus ook zonder pc gebruikt worden.
 
De jog-dial is ook een enorm voordeel tov de Maschine. Op de Maschine zijn het allemaal vrije rotaries terwijl op de MPC de jog-dial met kleine stapjes draait. Dat vind ik in ieder geval een stuk fijner werken. Daarnaast is Maschine gewoon qua edit-functies niet zo uitgebreid als een MPC, maar het is de vraag natuurlijk of de MPC-software wel volwaardig wordt.
 
@154, welke edit functies doel je dan met name op? Want ik kom eigenlijk heel weinig zaken tekort op de Maschine.
 
Vooral looping, dat is nu enkel aan of uit. Op de MPC kan je daar alle kanten mee op qua speelrichting. Kleine dingen, maar funest qua workflow...
 
Ja, dat ben ik misschien wel met je eens inderdaad, maar ik gebruikt dat momenteel heel weing, deed ik in ableton wel meer. Voor wat betreft de looping, dat is met name in JJOS dat het goed werkt toch?
 
Nee hoor, standaard MPC. De meeste samplers hebben dit, in dat opzicht is de Maschine meer een sampleplayer...
 
als ie reason presets heeft ga ik hem halen :D

Niet omdat het nuttig is maar omdat het er bruut uitziet op me buro.
In te schatten aan de plaatjes is dat ding de grootste akai pad controller ooit.

edit: is dit geen frontpage nieuws ? of geldt dat niet voor controllers ....
 
Joh, heel veel jongens die ik ken uit verschillende scenes die echt MPC minder waren zijn toch al over gegaan op controller/Mac combi's dus als je met dit ding een soort van vertrouwde werkwijze/snelheid terug krijgt met alle voordelen die software kan hebben is het toch een prima bak. Ik zie dit meer als een stuk hardware dan de meeste algemene controllers...dedicated hardware bij een stuk software kan bij elkaar een instrument opzicht vormen.
 
Back
Top