SF Contest - Beste Track 2007

wel grappig eigenlijk
je hebt wel gelijk hoor overigens :D
maar je eigen track is ook KAK
jij haalt het gemiddelde nog naar beneden ook gassie hehe
is t frustratie in combi met een ietsje te groot ego?
had je werkelijk het idee dat dit een eerlijke op kwaliteit berustte uitslag zou worden? :D

@trigg: dank nog voor die slagroomtaart :okdan:

Ik wil nu niet gaan oordelen ofzo, maar ik vind het niet zo een eerlijk contest. Ik vind dat er een jury zou moeten zijn, door moderatoren en administrators of zo, en niet door leden van een forum. Deze contest gebaseerd op een puntensysteem via leden is echt wel "ben ik een sympathiek persoon hier geweest dit jaar?", dan krijg je wel punten en hoe slijm ben ik geweest? Het is zeker niet objectief. Nu is het echt wel vriendjes-politiek qua contest. Deze uitslag heeft dan ook absoluut geen enkele waarde. Er zijn sommige tracks binnen deze top 10 die echt voor geen reet goed zijn. Sorry hoor mensen, zelfs moest ik hier op deze "contest" nummer 1 staan of zo, had ik eigenlijk ook die vraag gesteld. Deze contest lijkt echt op niks, en er staan veel nummers binnen de top 5 die afschuwelijk saai en totaal slecht zijn. Misschien is dit een contest voor de echte beginnelingen die niet veel verstand van muziek hebben! Mijn advies aan dit synth-forum is: stop met deze belachelijke contest(zeker op deze manier van stemmen althans, want het is zeker niet objectief). Nu begrijp ik waarom sommige mensen die echt wel goede tracks maken niet deelnemen.(ik vind het eerlijk gezegd binnen deze top 10 nogal zwakke nummers, en weinig creatief) Sorry, maar er zijn veel betere nummers en creatievere in de marge van de 0 tot 2 score. Ik had veel leukere dingen in een top 10 als een synthforum verwacht. En niet zo'n saaie lelijke muiziek. Maar ja, dat is mijn mening hé. Ieder zijn smaak natuurlijk. Maar toch, kheb niet veel interessants gehoord in deze contest. Ik ga volgend jaar zeker niet meer mee doen, ik sta zeker boven dit niveau. (op enkele uitzonderingen na) Het meeste wat ik te horen vind is kak! Maar ja dat zullen de meesten ook wel weten zeker? Anders solliciteer eens als orgelspeler bij uw plaatselijk parochie. Dat zal misschien wel lukken.(ik zeg wel misschien, want daar ben ik ook niet zo zeker van dat dit zal lukken)
 
Laatst gewijzigd:
Ik wil nu niet gaan oordelen ofzo, maar ik vind het niet zo een eerlijk contest.

Er zijn sommige tracks binnen deze top 10 die echt voor geen reet goed zijn. Sorry hoor mensen, zelfs moest ik hier op deze "contest" nummer 1 staan of zo, had ik eigenlijk ook die vraag gesteld. Deze contest lijkt echt op niks, en er staan veel nummers binnen de top 5 die afschuwelijk saai en totaal slecht zijn.

Misschien is dit een contest voor de echte beginnelingen die niet veel verstand van muziek hebben! Mijn advies aan dit synth-forum is: stop met deze belachelijke contest(zeker op deze manier van stemmen althans, want het is zeker niet objectief).

Nu begrijp ik waarom sommige mensen die echt wel goede tracks maken niet deelnemen.(ik vind het eerlijk gezegd binnen deze top 10 nogal zwakke nummers, en weinig creatief) Sorry, maar er zijn veel betere nummers en creatievere in de marge van de 0 tot 2 score.

Ik had veel leukere dingen in een top 10 als een synthforum verwacht. En niet zo'n saaie lelijke muiziek. Maar ja, dat is mijn mening hé. Ieder zijn smaak natuurlijk. Maar toch, kheb niet veel interessants gehoord in deze contest. Ik ga volgend jaar zeker niet meer mee doen,

ik sta zeker boven dit niveau. (op enkele uitzonderingen na) Het meeste wat ik te horen vind is kak! Maar ja dat zullen de meesten ook wel weten zeker? Anders solliciteer eens als orgelspeler bij uw plaatselijk parochie. Dat zal misschien wel lukken.(ik zeg wel misschien, want daar ben ik ook niet zo zeker van dat dit zal lukken)

Ik vind dat je nogal overdreven reageert :D. Zoiezo plaats je jezelf op een enorm voetstuk met je uitspraken over jezelf en getuigd het van weinig waardering voor de andere leden hier.

