BOSS DR55 MODIFIED & MIDIFIED

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
nou als je dat scoopje even voor me vast kan houden ben ik je dankbaar:okdan: zal wel ergens aan het eind van de maand worden dan ben ik bang.....ben nu al me centen bij elkaar aan het leggen voor die SCI.
 
Zo even een koele update in de midi troubles.......

Etaoin heeft het probleem gevonden:halleluja

Even een voetnoot, we wisten beide niet van het bestaan van het volgende probleem af (dit is om ons vrij te pleiten van evt reprecussies en dreigmail)

Zoals eerder vermeldt had Etaoin de 12F629 voor me gefikt met een nieuwe hexcode. Voordat de pic wordt gebrandt wist de brander de totale pic. Hier is nu waar het probleem onstaat. De 12F629 / 675 worden vanaf fabriek af geleverd met een callibratie voor de 4mhz interne clock. Deze staat in de
0x3FF lijn. De callibratie is nodig om de pic zonder externe clock te laten werken. Maar dus bij het wissen heeft de brander ook de callibratie code gewist, dus de interne clock had geen callibratie, dus geen omzetting van midi naar pulse.
Etaoin heeft dus eerst het kitje op breadboard gebouwd en de origineel gebrande pics getest met een scope en daar kwam dus niks uit door geen interne clock.
Gelukkig had hij nog 2x een 12F629 liggen die nog wel hun interne callibratie code hadden. Nou moet je dus eerst deze code uitlezen en later toevoegen aan de hexcode die je in de pic wilt branden.....elke 12F heeft zijn eigen callibratie code!!!!
Maar na het uitlezen van de callibratiecode en het toevoegen en opnieuw fikken heeft Etaoin de pic getest met de scope en yes er kwamen pulses uit op het midisignaal wat hij de kit voedde. Deze reageerde ook op tempowisselingen van de midiclock dus volgens Etaoin zitten we snor8>
De pics komen deze week naar me toe en ik zal ze dan meteen in de DenDer55 gooien.
Dus geen constructiefout maar iets waar we beide het bestaan niet van wisten. Ik heb dit probleem ook aan Ben Riggs gemeldt en hij wist van het bestaan van de 0x3FF lijn maar zijn brander kon hij zo instellen dat de p[ic wel werdt gewist maar die datalijn kon laten staan.

Maar mijn dank gaat natuurlijk uit naar Etaoin die het probleem heeft gedetecteerd en heeft opgelost.

:okdan:Bedankt man!!!!!! :okdan:

Uiteraard ook even Jeroen bedanken voor het meedenken over de kit zelf en het verifieren van het schema tegen mijn vero. :okdan:
 
Geweldig! Ik lees dit soort berichten altijd graag, en meestal meermaals. En ook dan begrijp ik er nog altijd vrijwel niets van :biertje: Desondanks altijd veel intigrerender dan voor de 3000e maal 'vet' lezen. Na het lezen van zo'n post zet ik nog een kop koffie, en check daarbij elke stap nauwkeurig.

Zodra het even kan gaat mijn DR55 ook onder het derdermes. :okdan:
 
Ik heb overigens al een maand niks meer van DenDer gehoord, dus of de PICs ook in zijn DR55 werken is nog steeds een raadsel :D

De fout zat overigens in een oude Bumblebee versie. De nieuwste lost die callibratie netjes op.
 
Nou dan gooien we er maar meteen even een reactie uit voordat het uit de hand :walker: :D

Ik heb het echt mega druk gehad de laatste tijd.....maw mijn werkpplek + studio zijn aan verbouwing onderhevig. Toen de pics bij mij op de mat vielen heb ik er 1 in de Dr55 van 154 gestoken maar die zinkte naar de bodem. Althans geen midi sync. Dit kan door meerdere factoren komen met als belangrijkste dat met het trouble shooten ik waarschijnlijk wat draden heb omgedraaid etc.

Wat ik nu ga doen is even vanaf het begin weer beginnen en zodoende alles even opnieuw na te lopen en alles juist te monteren en dan testen. Ik ben hier gewoon nog niet aan toegekomen. Er ligt hier ook nog een envelope met pics die nog steeds richting Etaoin gaan maar echt me kop loopt over.......

Maar me studio annex werkplek is bijna af zodat ik binnenkort toch echt even dit voor elkaar wil boxen. Helemaal voor 154, Etaoin en uiteraard mezelf.
 
Flikker maar neer....:biertje: ben benieuwd wat je ervan gebrouwen hebt.......heb je net zoveel draaiknuppen els ik?
 
Ik lig btw nog steeds overhoop met mezelf en het midizink verhaal....om knettergek van te worden.......die van 154 is namelijk af behalve die T#@**^g midi.......k*tzooi.....ik zal na het weeknd s wat pics van die van 154 schieten die is nog mooier den die vun mie.
 
hier een eerste fototje.

jbdr55.JPG

heeft nog een nadeel ( kan ook een voordeel zijn) ;
het is net een echte drummer, als je iets programmeerd , dan doet ie er helemaal zijn eigen ding mee, maar swingt wel als de neten.
te lang voorweken is toch niet zo goed , denk ik.
de 4520 teller geeft volkomen asymmetrische signalen naar het geheugen chippie.
als je dat expres zou willen doen , dan lukt dat nooit.
ga ik dus nog wat aan doen, hoewel hij zo ook leuk is, gewoon random drumwerk.
er komt nog een mp3 en nog wat photo's
groeten,jeroen
 
Hey koel Jeroen......heb je er nou dingen opzitten die ik niet heb? Had jij toevallig alles opgeschreven/bijgehouden? Kunnen we s mert zijn 2en gaan vergelijken wat er gedaan is voor de ultieme super Dr55.

Maar lekker creabea bezig geweest.:okdan:
 
geen idee , eigenlijk.
ik heb aan de hand van het schema wat dingen veranderd.
Pitch
een weerstand in de T filters vervangen door een pot, hiervoor heb ik de tempo , accent en tone pot gebruik. ( bij alle drie de filters de weerstand op het kruispunt van 2 C's. en als min weerstand een 4K7 genomen, dus de 22K R's heb ik weggehaald)
ik had (stervensdure) Vishai mini potmetertjes van 10 k , die zitten in de emitters van de eerste transistor in de T filters ( de originele R's weghalen).
dat is dus de decay regeling
de ingang van de accent vca is losgekoppeld, en gaat , in serie met een 10Uf, ]naar de EXT in.
ik heb er een simpele FM generator ingezet, ( de blauwe FM pot) die gaat naar de schakelaar van de EXT in, en is dus, als er geen plug inzit naar de accent vca.
de accent is te gebruiken door de accent schakelaar om te zetten.
voor de hihat heb ik extra stande toegevoegt met de tone programmeer schakelaar.
en de bassdrum en de hihat zijn met het schakelaartje te verwisselen.
ik heb wel wat schemaatjes voor je.
groeten,
jeroen
 
Gooi maar op de mail...kan ik kijken of het ook voor toekomstig gebruik is.....je weet maar nooit.....ga misschien die Amdek van Hazes onder handen nemen.....volgens mij is die Amdek gewoon een Dr55 in vermomming.8)
 
Ik heb ook idd de originele R's vervangen door potties......dat waren ook die voor de emitter......
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top