Korg M3

Yep

Yep

Iedereen zit hier blijkbaar zo hard te kwijlen op de Korg M3
dat er blijkbaar niemand eens gereageerd heeft op een paar opmerkingen
die ik gemaakt heb ergens in het begin van deze thread ;-)
Was toch eigenlijk benieuwd als er nog andere mensen gelijkaardige ondervindingen hadden.
Maar blijkbaar kan het hier niet stuk als het om Korg gaat :-)
 
ik denk dat je geen reactie hebt gekregen omdat het niet zo heel erg on topic was richting de m3. Maar ik wil er best op reageren hoor vanuit m3 oogpunt.

Origineel geplaatst door ronnyvalder
Ten eerste Korg maakt veel gebruik van zijn insert effect's om een klank op te dikken,
tof,maar niet als je hem gaat gebruiken in de sequencer,opeens heb je die 5 insert en 2 master
effect's die je had in program mode voor 1 program ter beschikking voor nu 16 programs'
meestal valt heel de charme van die mooie klank weg.
Dat klopt, het is nog steeds zo dat er slechts 5 inserts, 2 master fx en 1 total fx is. Daarnaast is het zo dat er per program een 3 band eq is. Ik vind zelf jouw probleem geen issue het is op de m3 zeer eenvoudig om de routing per program aan te passen naar de fx die je wilt. Dat je daar beperkt in bent vind ik geen probleem, vaak is het zo dat ik program sounds in de sequencer toch naar hun eigen spoor stuur (via 1 van de 3 stereo outs) en daar de fx gebruik via VST.

Dus juist in sequencer mode mag dat tegenwoordig echt geen probleem meer zijn.

Als je aan de 3 stereo out nog niet genoeg hebt kun je ook nog de firewire expansion erin zetten, die geeft je via firewire nog eens 6 stereo sporen. Dat maakt dat je voor 16 midi kanalen dus 9 stereo outs hebt waar je 100-en fxen extern aan toe kan kennen :)

Eigenlijk ligt het een beetje aan de Korg-engine,die heeft maar 2 OSC per program,
Ok,iedere OSC heeft een low en high multi-sample dat je kan instellen,
maar toch kan je niet genoeg layeren om echt een dikke klank te halen
waardoor dus de insert effect's worden aangesproken,intensief zelf :-(
Dit is niet meer op de m3, je hebt inderdaad max 2 oscs per program, maar in de praktijk zul je al je presets gaan maken in combi mode, hierin kun je 16 programs layeren en onafhankelijk van elkaar tunen, Dit geeft wel degelijk een mega dikke klank voor je ene preset. Uiteraard kun je ook zone splitting doen, velocity splitting en ga zo maar door.

Dan na een paar jaar gebruik begon me nog iets te irriteren,misschien wel het ergste punt.
Al die mooie pad's,motion synth's,die echt wel heel mooi zijn,beginnen na een tijd
hetzelfde te klinken qua timbre,wel hoe kwam dat,wel ik merkte op dat er veel gebruik werd gemaakt
van dezelfde multi-samples voor deze klanken :-(
En dat brengt me tot het punt dat de multi-samples van Korg niet zoveel voorstellen
en vooral niet uitgebreid zijn,
je kan jou eigen multi-samples maken en dat is lovend geloof me,
maar dat is ook wel heel veel werk :-(
het is natuurlijk een persoonlijk issue als je jaren een synth gebruikt en de pcm samples door en door gaat kennen. Dat zal met elke synth zo zijn die op pcm gebaseerd is.

Het maken van multisamples patches op een korg m3 is extreem simpel. Wat je bijvoorbeeld kan doen is een akai cd pakken, de programs van die cd omzetten naar soundfont formaat, en deze via je usb stick inlezen. De m3 maakt er dan zelf een basis patch van, inclusief de looppoints.

Wil je zelf een wav file importeren en daar je looppoints inzetten, dan is dit ook megasimpel. De M3 heeft bijvoorbeeld crossfade looping (probeer dat maar eens op een Yamaha XS, zit er niet in ;) ) De crossfade looping maakt het simpel om vloeiende looppoints te krijgen in je sample.

