Bouw nieuwe studio

Een goed aangelegde cv hoor je niet! En mocht je r toch last van hebben,. zet je m ff uit!
Anders doe je zo'n elektrische vloerverwarming! Da's helemaal stil.

Electrische vloerverwarming ?
Is dat iets anders als gewone vloerverwarming dan ?
 
Electrische vloerverwarming ?
Is dat iets anders als gewone vloerverwarming dan ?

Vloerverwarming kan ook door warm water (buizen/slangen) uitgevoerd worden. Op dezelfde manier kun je ook wandverwarming toepassen.
 
Ik heb een airco met verwarmings unit in de studio hangen. Werkt erg goed, heb er 1 in de opname ruimte, en een in de control room. Ik zet altijd voor de opnamen de airco ff aan, en dan is t perfect op temperatuur. en in de pauzes gaat ie weer ff aan... nooit last van geluid...
 
Vloerverwarming hoor je nooit natuurlijk. Electrisch lijkt me een beetje duur in gebruik. Airco zal niet snel nodig zijn in een kelder....
 
Vloerverwarming hoor je nooit natuurlijk. Electrisch lijkt me een beetje duur in gebruik. Airco zal niet snel nodig zijn in een kelder....

Nee joh,.. is heel rendabel juist,.. omdat t direct op temperatuur is,.. Trouwens,..We hebben t over een zanghok,.. om daar nou buizen in te gaan frezen en een warmtewisselaar en vloerverwarmings verdeler voor aan te schaffen lijkt me een tikkie
uitbundig.
Bovendien,.. kelders houden prima hun temperatuur,.. en als je de deur naar je zanghok ff een uurtje voor gebruik opengooit heb je daar echt geen verwarming nodig!
Koop een zibro voor noodgevallen! Hebbie ook nog wat aan als je m echt als schuilkuil wilt benutten!
 
Nee joh,.. is heel rendabel juist,.. omdat t direct op temperatuur is,.. Trouwens,..We hebben t over een zanghok,.. om daar nou buizen in te gaan frezen en een warmtewisselaar en vloerverwarmings verdeler voor aan te schaffen lijkt me een tikkie
uitbundig.
Bovendien,.. kelders houden prima hun temperatuur,.. en als je de deur naar je zanghok ff een uurtje voor gebruik opengooit heb je daar echt geen verwarming nodig!
Koop een zibro voor noodgevallen! Hebbie ook nog wat aan als je m echt als schuilkuil wilt benutten!

Ja, dat was ik ook aant denken ... zou het niet voldoende zijn om de deur van het zangkot gewoon open te laten staan ?
En een zangkot is zowiezo al heel fel geïsoleerd hè.
 
Nee joh,.. is heel rendabel juist,.. omdat t direct op temperatuur is,.. Trouwens,..We hebben t over een zanghok,.. om daar nou buizen in te gaan frezen en een warmtewisselaar en vloerverwarmings verdeler voor aan te schaffen lijkt me een tikkie
uitbundig.
Bovendien,.. kelders houden prima hun temperatuur,.. en als je de deur naar je zanghok ff een uurtje voor gebruik opengooit heb je daar echt geen verwarming nodig!
Koop een zibro voor noodgevallen! Hebbie ook nog wat aan als je m echt als schuilkuil wilt benutten!

Ja, dat was ik ook aant denken ... zou het niet voldoende zijn om de deur van het zangkot gewoon open te laten staan ?
En een zangkot is zowiezo al heel fel geïsoleerd hè.
 
ja, maar als t dan eenmaal warm is in je zangcabine, krijg je die warme lucht er bijna niet meer uit. Heb voorheen altijd veel artiesten gehad die klaagde over de warmte in de zangcabine, want als je de deur dicht gooit, stijgt de temperatuur binnen no time.
 
ja, maar als t dan eenmaal warm is in je zangcabine, krijg je die warme lucht er bijna niet meer uit. Heb voorheen altijd veel artiesten gehad die klaagde over de warmte in de zangcabine, want als je de deur dicht gooit, stijgt de temperatuur binnen no time.

Hmmm ... ook weer waar ... ;o)
Toch nog eens ff over denken ... :eureka:
 
Nee joh,.. is heel rendabel juist,.. omdat t direct op temperatuur is,.. Trouwens,..We hebben t over een zanghok,.. om daar nou buizen in te gaan frezen en een warmtewisselaar en vloerverwarmings verdeler voor aan te schaffen lijkt me een tikkie
uitbundig.
Bovendien,.. kelders houden prima hun temperatuur,.. en als je de deur naar je zanghok ff een uurtje voor gebruik opengooit heb je daar echt geen verwarming nodig!
Koop een zibro voor noodgevallen! Hebbie ook nog wat aan als je m echt als schuilkuil wilt benutten!

Apart.. TS laat een huis bouwen maar informeert niet naar alle mogelijkheden die er zijn op het gebied van centrale verwarming.

