BOSS DR55 MODIFIED & MIDIFIED

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dat zou wel koel zijn:okdan: voel me ook top hierdoor.....de meeste tijd heeft gezeten in het bestuderen van de schema's.....maar het is nu echt wel een koele drumcomputer geworden.:geslaagd:
 
Laatst gewijzigd:
zeer vet Dender, proficiat:okdan::halleluja
je bent beslist een stuk dieper gegaan dan mij destijds met m'n dr55:engel:

trouwens ook leuk: op diverse plekken op de print kan je ledjes aansluiten
als je van ritmisch geknipper houdt tenminste.. ik wilde toen iets met een ldr
doen, die dan weer iets anders aanstuurd, pitch of weet ik veel.. maar niet van gekomen.

ben alweer benieuwd naar je volgende project8~
 
Bedankt C, jij was wel mijn inspiratie in den beginne;) Heb het alleen iets verder doorgevoerd.......

Oja er komt ook nog een adapter aansluiting op, was ik helemaal vergeten:engel:
 
Laatst gewijzigd:
Zo ik heb ff de Boss Dr55 door een gemodde Boss DS-1 met Keeley All Seeing Eye and Ultra Mod gegooid voor die smerige, gore, vieze hardcore BD. Dit is een woofer test mensen. Pas op voor :smeris: aan de deur en klagende buren.
Gooi de katten naar buiten en bindt de hond vast.:verkoght:

En Bashel hoe vindt je hem klinken?

909 eat your heart out...dr55 kicks your assssssssss......
 

Attachments

  • Dr55 met DS-1.mp3
    5,5 MB · Bekeken: 80
Laatst gewijzigd:
Die kick is super man. Goede acid kick. Doet me denken aan Beverly Hills 808303.

Ja ik ben er ook behoooorlijk tevreden over....vind deze kick mooier dan die van gemodde 606. Veel vetter en dieper. Ik heb hier een gemodde 606 staan voor een opfris beurt maar die kick valt in het niets naast die van de Dr55.:halleluja
Ja ik heb wel een plaatje van die gasten op Drop Bass Network...:okdan:
 
Zo ik heb ff de Boss Dr55 door een gemodde Boss DS-1 met Keeley All Seeing Eye and Ultra Mod gegooid voor die smerige, gore, vieze hardcore BD. Dit is een woofer test mensen. Pas op voor :smeris: aan de deur en klagende buren.
Gooi de katten naar buiten en bindt de hond vast.:verkoght:

En Bashel hoe vindt je hem klinken?

909 eat your heart out...dr55 kicks your assssssssss......

kga m luisteren

ga ook snel met mn paia aan de slag ...o o o
en mn tr 606 project
en en ...mn formant moet ook nog
wordt winter actie binnen huis :doei:
 
Even een kleine update.....

Etaoin en ik zijn nu bezig om de code van de midi sync aan te passen voor pic 12F629. Uiteraard heeft Ben Riggs hier ook weer een groot aandeel in. Mocht de code werken voor de 629 dan zal hij die op zijn website plaatsen. (link staat ergens in de thread).

Betreffende de individuele outs.
Voor BD en RS is dat niet zo een groot probleem aangezien die maar 1 lijn hebben. Voor de HH en SD wordt dit iets moeilijker aangezien die ook nog de noise lijn erin gemixt krijgen. Daarbij zullen de BD en RS geen accent hebben op de ind.outs aangezien er maar 1 accent circuit inzit en je hem wegtrekt voor de accent. Dit vind ik wel jammer eigenlijk. Een oplossing zou kunnen zijn om aparte accent circuitjes te maken en deze aan te sluiten op de accent lijn.
Misschien een idee voor de Dr55 kloon die in me hoofd zit. Zou dan ook aparte volume regeling kunnen maken voor de sounds.

Er is trouwens een simpele oplossing voor programeerbare HH. Sluit de RS trigger aan op het "off" punt van de HH schakelaar. Dus als de HH uit staat ontvangt hij triggers van de RS. Met mijn mods is het mogelijk om het geluid van de RS weg te draaien maar het blijft wel kiezen dan.