Ook slicing is volledig ondersteund in de m3, pak een drumloop of vocal, open het menu op de touchscreen, en kies slicing. Het werkt vergelijkbaar met recycle. Daarna, loopt je drumloop of vocal gewoon in sync op elk tempo. Ik heb bijvoorbeeld een combi gemaakt waarin ik delen van de vocals kan triggeren via de pads. De drum track (is een aparte drumcomputer in de m3 met 100-en drumpatterns voor verschillende stijlen) loopt dan gewoon in sync met je vocals of sliced drumloop.

Nu door dit allemaal ben ik een Roland fan geworden,
Maar om niet weer af te dwalen,
ik heb gekozen voor Roland omdat de synth-engine dus beter is,
4 tones per patch,waardoor je al zonder effecten een dikkere klank kan verkrijgen
(wel ten koste van polyfony,maar die is tegenwoordig al zo groot)
en omdat Roland maar 1 multi-effect heeft per patch en 2 global,chorus en reverb,
veranderd de klank niet veel als je deze gaat gebruiken in Performace mode.
Dus de klank blijft meer hetzelfde.

Dan de multi-samples van Roland zijn meer verschillend,vooral met de SRX en SR-JV80 board's

OK,korg heeft zijn EXB-PCM Board's,maar zelf met deze brengt het niet veel bij.
Zelfs de Korg Oasys of de M3 heeft eigenlijk bijna dezelfde multi-samples als
vorige Korg's,alleen nu in het geval van de Oasys on-compressed of met cross faded samples
om verschillende dynamieken te reproduceren,maar kijk maar eens na in hun lijst
en dat brengt me tot het punt dat ondanks dat deze workstation er zeer mooi uitzien
en meer uitgangen heeft en touchscreen,ik deze terug haat qua klank :-(
Ik lees dat vaker op forums dat mensen beweren dat de triton samples in de m3 zitten, dat is gewoon niet waar, ik heb hier een korg karma staan met de triton engine erin, en die samples zitten simpelweg niet in de m3.

Dat je de synth engine van een roland beter vindt dat kan, roland heeft natuurlijk een vrij simpele engine die behoorlijk toegankelijk is. Ik zelf vind de synth engine van een korg vele malen beter. Check alleen al de filter sectie of de 4 karma modules met miljoenen mogelijkeden om je patch te beinvloeden. Ok ik geef toe, dat je er veel tijd voor nodig hebt om het onder de knie te krijgen (ik heb er meer dan 60 uur voor nodig gehad), maar dan heb je ook een mogelijkheden tot je beschikking waar de meeste pcm synths alleen maar van kunnen dromen. Ter vergelijking, ik heb ook de roland jv880 gehad, en die had ik binnen een half uur volledig door kwa menus wat waar zit.

Dat je de klank van een m3 haat, dat kan, dat is zeer persoonlijk, en je moet natuurlijk altijd de synth kopen die jouw sound wel voort kan brengen.

Dus voor mij is Roland den top qua synth-engine en multisample's
ik mis wel de vele uitgangen op de nieuwe modellen,
daarom ook dat ik nog werk met de XV5080's die dus via R-bus 8 digitale uitgangen heeft :-)
Verder komt er een fantom X8 aan :-)
Vooral omdat je met deze eigen multi-samples kunt gebruiken als tone en met de XV5080
kon je alleen maar 1 sample over heel de keyrange gebruiken als tone :-(
mooi dat je roland zo geweldig vindt, zo heeft ieder zijn eigen voorkeur, ik zelf vind de fantom bijvoorbeeld helemaal niks :D

Van Yamaha ken ik niet genoeg(toch qua synth's,mengpanelen blijven super),wat ik wel ooit heb opgemerkt is dat deze qua akoustische instrumenten inderdaad precies beter leek,
dacht vooral de drum's en de andere instrumenten weet ik wel niet meer welke ;-)

Maar de synth-engine heb ik ooit eens bekeken,maar blijkbaar heb ik toch toen voor Roland gekozen
weet wel ook niet meer waarom ;-)

ik heb ook een yamaha s90es hier staan, en die klinkt gewoon veel beter als een m3 bij een 1 op 1 vergelijking. In de praktijk merk je daar uiteraard niks van als je gewoon je tracks maakt.