Ik vind de meeste tracks in de top 10 wel degelijk muzikaal. dus met dat vriendjespolitiek lijkt het wel mee te vallen.

Ik wil je echter wel vertellen waarom jouw track niet in mijn top 3 lijstje voorkomt.
Blijkbaar vind je jezelf nogal goed aan je reaktie te lezen. Nou dan heb ik enigzins nieuws voor je :D. Je hebt nog veel te leren ;)

ik vond jouw track saai, inspiratieloos, het enige wat ik hoor is een aantal akkoorden (minuten lang) met een zelf ingespeeld simpel arpeggiator lijntje wat ook nog eens niet altijd in de maat is. Daar is op zich niets mis mee, maar ga niet zo hoog van de toren blazen dat de resultaten van anderen zo onder doen voor jouw creatie. Aangezien er producties in de top 10 staan die technisch en kwa arrangement jouw probeerseltje vele malen doen verbleken ;)

Het zou je sieren als je wat objectiever naar andere mensen hun creaties zou luisteren, misschien leer je er nog wat van.

Daar komt natuurlijk ook nog eens bij dat deze contest voor de fun is. Dat gezeur elk jaar weer over allerlei randzaken is echt tenenkrommend. Ga gewoon leuk met je hobby om, dat maakt het prettiger voor een ieder op dit forum.
 
@trigg: dank nog voor die slagroomtaart :okdan:

Nou ja zeg! Slagroom! Dat had ik ook wel gewild! Waarom komt bij mij altijd van die spruitenbavaroiszooi terecht? ;{

Los daarvan vind ik die post van Kubrick echt extreem arrogant (wie ben jij om 'objectief' (?!) uit te maken wat goed of leuk is, en daarmee meteen maar even ongeveer alle contestants de grond in te stampen?) en vooral duidelijk maken dat-ie totaal niks begrepen heeft van de opzet van de contest (sowieso voor de gein, niet voor de eer of een soort verkapte SF-Idols). Gelukkig weet ik zelf niks van muziek, dan kan ik er toch nog lol mee hebben. Maar toch bedankt voor het advies! 8o) (eigenlijk zou ik bijna zeggen: 'zelf geen punten gehad zeker?' - maar da's nog echt waar ook, dus dat zeg ik niet; anders zou het lullig zijn :duivels: )

Nu ik je nummer nog 's beluister ben ik het ook erg met Quifs commentaar eens trouwens; zo'n track zou je hier op SF in een thread moeten posten om hem met behulp van opbouwend commentaar te kunnen verbeteren! :okdan:

(bah, spruiten...)
 
Het is kubrick in elk geval gelukt via deze mini-rel zijn (weze het dan matige) track in extremis nog beluisterd te krijgen door een aantal mensen. Wie weet haalt ie zo nog een puntje binnen ? onder het motto alle reclame is goede reclame...
 
shit.. mijn link was ook al een week stuk..

Scheelt mij minstens 10 punten!! :D
nou nog 8,5 uur tot het einde.. moet in te halen zijn :)

SideFX: Sweet

:koffie:
 
Nu moeten we alleen nog iets zien te vinden om die tracks waarvan de link niet stuk was te compenseren. :D
 
...uiteraard relatief aan resterende tijd <=> verstreken tijd en het aantal punten dat Sidefx alsnog manmoedig in de wacht sleept. :P
 
Uiteindelijk kunnen de reacties na mijn bevinding die ik gisteren of zo had vermeld niet veel schelen. Zo'n dwaze uitspraken. Bepaalde mensen zijn echt wel voorspelbaar. Sorry hoor, maar jullie reactie is echt op een laag niveau. uiteindelijk is het weer duidelijk dat HOL-land(reet-land dus) niet veel muzikale creativiteit te beleven valt. Jullie zijn altijd zo slecht in alles. Hoe komt dat toch? Nederland is een carnaval-land OK, en is ook een heel lelijk land in vergelijk met onze zuiderse landen dan toch. Wist je trouwens dat de Nederlander het minst geaprecieerd word in het zuiden? Waarschijnlijk te maken met jullie bleek vel zeker, en lelijke tanden En jullie praten ook zo slecht engels, een nederlander die engels praats lijkt alsof hij een spraakgebrek heeft. Als voorbeeld hollands-engels: "It ish naaish"(normaal vertaald: it is nice). Maar ik ga nu ook wel zeggen dat sommige Nederlandse muzikanten dus wel weer goed zijn, zoals secret cinema, speedy J, Legowelt, Sensurreal(lang geleden) Gerd, Steve Rachmad, en nog enkele uitschieters. Dus zit ik hier ergens met een dilemma, zeker wat ik hier op zo'n contest te horen SOMS kreeg. Had ik het idee dat bepaalde mensen echt wel 15 jaar achterliepen, of vangelis, schultze, or whatever covers aan het maken waren.

