SF Contest - Beste Track 2007

1) En dus? Deze contest is ooit opgezet als gezellig geintje; je kunt er ook niks mee winnen en er is geen verdeling in categorieën e.d. omdat het dan te serieus en teveel werk wordt. Waar haal jij vandaan dat de opzetters, deelnemers of stemmers hier anders over denken? (m.a.w.: wat heeft jouw opmerking getriggerd?)
2) Waar komt dat percentage vandaan?
3) Dit hoort niet in de stemthread... ;)

1) Dat heb ik toch nooit gezegd? Ik zeg alleen maar dat de overgrote meerderheid van de mensen die gestemd hebben niet alles beluisterd hebben, dus dat je daarom alleen al de resultaten niet als be-all-end-all waardering van je tracks moet zien. Wat mijn opmerking getriggerd heeft is simpelweg het feit dat dus sommige nummers door bijna niemand beluisterd zijn. Het zou spijtig zijn als sommigen gedemotiveerd zijn doordat ze onderaan het lijstje bengelen. Dat wou ik voorkomen. (ik vind sowieso dat je in de eerste plaats muziek voor jezelf moet maken, maar dat terzijde. Een publiek hebben is ook leuk :).)
2) bij meerdere tracks (waaronder de mijne) staan downloadtellers, en vaak staan die erg laag.
3) Hier staat het inderdaad beter op zijn plaats.

Dat gezegd zijnde vind ik het wel leuk hoor, zo horen wat mensen gemaakt hebben. Ik vraag dan ook helemaal niet om te stoppen met deze stemming. Dankzij de contest heb ik weer wat nummers gehoord die anders aan mij voorbij gegaan zouden zijn. Ik heb niet de tijd gehad om naar alles te luisteren, dus een top 3 insturen doe ik niet. Ik heb zeker wel genoten van veel nummers die ik gehoord heb. Met name Unic en JGeers konden me weer bekoren. Het is natuurlijk ook maar wat je smaak is.
 
als iedereen [alle inzendingen] zou horen wel [een argument pro of contra je muziek] dan? :D

:D Hangt er maar vanaf in welke mate je belang hecht aan de mening van anderen, en dan specifiek aan de mening van de forumleden. :)

Wat mezelf betreft amuseer ik me met muziek maken dus dat alleen is reden genoeg om ermee verder te gaan. Een publiek hebben is leuk, maar voor mij althans geen noodzaak.

Veel plezier iedereen met de instrumenten en co!
 
1) Dat heb ik toch nooit gezegd? Ik zeg alleen maar dat de overgrote meerderheid van de mensen die gestemd hebben niet alles beluisterd hebben, dus dat je daarom alleen al de resultaten niet als be-all-end-all waardering van je tracks moet zien. Wat mijn opmerking getriggerd heeft is simpelweg het feit dat dus sommige nummers door bijna niemand beluisterd zijn. Het zou spijtig zijn als sommigen gedemotiveerd zijn doordat ze onderaan het lijstje bengelen. Dat wou ik voorkomen. (ik vind sowieso dat je in de eerste plaats muziek voor jezelf moet maken, maar dat terzijde. Een publiek hebben is ook leuk :).)

Heb je gelijk in natuurlijk (alhoewel ik nog steeds hoop dat er niemand was die dit wél heel serieus nam voor zichzelf... :L ). Overigens denk ik dat de belangrijkste reden waarom een hoop tracks niet of weinig beluisterd worden gewoon bereikbaarheid is. Bijvoorbeeld: mijn internet hier thuis is te traag voor streaming audio, dus MySpace valt direct af - niks aan te doen (waarmee ik je dus nogmaals gelijk geef dat geen-stemmen-krijgen helemaal niet aan de kwaliteit van de track te wijten hoeft te zijn :) ).
 
Voor iedereen die een directe mp3 link heeft wel ja....:erm:

Heb je niet bij je eigen ISP wat webruimte waar je een mp3 kan hosten?
Ik heb nog steeds mijn gratis 10mb webspace tot mijn beschikking van 'Zonnet' waar ik ooit mijn eerste inet abbo afsloot.

Als je een linkie voor me hebt zet ik hem wel er bij voor je.
 
hee ik sta op 10 punten maar als ik tel heb ik 12. :D :duivels:
nou komen toch geen punten meer bij dus waarschijnlijk doelstelling bereikt n.l. top 10 hit!

synth.nl alvast gefeliciteerd. de prijs: een Cwejman S1 MKII semi modular :okdan:

allen bedankt voor het vertrouwen en tot volgend jaar. 8>

ik verwijder de track synapse symphony van myspace en de complete lange versie staat nu op virb, http://www.virb.com/von_haulshoven
 
hee ik sta op 10 punten maar als ik tel heb ik 12. :D :duivels:
nou komen toch geen punten meer bij dus waarschijnlijk doelstelling bereikt n.l. top 10 hit!

synth.nl alvast gefeliciteerd. de prijs: een Cwejman S1 MKII semi modular :okdan:

allen bedankt voor het vertrouwen en tot volgend jaar. 8>

ik verwijder de track synapse symphony van myspace en de complete lange versie staat nu op virb, http://www.virb.com/von_haulshoven
Er zat idd een klein foutje in. Een stem met 1pnt:... 2pnt:.. 3pnt:... had ik aangezien voor 1e plaats:... 2e plaats...
Sowieso wordt alles bij de uiteindelijke uitslag gecontroleerd.