Als laatste wil ik opmerken dat de radias kaart erin nog eens een enorme boost geeft aan synth mogelijkheden, formant motions, oscs die traploos kunnen morphen, een hele aparte pcm soundset complementeren de pcm secties in de m3 behoorlijk. Ik heb inmiddels de nodige combis gemaakt voor de radias kaart in combinatie met de m3 programs en die klinken toch wel heel erg fijn.

Ik heb er echter wel een klacht over. Het maken van zo'n combi kost je ongeveer een kwartier als je de m3 onder controle hebt. Dan heb je 4 karma engines lopen, je sounds uitgezocht, 2 drumscomputers (1 aangestuurd door karma) in combi met elkaar. de RTC modellen aan scenes toegekend (waarvan je er 64 hebt) en de nodige solo sounds. Zo simpel is dat. Het enige nadeel is dus dat je een avond uitkiest om combis te gaan programmeren, en na een kwartier heb je dus je 1e combi af, die ga je uiteraard testen, en dan kijk je op de klok is het 3 uur later. Dat is me nu eigenlijk bij elke combi overkomen :( Het is gewoon veel te veel fun om er op te spelen. Maar wel enorm slecht voor je productiviteit op programmeer vlak 8)
 
Laatst gewijzigd:
Hulde voor de beschrijving en uitleg quifster... :halleluja
Nadeel, ik wil een M3...
 
Hallo,Quifster,
bedankt voor jou reactie,
inderdaad kan je met Korg in Combi mode vette klanken maken,
maar dit is evenzeer mogelijk in performance mode met Roland :-)

De Karma engine is zeker een punt waar ik geen discussie ga over voeren,
deze is inderdaad af en super leuk,heb zelf de Karma triton software,
maar nu ik geen Korg keyboard meer heb,ben ik er effe niets bij,
ooit koop ik me wel terug een Korg,waarschijnlijk een Triton Rack als die nog in prijs
zakken,alleen voor dus met de Karma software te kunnen werken :-)

Dat van die multisamples is waar,ze hebben multi-samples van vorige Exb pcm board's
en sommige van de Triton gewoon terug genomen in de M3 en Oasys,
geen probleem hoor,t'is gewoon dat als je deze al kent je soms afvraagt
waarom je een nieuw keyboard koopt,
al is de M3 samen met diene editor er weer op vooruit gegaan :-)
Maar meestal dus op ergonomisch gebied :-)

De engine van Roland is straffer,ken die van Korg vanbuiten,maar Roland zijn menu's
zijn gewoon beter opgedeeld zodat je er vlugger mee kan werken qua klankdesign.
Daarbij Korg heeft maar 1 pitch enveloppe per program :-)
 
Origineel geplaatst door ronnyvalder
De engine van Roland is straffer,ken die van Korg vanbuiten,maar Roland zijn menu's
zijn gewoon beter opgedeeld zodat je er vlugger mee kan werken qua klankdesign.
Daarbij Korg heeft maar 1 pitch enveloppe per program :-)

nou als laatste dan, aangezien ik er geen korg versus roland thread van wil maken. En het is natuurlijk prachtig dat je zo blij bent met je roland :).

Dat van die pitch klopt niet in de m3 wat jij beweert. Per program heb je 3 pitch envelopes. Deze zijn als volgt opgedeeld
- osc 1 pitch (deze kun je koppelen aan lfo's of aan de amp envelope)
- osc 2 pitch (deze kun je koppelen aan lfo's of aan de amp envelope)
- program pitch envelope.

dus je hebt 3 volledig programmeerbare pitch envelopes per program.
in combi mode heb je dan dus de beschikking over 16 keer 3 = 48 pitch envelopes voor je dikke sound die je dan wilt maken ;)

Lijkt me voldoende voor elke patch die je in je hoofd hebt :)
 
Maar begrijp me hier niet verkeerd,
lijkt inderdaad dat ik Korg hier volledig wil afbreken ;-)

Korg zal nog lang de beste zijn op gebied van Workstation's omdat zij het concept
ook hebben waar gemaakt :-)
Neem nu de Oasys,ziet er toch super mooi uit en de M3 is ook mooi gedaan,
hun touchscreen en vele siders en knopjes,

meestal een adat optie of tegenwoordig nu firewire,welke andere synth's hebben
nog zoveel uitgangen :-)

