Bouw nieuwe studio

Hehe.
Ja, daarmee moest ik ook wel een beetje lachen, maar onze interieur-architect is geen muziek-kenner.
Ik moest m als het ware nog uitleggen wat het verschil tss een synth en een mengtafel is. Dus ja.
Maar voor mij is het nu het belangrijkste dat ik een eerste idee heb van de inplaatsing van de vaste zaken. inbouwkasten, zangruimte, desk enz.
Momenteel heb ik in m'n huidige studio een 8 gewone synths met klavier en 2 racks met racksynths en samplers en een O2R mengpaneel.
Die O2R ga ik vervangen door een volledig DAW systeem en de racks moeten aan de desk ingebouwd worden.
Ik had m wel al gezegd om de boxen zowiezo al wat lager in te tekenen, want dat die way too hoog is. :mega:

Hetgene waar ik zelf nog over twijfel is hoe ik een dolby surround systeem hier goed in kan plaatsen en waar ik dan die boxen ervan moet in verwerken. Dus als iemand tips heeft. graag.
 
Wellicht, als je toch al architecten inhuurt, is het een idee om iemand in te huren die veel verstand heeft van studio's bouwen en de akoestiek. Ik denk dat je daar zeker profijt van zult hebben.
 
186968-400px_plus_sdkfdkfd.svg_large.png

leather-sofa-plus-ba_95063.jpg


Om de aandacht even goed vast te houden............
 
Mooi,dat cker maar ik zou in zo'n ruimte 0,0 inspiratie krijgen om muziek te maken.

mwah, dit is maar een schets van de ruimte, als e.e.a. aangekleed is zou ik me prima vermaken in zo'n ruimte !!!
gaat er echt goed uitzien!!!

nice :okdan:

(ik = jaloers... :$)
 
Het is wat kaal idd maar ieder zo zijn smaak.
Ik hou persoonlijk wel van clean waarbij alles netjes weggewerkt kan worden. :)

Een oplossing om te zorgen dat het niet zo saai wordt zou kunnen zijn door enkele doeken rond de muren te bedrukken. (bijvoorbeeld een 360 graden foto met diepte.)
Spiegels plaatsen in ruimtes zonder ramen zorgt voor een minder opgesloten gevoel en doet de ruimte groter lijken. (te grote spiegels zorgen weer wel voor akoestische probleempjes)

Denk er tevens goed over na of je wel zo dicht tegen een muur wil zitten als je bezig bent.
Natuurlijk scheelt het ruimte maar is het fijn?
 
Mij boeit de ruimte zeker,als ik me in een ruimte niet op m'n gemak voel is de behoefte om muziek te maken ver te zoeken:(
 
Nog updates Beatbrother?
 
Proffesionele studio bouwers/inrichters

Proffesionele studio bouwers/inrichters

Erg mooie foto's,plannen en een behoorlijk project zeg! Leuk om te volgen.

Wat ik mezelf nu afvroeg zijn er Nederlandse & Vlaamse bedrijven die iets met studio inrichting en aansluiting van kabels/systemen/gear technieken doen? En dergelijke grote/kleine proffesionele studio's aansluiten als waar bijv. beatbrother mee bezig is? Bedrijven zoals Morel muziek bijv?
Welke bedrijven zijn er op dit gebied? Ik zou graag wat namen/sites zien.
bedankt.
 
Erg mooie foto's,plannen en een behoorlijk project zeg! Leuk om te volgen.

Wat ik mezelf nu afvroeg zijn er Nederlandse & Vlaamse bedrijven die iets met studio inrichting en aansluiting van kabels/systemen/gear technieken doen? En dergelijke grote/kleine proffesionele studio's aansluiten als waar bijv. beatbrother mee bezig is? Bedrijven zoals Morel muziek bijv?
Welke bedrijven zijn er op dit gebied? Ik zou graag wat namen/sites zien.
bedankt.

In België heb je bv. Amptec. (http://www.amptec.be)
Die doen eigenlijk bijna alle grote studio's hier in belgië, maar ze zijn gewoon pokkeduur. :stupid
Ik zou ze in ieder geval niet vragen voor hetgene ik wil doen.
Daarvoor is het allemaal wat te klein denk ik.

Ook nog even een update.
Gisteren hebben ze de ramen in het huis geplaatst. Dus we zijn weer een stapje verder hè. :okdan:

Nu, door de reacties hier op het forum te lezen denk ik toch dat het mss wel eens interessant kan zijn om toch iemand in te schakelen ivm de akoustiek.
Een vriend van mij heeft net zijn studio afgewerkt en hij had ook iemand volledig zijn ruimte laten nameten en nu na het plaatsen van akoustische panelen is hij super content.
Ik heb die man gemaild die bij hem die meting gedaan heeft, maar zelfs na 3 weken heb ik nog altijd geen reactie gehad. :frons:
Dus als jullie iemand kennen die geluidsmeting doet, dan mag je z'n gegevens altijd even doorgeven.
 
Gisteren heb ik een afspraak gehad met iemand voor de akoustiek. :okdan:
www.idealaudio.be
Bijgevolg gaat nu heel de ruimte omgegooid worden, want sommige zaken waren totaal niet goed.
Bv. geen hoge kasten meer zodat er overal akoustische panelen geplaatst kunnen worden.
De studiotafel komt ook meer naar het midden te staan enz.
Ja, ik ik heb er echt wel een goed gevoel bij en die gast weet wel waarover hij spreekt.
Hij gebruikt akoustische panelen van Jocavi.
 
Nice.....erg, erg vet.

Was vorige week in België. Viel van de 1 in de andere verbazing, mooie ruime huizen daar.

Geld maakt niet gelukkig zeggen ze dan. Laat mij dan maar lekker ongelukkig zijn. Ben op een positieve manier jaloers, wil ik ook. :o:

Abbootje op dit topic, leuk om te volgen. Suc6 met de vorderingen Beatbrother :okdan:
 
Back
Top