PS. Heb niks tegen Nederlanders hoor, want zelf heb ik heel goede Nederlandse vrienden. Het is gewoon een buurland grapje, dus niet gechoqeerd zijn of zo.

Maar ik had echt veel creatievere en leukere dingen verwacht dan dit maar. Nu vind ik het een amateuristisch bijna MIDI-file achtige sound-contest.
Zeker geen ballen of zo. Allemaal heel braafjes geweest. Zelfs op andere fora die eigenlijk geen synth fora zijn, zijn er veel straffere tracks te horen dan in deze brave contest. Het meeste hier verbleekt. En nog iets over mijn track: Muzikaal is het echt wel goed, luister eens aandachtiger, trouwens wat nu NR1. staat heb ik al 15 jaar ofzo geleden al duizenden keren al gemaakt. Het verschil is gewoon dat ik mij heb voorgenomen geen midi en zo te gebruiken(wat ik al altijd deed dus) maar nu alles live in te spelen om het organischer te klinken. En ik kan best zeggen, aan alle leden van dit forum, maak eens dit nummer op deze manier eens na. En begin nu niet te zeveren dat het piece of cake zal zijn, want ik geloof u toch niet. Test your self! Ik daag jullie nu uit om Opus1 te maken. Weet wel dat alle sporen live zijn ingespeeld BEWUST!!!! En geen midi!!!

Check it out.

PS. voor de achterlijken(simpelaars dus) die zullen denken dat ik gefrustreerd of zo omdat ik geen punten heb gehaald, ben zeker niet gefrustreerd door deze contest, deze contest heeft ook gebleken dat er niet veel kwalitatieve muziek nodig is om een hoge score te halen. En inderdaad het is maar voor de fun deze contest, wat denk je wat hier van verwacht word? inderdaad weinig of niets.(ik vind altijd die simpele reacties leuk om te lezen). Hilarisch en zo dom. Dus reageer hier zeker op, wij lachen ons toch weeral(zoals altijd)eens te pletter met sommige reacties, en zeker met sommige ingezonden tracks. Keep on stupid.

En nu ben ik hier zeker niet sympathiek meer, maar eigenlijk kan mij hier dat geen bal schelen. Ga wat gaan spelen op jullie klaviertjes ofzo, en denk ondertussen dat je een artiest bent. BWAHAHAHAHAHA.(keep on dreaming onnozelaars) En ja (voor de bullshit gasten hier) ik permiteer het om mijn mening te zeggen, trouwens iedereen zou dit moeten doen. Dan word er eindelijk eens niet geluld, en op die manier word zo'n contest veel interessanter en zal het op muziek gebied veel beter worden door bepaalde kritieken te uiten, dan door stil te zwijgen. NOGMAALS, er zijn ook heel goede inzendingen geweest in deze contest, die eigenlijk een veel betere score moeten hebben gehaald dan dit. Want deze score trekt gewoon op niets. Nu lijkt het alsof het een contest is voor dummies.
 
Laatst gewijzigd:
ik loop geen 15 jaar achter maar ruim 30, ge moet wel uw uitspraken op de juiste historische feiten baseren he.
 
Hmmm....eerst lees ik dit:

En nog iets over mijn track: Muzikaal is het echt wel goed, luister eens aandachtiger, trouwens wat nu NR1. staat heb ik al 15 jaar ofzo geleden al duizenden keren al gemaakt. Het verschil is gewoon dat ik mij heb voorgenomen geen midi en zo te gebruiken(wat ik al altijd deed dus) maar nu alles live in te spelen om het organischer te klinken. En ik kan best zeggen, aan alle leden van dit forum, maak eens dit nummer op deze manier eens na. En begin nu niet te zeveren dat het piece of cake zal zijn, want ik geloof u toch niet. Test your self! Ik daag jullie nu uit om Opus1 te maken. Weet wel dat alle sporen live zijn ingespeeld BEWUST!!!! En geen midi!!!