Interne harde schijf en cdrw :-)

In combi mode,inderdaad mooie standaard combi's,

maar toch voel ik me altijd een beetje verraden als ik in program mode
de effecten effe uitzet,ze maken hun klanken speciaal door gebruik van effecten
niet door super goede multi-samples en zoals eerder gezegd,als je deze dan in
de sequencer wil gebruiken,valt de charme weg,
ok je kan de effecten terug routen,maar zoals eerder gezegd,je beschik dan ook maar
voor 16 program's,hetzelfde aantal effect's dan voor 1 program,
en omdat de klanken zoveel gebruik maken van effecten,ga je dus nooit
dezelfde klanken kunnen hebben als alleen in program mode.

Nu conclusie,als je hem toch maar gebruikt in program mode of combi om maar 1 klank
te gebruiken,ga je hier geen probleem mee hebben,
maar daar is eigenlijk dan een workstation niet echt voor ontworpen hé.
 
Hallo,Quifster,inderdaad zo heb je dan 3 envelope's per program,
maar bij Roland heeft iedere tone een aparte envelope voor pitch filter amp :-)

Maar wil inderdaad hier ook geen Roland versus Korg debat,
is eigenlijk dom omdat het ergens allemaal niet uitmaakt,
iedereen moet voor zijn eigen uitmaken waar hij de max kan uithalen
en dat kan met sommige blijkbaar ook met oudere synth's en dat vindt ik persoonlijk
klasse :-),denk hierbij maar eens al de welgekende "Danny" die hier meermaals al
besproken werd,met zijn mooie songs :-)

Maar nu effe niet uitwijken ;-)

Ging erom dat ik de indruk had,dat mensen niet dieper gingen kijken in de synthengine,
wat voor engine welk merk had en welke daar de zwakheden en sterke punten zijn
en dat deze nu al een tijdje dezelfde zijn en dat eigenlijk alles afhangt van het soort en
verscheidenheid van de multisamples,want die vormen tenslotte de basis en
gaan zeker het timbre gaan bepalen,ondanks al de effecten en filter settings :-)

Daarbij heb zelf nog de plugin van de Wavestation,heb zelf vroeger ook de hardware gehad van deze,
en daar moet ik zeggen dat die synthengine ook super is hé
vooral doordat je daar als basis een waveseq kunt gebruiken
en ook 4 tones hebt en nu bij de plugin zelf een resonance in de filter sectie :-)

Maar genoeg nu :-)

Dat we allen nu fun gaan maken met de synth waar we ons het beste me voelen :-)
 
Origineel geplaatst door ronnyvalder
Ging erom dat ik de indruk had,dat mensen niet dieper gingen kijken in de synthengine,
wat voor engine welk merk had en welke daar de zwakheden en sterke punten zijn
en dat deze nu al een tijdje dezelfde zijn en dat eigenlijk alles afhangt van het soort en
verscheidenheid van de multisamples,want die vormen tenslotte de basis en
gaan zeker het timbre gaan bepalen,ondanks al de effecten en filter settings :-)


dat is ook 1 van de redenen (en omdat je er om vroeg natuurlijk) dat ik probeerde je te laten inzien dat je argumenten niet kloppen richting de m3. Ook je argumenten met betrekking tot de effecten kloppen eigenlijk niet, neem bijvoorbeeld de Roland Fantom waar je enthousiast over bent, die heeft in performance mode slechts 3 master fx en in program mode 1 fx voor de keys en 1 voor de pads, en that's it.
Dan heeft de Motif en de M3 heel wat meer fx power in sequencer of combi mode of program mode.

Maar normaal mag dat voor een synth bezitter geen probleem zijn, die moet gewoon in staat zijn om met behulp van 9 FX apparaten in je workstation een song te kunnen maken. De SynthEngine van een M3 of Oasys gaat gruwelijk diep, net zoals die van een Motif. Je moet er alleen tijd in steken om het onder de knie te krijgen.

De M3 is zeker niet perfect, ik zo ook zo een pagina vol kunnen typen met dingen die beter zouden kunnen, maar dat zou ik ook zo kunnen doen voor een Motif, Fantom, TI of Neuron, etc.