Ik sta bij de tussenstand ook op minder punten dan ik heb. Ik hoor er 8 te hebben in plaats van 7 :bekdicht:
Dat komt omdat Parras gisteren heeft gestemd nadat ik geteld heb. Bij de nieuwe tussenstand komt zijn stem (dus ook het punt voor jou) er bij.
 
synth.nl alvast gefeliciteerd. de prijs: een Cwejman S1 MKII semi modular :okdan:

hey voorlopig sta ik nog gedeeld 1e met synth.nl, dus doe mij ook maar zo'n semi modular dan :P
 
Kom er net achter dat mijn linkje al een tijdje geleden gestorven is. Slordig van mij.

Mochten er nog verdwaalde synthers zijn die de laatste dag pas stemmen (zoals ik zelf :) ) dan kan mijn creatie nog overwogen worden...

Nieuw linkje:

Yves'o - technoswirl
 
Ik wil nu niet gaan oordelen ofzo, maar ik vind het niet zo een eerlijk contest. Ik vind dat er een jury zou moeten zijn, door moderatoren en administrators of zo, en niet door leden van een forum. Deze contest gebaseerd op een puntensysteem via leden is echt wel "ben ik een sympathiek persoon hier geweest dit jaar?", dan krijg je wel punten en hoe slijm ben ik geweest? Het is zeker niet objectief. Nu is het echt wel vriendjes-politiek qua contest. Deze uitslag heeft dan ook absoluut geen enkele waarde. Er zijn sommige tracks binnen deze top 10 die echt voor geen reet goed zijn. Sorry hoor mensen, zelfs moest ik hier op deze "contest" nummer 1 staan of zo, had ik eigenlijk ook die vraag gesteld. Deze contest lijkt echt op niks, en er staan veel nummers binnen de top 5 die afschuwelijk saai en totaal slecht zijn. Misschien is dit een contest voor de echte beginnelingen die niet veel verstand van muziek hebben! Mijn advies aan dit synth-forum is: stop met deze belachelijke contest(zeker op deze manier van stemmen althans, want het is zeker niet objectief). Nu begrijp ik waarom sommige mensen die echt wel goede tracks maken niet deelnemen.(ik vind het eerlijk gezegd binnen deze top 10 nogal zwakke nummers, en weinig creatief) Sorry, maar er zijn veel betere nummers en creatievere in de marge van de 0 tot 2 score. Ik had veel leukere dingen in een top 10 als een synthforum verwacht. En niet zo'n saaie lelijke muiziek. Maar ja, dat is mijn mening hé. Ieder zijn smaak natuurlijk. Maar toch, kheb niet veel interessants gehoord in deze contest. Ik ga volgend jaar zeker niet meer mee doen, ik sta zeker boven dit niveau. (op enkele uitzonderingen na) Het meeste wat ik te horen vind is kak! Maar ja dat zullen de meesten ook wel weten zeker? Anders solliciteer eens als orgelspeler bij uw plaatselijk parochie. Dat zal misschien wel lukken.(ik zeg wel misschien, want daar ben ik ook niet zo zeker van dat dit zal lukken)
 
Laatst gewijzigd:
Ik vraag me af of objectiviteit wel een na te streven ideaal is voor het beoordelen van tracks.

Misschien heb je wel gelijk hoor, maar ik kan natuurlijk ook wel het een en ander roepen over de kwaliteit van de top-10. De vraag is dan of mijn visie op de tracks ook feitelijk vaststelt dat er iets mis is met het stemgedrag.

Ik vind het een beetje onzin om authoriteiten te gaan hanteren die dan in staat zouden zijn om wel op een 'objectieve' wijze de muziekjes te beoordelen. Wie zegt dat zij mijn belangen het beste behartigen? Volgens mij kan ik dat het beste zelf door aan te geven wat ik de beste nummers vind. Als je mijn motivatie voor het stemmen niet vertrouwt is dat niet mijn probleem :D
 
Deze contest gebaseerd op een puntensysteem via leden is echt wel "ben ik een sympathiek persoon hier geweest dit jaar?", dan krijg je wel punten en hoe slijm ben ik geweest?

ik heb alle mods en administrators een kerstkaart gestuurd en alle leden met meer dan 2000 posts een leuke nieuwjaarsbonus gegeven...

het lijkt me niet dat dit in verband te brengen is met mijn huidige ranking in de contest :engel:
 
Back
Top