nieuwe MPC

gaaf spul
 
Luddites, ik geloof niet dat dat ooit tot goeie muziek heeft geleid...

Het concept spreekt me aan, hopelijk is het beter uitgevoerd dan Maschine qua samplingtools. Zou je JJOSXL kunnen inladen in de software? :D
 
Wat had dit gaaf geweest als je in de mpc zelf vst's kon laden en de laptop niet meer nodig was dus lekker standalone maar helaas, gemiste kans.

De maschine lijkt me dit 10 keer interresanter doen.
 
@ 154: Maschine werkt ook niet standalone en heeft dus pc/mac hardware nodig om te draaien.

Er komen dus drie versies. Na de Renaissance komt er nog een slimline (de Studio) en een ipad 2 versie in de vorm van de Fly (iMaschine anyone? :D ).

Ik vind wel dat we de boel weer erg snel bashen. Maschine was in het begin ook niet zo compatible met vst's als nu, daar zijn ook meerdere updates voor nodig geweest. Ik zelf zou de workflow icm met een mbp wel kunnen waarderen. Dit was voor mij toch echt een van de drawbacks van de MPC (1000).

Ben benieuwd!
 
Mashine doet helemaal niks, is gewoon een controller met dedicated vsti en sample library
laptop uit Maschine uit.....

sommige mensen noemen de laptop uit het zicht zetten "stand alone" werken, hou jezelf maar voor de gek, zonder laptop kan je NIKS met Mashjeeennnn
 
Ik heb een maschine, weet dus wat het doet, en niet doet. Maar was benieuwd wat het was wat anoniempje er toe bracht deze 10 keer interessanter te noemen dan de MPC.

Eerlijk, de Maschine kan veel beter. Integratie is heel praktisch, dus kom maar door met een andere speler op dit gebied. De knoppen van een MPC zijn beter en de editting functies uitgebreider. En die laptop uit, ach, de computer is inderdaad meer voor jongelingen...
 
De eerste mpc zonder sampler en zonder sequencer... Gaat steeds harder achteruit sinds akaipro usa... Akai gaat dit niet winnen van NI vanwege de prijs, los van alle features die voor mij persoonlijk helemaal niet relevant zijn.

Maar zou ik dit willen gebruiken dan heb ik een extra sequencer in een daw, waarschijnlijk heb ik ook een betere interface...Ik ga er vanuit dat dit al voor de meeste producers geldt dus dit is weer weggelegd voor de beginnende producer. Gezien de prijs tov maschine zal er voor de beginnende producer dus ook een betere setup te behalen zijn voor minder geld.
 
Als de converters MPC5000/2500 kwaliteit zijn dan is het wel jammer. Als ze de Z4 converters erin zetten zou het wel supergoed moeten klinken. Iig met karakter.
 
Als de converters MPC5000/2500 kwaliteit zijn dan is het wel jammer. Als ze de Z4 converters erin zetten zou het wel supergoed moeten klinken. Iig met karakter.

Ik gok op de io van EIE(pro) @24/96, technisch gezien zal het zeker niet de Z-engine zijn.

Overigens...check eens voor de gein de cpu meter op de promo foto van de software op de akaiprompc website... Als ik deze mpc uberhaupt zou gebruiken dan zeker niet stand-alone, dus als dit op een daw moet gaan draaien ..tja
 
Ik heb een maschine, weet dus wat het doet, en niet doet. Maar was benieuwd wat het was wat anoniempje er toe bracht deze 10 keer interessanter te noemen dan de MPC


Ik begrijp dat deze mpc ook niet standalone werkt en zou zo een ding interresant vinden als ie standalone te gebruiken is met vst's maar dat is voorlopig nog te veel gevraagd denk ik.

Dus zei ik, dan heb ik liever de maschine die doet dit truukje ook en vind ik persoonlijk 10 keer aantrekkelijker.
 
Gemiste kans! Tweedehands MPC2000 anyone?
 
dit is weer zon'n bak voor ableton mietjes aan de lampjes op de pads te zien
visuele ondersteuning a'la jostiband.............

jammer hoor de MPC naam hoereren voor een gepimpte controller

gheghe.

ik heb toestemming om te lachen want ik gebruik zelf ableton.

naar mijn smaak kunnen ze de mpc naam beter houden voor volbloed mpc's. deze nieuwe lijkt mij voor de markt mensen die heel erg verknocht zijn aan de mpc-stijl maar toch wat moderner willen daw-en. en voor nieuwkomers die een 'echte' mpc willen omdat dat erbij hoort als je beats/electronische muziek maakt.

waarom niet een nieuwe controller maken die het de maschine echt moeilijk maakt met onderscheidende vernieuwingen ?
(omdat het waarschijnlijk een kleinere kans is om veel geld op te verdienen)

die ipad mpc wil ik wel eens zien... hmmm :-/
 
Ik had eigenlijk gehoopt op een opvolger van de 2500 toen ik het plaatje zag...
Nu lijkt het meer op een mpd +. Jammerrrrrr en confused.
Lijkt me toch simpel. Standalone drumsampler = MPC! Aan pc/mac als controller = MPD! Klaarrrrr!!!!
Marketingafdeling is net zo debiel als produktontwikkeling de laatste jaren daar...
 
Ik zie het probleem niet, afgezien van dat de naam onhandig gekozen is. Tot nu toe vind ik het verder geen kut-apparaat lijken. Tamelijk toffe controller zelfs, met geluidskaart erin? Best puik hoor.
 
En de Akai support is super slecht. Ipv bugs op te lossen in bestaande modellen,
brengen ze weer wat nieuws uit.

Laten ze eens een voorbeeld nemen aan de programmeur van het alternatieve JJ os voor de MPC. Daar worden gewoon maandelijks/wekelijks en soms zelfs dagelijks updates uitgebracht met bug fixes of nieuwe features. Zo'n mpc1000 of 2500 met JJ os kan gewoon veel meer dan eentje met Akai os.

Maar goed, misschien dat het met deze nieuwe mpc beter gaat, aangezien het meer een controller/geluidskaart is.
 
Eens, het helpt niet dat Akai een buitengewoon slechte naam heeft qua support en software.

Overigens, het standalone gebruiken van vst's lijkt mij echt geen goed idee. Iets stabiels als OSX of W7 zou ik altijd prefereren boven een Akai-probeersel. Zo'n Plugiator was ook al niet z'n succes, het is niet niks wat je bouwt. En zoveel maakt het niet uit dat je laptop/pc het host lijkt me, anders klinken doet het niet. Doe mij maar stabiel.

Ook de soundcard vind ik een raar idee, afgezien van inputs misschien. Ga je dan de audio outs weer aan een andere geluidskaart knopen? Je zat al ITB toch?
 
Back
Top