BOSS DR55 MODIFIED & MIDIFIED

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
even een hele snelle snippet, een aantal stukjes geplakt
aan het begin hoor je een kort sweepje van het fm generatortje.
de eerste minuur is volkomen random gereutel, heeft het ding zelf bedacht.
na ruim een minuut programmeer ik een patroontje.
 
Dat klinkt nijg.....weer anders dan de mijne.....is toch wel een divers drum machientje hoor die Dr55.....of zat er bij jou nog wat badschuim in?
Ik vind die eerste minuut echt lekker klinken......
 
het badschuim is weg, ik heb het ding toen een tijd in de zon gelegd, dat hielp prima tegen corrosie op de een of andere manier.
de kast was flink geroest, maar aan de elektronika is werkelijk niets te zien, was wel lekker schoon allemaal.
het zijn trouwens echt klotedingen om te repareren.
het ontwerp hangt werkelijk als los zand aan mekaar, of juist niet, ................
er zit echt weinig ruimte in om dingen te veranderen zonder dat het invloed heeft op andere deelschakelingen.
ik wilde een ext. clockin maken, maar dan met een diode andpoort.
dat feest ging dus mooi niet door, kreeg meteen een feesttriggering.
en ik heb de 4011ub bij gebrek aan een vervanger vervangen door een gewone.
dat had wat voeten in de aarde voordat dat werkte.
en waarom????? , ik kan daar dus met mijn bijna 40 jaar ervaring niet echt een antwoord op geven.
het ontwerp ziet er vrij normaal uit, niets nieuws onder de zon.
waarschijnlijk zit de truuk bij de manier waarop de start/stop schakelaars aangesloten zitten, zou ik anders doen. ( en ga ik anders doen, dan is dat probleem ook meteen duidelijk)

je mag wel langskomen met de slechtwerkende midi, misschien kan ik wat zinnigs erover zeggen.
:mega:
jeroen
 
Hoe heb je het nu opgelost dan met die 4011? Ik heb, als je dat nog wilt, wel een 4011UB liggen....ik heb er toen maar meteen een zooi bestelt bij Jabdog.....ze gaan ook in de 9090 en idd in de Dr55, Sr88.....

Ik pb je wel even na het weekend voor een midi date....ik ga nu naar Ruigoord, AMP Percussie festival:mega:
 
en ik heb de 4011ub bij gebrek aan een vervanger vervangen door een gewone.
dat had wat voeten in de aarde voordat dat werkte.
en waarom????? , ik kan daar dus met mijn bijna 40 jaar ervaring niet echt een antwoord op geven.

Grappig genoeg heb ik de Soundmaster kloon (min of meer, in ieder geval is het digitale stuk identiek) gehad en daarvan was ook de 4011 stuk. Ook vervangen door een gewone en die deed het meteen. Maar zit nog maar krap 25 jaar in de elektronica, dus dat was waarschijnlijk beginnersgeluk :D
 
tof gedaan man!

Ik heb wel en dr-110 (110 : 2 is ook 55) die gemod wil worden :D
 
een paar schema's
dr55mods.JPG

groeten,
jeroen
 
Nou er is een mogelijkheid om hem via de footswitch connector te triggeren.......dan de jack er half insteken (geloof ik).....ik heb het wel s geprobeerd met de 606 en dat werkte een beetje.........het is iig niet ideaal.
Soms liep een hele tijd synchroon en af en toe liep hij binnen een paar 4 kwarts maten al weer uit de pas.
 
Ahhh jij had dat gevonden? Koel en nog bedankt voor de schemaaaaa's Jeroen....:okdan:
 
Ik zou zo graag de clock extern willen triggeren uit m'n modular........jammer dat dat zo moeilijk blijkt te zijn.

Ik had dat met een schakelende jack en een transistor en twee weerstanden als buffer zo voor elkaar. De interne clock is gewoon een blokgolf, die onderbreek je met die schakelaar op de jack en op dat punt hang je de externe clock erin.
 
Ik had dat met een schakelende jack en een transistor en twee weerstanden als buffer zo voor elkaar. De interne clock is gewoon een blokgolf, die onderbreek je met die schakelaar op de jack en op dat punt hang je de externe clock erin.

huh?

Verder dan een Ken Stone setje in elkaar solderen, circuit benden en kabels solderen kom ik meestal niet.

Ik zou heel dankbaar zijn als iemand een schemaatje kan posten.
 
Ik had dat met een schakelende jack en een transistor en twee weerstanden als buffer zo voor elkaar. De interne clock is gewoon een blokgolf, die onderbreek je met die schakelaar op de jack en op dat punt hang je de externe clock erin.

da's de truuk ja.

:biertje:
 
nog even over de schema's

voor een volledige decay regeling is het handig alle 3 de emitterweerstanden waar de decay regeing aan geknoopt zit te vergroten naar 5k6 of iets in die richting.
( 2k2 zal vaak ook voldoen, uitproberen dus, ga ik ook nog doen)
de elco's van 22 UF zijn ervoor om gelijkspannig bij de potmeters weg te houden zodat ze niet gaan kraken , en klote gaan regelen.
wordt vervolgt.
groeten,
jeroen
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top