Vloerverwarming is in 90 procent van de gevallen in een woonhuis een systeem met het gebruik van water. In badkamers komt weleens electrische verwarming voor, in de muren ed.
Terug naar een systeem met water. Als het goed is heb je een CV toestel in het huis hangen die je voorziet van CV en water, een zogenaamd combi toestel.
Het is onzettend simpel om een vloerverwarming toe te passen. Een combi toestel zal radiatoren en vloerverwarming gelijk kunnen voeden Alles dat je nodig hebt is:
- Verdeler
- Netjes (ligt aan het systeem)
- Isolatiematjes en randisolatie
- Slang (16x2 PEX)
- Mario noemt een warmtewisselaar? Deze heb je niet nodig, het CV toestel verzorgd immers de aanvoer van warm water.

De vraag is echter wat voor vloer neem je ? Je hoeft namelijk niet te frezen als je at vantevoren weet., je legt de vloerverwarming op de kale betonvloer en stort daaroverheen 6 cm cement dekvloer (Slangen systeem in isolatie liggen daarop), waarna je zal moeten tegelen.
Praktisch en comfortabel voor in je woonkamer en andere kamers, ja, voor in de studio..
Hmm.. Zou ik eerder kiezen voor een luchtbehandelings systeem.

Mocht je toch interesse hebben in een vloerverwarmings systeem, kijk dan even naar Thermagas, prima producten tegen een normale prijs.
Beide systemen maken overigens geen lawaai. Zorg wel dat je verdeler in een goede afgesloten geluidsdichte ruimte hangt, de pomp van de verdeler maakt echter wel wat geluid.

Als je vragen hebt wel ik best wat toelichten voor zover mijn kennis reikt.
 
A Je hoeft namelijk niet te frezen als je at vantevoren weet., je legt de vloerverwarming op de kale betonvloer en stort daaroverheen 6 cm cement dekvloer (Slangen systeem in isolatie liggen daarop), waarna je zal moeten tegelen.

Is een kelder,.. vloer is dus als eerste gestort waarschijnlijk,.. dus frezen of minstens 10 cm de lucht in een buizen en zooi,..!
Electrisch ligt in 10 minuten onder je vloerbedekking!
Netjes uit t zicht,.. geluidloos,.. en we hebben t niet over 25 m2 maar over een zangbooth!

zoiets of zoiets!!
 
Ik pleit schuldig dat ik mss niet ofwel te weinig heb zitten informeren naar soorten verwarmings-systemen enz.
Boven in de living wordt wel zowiezo gewerkt met vloerverwarming omdat het allemaal heel strak en open is met veel ramen dus ook weinig ruimte om verwarmingselementen weg te werken.
We willen ook parket leggen, maar daar hebben we wel al heel wat verhalen rond gehoord. Sommigen zeggen dat dat niet gaat met vloerverwarming, anderen zeggen van wel. Dus dat moeten we zowiezo nog checken.

In de kelder zouden we niet met vloerverwarming gaan werken.
1) Blijkbaar is dat toch een stuk duurder
2) ik wil de ruimtes zo hoog mogelijk houden en met vloerverwarming komt er wel een heel aantal centimeter bij hè.
Dus in de kelder wordt er met verwarmingselementen gewerkt.

Maar ik dacht dat vloerverwarming altijd hetzelfde was, opgedreven door warm water, dus ik kwam wel uit de lucht gevallen dat dat ook elektrisch is en ook te gebruiken op kleine locaties.
Dus dat moeten we zeker nog even checken.

Ons probleem is een beetje dat we continu aan het werk zijn en als we dan eens tijd hebben om iets voor het huis te kijken, dan is het leuker om te kijken naar bv. keukens, badkamers, gashaarden dan naar een cv ... :D
 
Je maakt het jezelf veel te moeilijk ook. Ga gewoon zo'n prulle elektrisch radiatortje halen bij de Gamma. Kost niets en direct klaar. Zet het een kwartiertje voor gebruik van de cabine even aan en tijdens gebruik weer uit (heb zelf ook zoiets en merk dat het wel zuurstof wegneemt uit de ruimte)...
 
weinig studios hebben een ionisator in huis : ja door het vele apperatuur word de lucht heel statisch en dan zakt het stof niet naar beneden.... en blijft in de lucht hangen ....

een ionisatie systeem geeft een heel aangenaam fris effect ( de lucht ruikt een beetje zoals na een omweersbui.... ) en compenseerd dus het statische effect....

die dingen zijn heel populair in de new age wereld...
 
Hierbij nog nen update ;D

_D7H9774.jpg


_D7H9811.jpg


_D7H9846.jpg


_D7H0364.jpg


_D7H0373.jpg


_D7H1427.jpg


_D7H1479.jpg


Beeld van binnenuit gezien uit de woonkamer.
_D7H1489.jpg


Momenteel zijn ze aan het metsen op het 1ste verdiep
In het weekend gaan we de kelder laten leeglopen (met al die regenval de laatste tijd)
En dan kan ik eens goede fotos van uit de kelder posten. ;D
 
supervet !
 
Back
Top