En daarna:

PS. voor de achterlijken(simpelaars dus) die zullen denken dat ik gefrustreerd of zo omdat ik geen punten heb gehaald, ben zeker niet gefrustreerd door deze contest, deze contest heeft ook gebleken dat er niet veel kwalitatieve muziek nodig is om een hoge score te halen.

Lijkt me toch een stukje frustratie beste man. En bovendien noem je het niveau zelf beneden peil. Dat je dan zelf geen punten hebt gescoord moet je dan ook feedback geven over waar jij muzikaal gezien staat. Ik zou het formuleren als "beneden beneden peil".

Maar ik snap niet hoe je denkt symphatie op te wekken door hier het arrogante wonderkind uit te gaan hangen. Heb ook eens respect voor een ander..... Smaken verschillen! Ik heb niet gestemd voor de contest en zal dat ook niet doen maar alleen jouw reacties hebben ervoor gezorgd dat ik deze track wel heb geluisterd. En ik hoor een track die uit elke willekeurige presetbank opgebouwd kan zijn bijzonder slecht gespeeld worden. Jij noemt het "organischer" ik noem het amateur toetsenwerk.

Het is jammer dat mensen als jij het nodig vinden om wat voor veel mensen niet meer dan een hobby is totaal de grond in te stampen.

Wat ik als laatste grappig vind is dat je over Nederlanders die engels praten begint. Ik heb veel in Belgie gewerkt en het merendeel kan daar amper Engels....toegevoegde waarde in je hele reply 0.0...maar dat is begrijpelijk als je verder geen relevante argumentatie hebt.

Met andere woorden, get a life gast! De inzendingen van de synthforum contest waren misschien niet van het hoogste niveau, maar realiseer jezelf dat jij je in de verste verte zelfs niet aan dit niveau kon meten en zorg dat je volgend jaar iets oplevert dat wel ergens over gaat. Misschien kun je dan i.p.v. de frustraties te botvieren op anderen eens terecht lyrisch zijn over je eigen werk.
 
tis jammer dat het weer zo snel persoonlijk moet worden als mensen niet de aandacht krijgen die ze ,onterecht, denken behoren te krijgen.

Ik heb ook niet gestmd, omdat ik vanaf het begin het gezeik over die contest voter etc al niet zag zitten.

Ik dacht dat haantjes-gedrag in de muziekwereld minder zou zijn maar, niets menselijk is ons vreemd. Misschien maar goed ook, :)
 
ik moet eerlijk gezegd wel lachen om deze belg. Vooral omdat hij zijn eigen creatie nogal muzikaal geweldig vindt. Ik denk dat iedere enigzins gevorderde muzikant hier nogal om moet lachen. Het hoogtepunt in de opus (pretentieuze naam overigens) track is een progressie van majeur naar mineur. WOW!!!
In harmonieleer staat dit mannetje nog aan het begin van een lange weg ;)
Live spelen is leuk, maar dan moet je natuurlijk wel oefenen op je timing, het is echt nogal storend als je in een track zo vaak uit de maat een noot aanslaat, dat is gewoon te leren om in tijd te spelen.

overigens geloof ik niet dat hij echt serieus is in wat die allemaal uitkraamt, het is een schreeuw om aandacht voor zijn track, en dat lukt hem prima :) dat moet ik hem wel nageven :D.

de 0 punten tov de anderen vind ik persoonlijk overigens terecht :duivels:
 
Hm ja ... gelukkig ben ik geen 'achterlijke nederlander', maar wel een 'vermeend muzikant' die gelukkig niks van muziek kent en al zij die op Jewel of the Forest gestemd hebben (dat stukje ongeïnspireerde brol) :okdan: wil bedanken (hebben mijn overschrijvingen van 10.000 EUR naar enkele leden toch geholpen om wat punten te verzamelen :dubbel: ).

Bedankt guys ... en @Kubrick: denk eens eerst effe na voor ge wat typt. Dit is voor de leut. Kan je daar niet mee leven, doe dan niet mee. Het staat je nog altijd vrij om naar andere fora te gaan waar het niveau vééééééél hoger is, hoog genoeg voor jouw standaard ;) .

:doei:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top