Hier een link naar het schema met de HH mod.

http://fa.utfs.org/diy/boss_dr55/dr55_schematic.jpg
 
Ey dender,

Was gister bij Wijnand in de soep saloon en je kwam ter sprake. Dus ik denk, laat ik die dender eens een berichtje stuuren.

Gaat lekker met je DR55 man :okdan:
Word echt een vet product zo. Zou je niet wat cleaner samples in de thread kunnen plakken??

groetje en hou dit vast,
Maarten

Hoi Maarten,
alles goed met Wijn? Pasgeleden nog een volle tas potmeters van m gehad:halleluja
De eerste sample in de thread is clean trouwens. Later voeg ik de SD-1 pas toe. Of bedoel je de sounds los?
Groet, Dennis
 
Nou de code veranderingen die Ben Riggs had voorgesteld werken. Etaoin heeft probleemloos de .asm kunnen omzetten naar een .hex dus de 12F629 kan in het vervolg ook voor de Dr55 midi sync worden gebruikt.:okdan: Het mooie is dat de Dr110 nu ook op een 12F629 midi sync kan draaien.

Het probleem zat toch dat de ADC die wel in de 12F675 zit moest worden uitgezet in de 12F629 die die niet heeft die ADC dan. Nog even wachten tot Etaoin me pics terugstuurd en dan weer verder.:yamaha:

Ik ben nu bezig met de Dr55 van 154 dus ik zal ook ff wat fotootjes maken van hoe ik te werk ga en ook een schemaatje van de midi sync op veroboard plaatsen.:geslaagd:
 
hey......dit draadje helemaal gemist.
Leuk man , jij komt er wel. :okdan:

Thanks Hillie:mega:

MidiSyncDr55onveroboard.jpg


Hier een schemaatje voor de midi sync op streepjes vero. Eigenlijk kan IC 2 nog 1 gaatje naar rechts waardoor je ruimte overhoudt om de weerstand die naar de stop button gaat ook op het veroboard komt. Hou er dan wel rekening mee dat alles wat rechts van IC 2 zit ook een gaatje opschuift.
In totaal heb je 6 draden die naar de PCB van de Dr55 gaan. Start, Stop, Sync Voice, Sync CPU en plus en min stroom. De plus en min kan je net na de batterij aftappen.

Misschien kan iemand hem even verifieren mocht ik iets vergeten zijn. Het schema kan je vinden op http://members.iinet.net.au/~ben.riggs/electronics/synthdiy/boss_sync_schematic_v2.pdf
 

Attachments

  • Midi Sync Dr55 on veroboard.bmp
    1,3 MB · Bekeken: 90
Last edited by a moderator:
Hmmm ik kan de vorige post niet meer editten maar de tracks onder de weerstanden naast IC 2 moeten natuurlijk ook ff worden doorgehaald.
Ik los het anders op...namelijk dat de weerstand in de draad wordt op genomen. Dus 1 zijde vast solderen aan het board en dan draad met een krimpkousje erover heen vast aan de ander kant van de weerstand. Zal wel een fotootje maken van de midikit die in de Dr55 van 154 komt.

De bijlage in deze post is de goeie......
 

Attachments

  • Midi Sync Dr55 on veroboard.bmp
    1,3 MB · Bekeken: 93
Hmmm ik kan de vorige post niet meer editten maar de tracks onder de weerstanden naast IC 2 moeten natuurlijk ook ff worden doorgehaald.
Ik los het anders op...namelijk dat de weerstand in de draad wordt op genomen. Dus 1 zijde vast solderen aan het board en dan draad met een krimpkousje erover heen vast aan de ander kant van de weerstand. Zal wel een fotootje maken van de midikit die in de Dr55 van 154 komt.

De bijlage in deze post is de goeie......

Plaatje in bericht is ge-edit door HAZES dus die klopt....bedankt Hazes :okdan:
 
Hey Dennis,

Kheb je een PM over je mods toegestuurd en bedacht me net dat een oude bekende een drukkerij'tje heeft. Kijk ff op www.artega.nl. Mocht je willen bestellen geef ff een gil :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top