Je moet je keuze ALTIJD baseren op de dingen die voor jou belangrijk zijn, niet op wat anderen zeggen. Als dat voor jou bijvoorbeeld de pitch envelopes zijn, dan is dat een prima argument om daar je synth voor jou op uit te kiezen.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door quifster
dat is ook 1 van de redenen (en omdat je er om vroeg natuurlijk) dat ik probeerde je te laten inzien dat je argumenten niet kloppen richting de m3. Ook je argumenten met betrekking tot de effecten kloppen eigenlijk niet, neem bijvoorbeeld de Roland Fantom waar je enthousiast over bent, die heeft in performance mode slechts 3 master fx en in program mode 1 fx voor de keys en 1 voor de pads, en that's it.

Ja, hallo... het gaat er wel om hoe je met de effecten in de Fantom (Fantom-X in mijn geval) om gaat.




Enne..... jongens... wie heeft de langste? Leg ze nou maar gewoon op tafel dan zijn we er mee klaar


:D
 
Origineel geplaatst door Bartology
Ja, hallo... het gaat er wel om hoe je met de effecten in de Fantom (Fantom-X in mijn geval) om gaat.
inderdaad ;)
 
Hallo,duidelijk dat ik onduidelijk ben :-)

Wat betreft die effecten,dat is juist mijn punt,Roland heeft maar 1 effect in patch mode
waardoor ze hun klanken niet helemaal kunnen opdikken zoals Korg,
waardoor juist het karakter van een toffe klank behouden wordt als je hem
naar performance mode brengt of de sequencer,
dat is niet het geval bij Korg,die gebruiken zoveel effecten op hun klank omdat deze inderdaad
alleen al 5 insert effect's heeft,waardoor als je deze weglaat,80 % van hun toffe klanken
gewoon in het niets wegkwijnen.

Dat is mijn grootste punt,dat een klank zonder effecten moet kunnen rechtstaan,
dus goede multisamples en engine met zoals Roland meerdere tones die je kan layeren,
Korg heeft maar 2 layers,dus je kan geen meerdere multisamples detunen tegenover elkaar
en andere dingen doen,zodat de klank al dik op zijn eigen is,voeg er dan nog eens de effecten
achteraf aan en voila,
nee Korg maakt zijn klanken dik door effecten en dat heeft zijn nadelen
in sequencer mode en ergens combi mode ook.

Ben ik nu zo onduidelijk??????????????
 
En Euh,heb graag Roland,maar gebruik ook andere stuff hoor,heb ook plugin's
,akai,dus t'is niet dat ik hier de Fantom ga prijzen :-)

Maar na 13 jaar al met synth's bezig te zijn en ex-bezitter van 2 triton's studio
full expanded(toen mijn enige synth's) kan ik je wel verzekeren dat ik de Korg engine
ken hoor ;-)
En volg altijd alles nauw op en heb zelf de manuals van de Oasys en M3 doorgenomen
zonder één te bezitten en kan je garanderen dat er buiten extra stuff en minder aliasing
enz eigenlijk weinig veranderd is aan de engine.

Dus ik zou mijn mond alleen durven op trekken als ik weet waarover ik spreek,
sorry,ik klink nu misschien pretentieus,
maar men laat hier precies uitschijnen dat ik dus niet zo goed Korg producten ken :-(

Ach ja :-)
 
Ehm Ronny, deel je mening wel wat over de sound.
Maar dat heb ik ook bij de Motif XS. Die vind ik ook aan de dunne kant klinken.
Niet altijd hoor.

En effecten op synths vind ik toch wel handig hoor.
Maar een Fantom heeft naast inserts toch ook nog de global verb en chorus. Dat hebben de meest Roland romplers wel.
 
Origineel geplaatst door ronnyvalder
Maar na 13 jaar al met synth's bezig te zijn en ex-bezitter van 2 triton's studio
full expanded(toen mijn enige synth's) kan ik je wel verzekeren dat ik de Korg engine
ken hoor ;-)
En volg altijd alles nauw op en heb zelf de manuals van de Oasys en M3 doorgenomen
zonder één te bezitten en kan je garanderen dat er buiten extra stuff en minder aliasing
enz eigenlijk weinig veranderd is aan de engine.

Dus ik zou mijn mond alleen durven op trekken als ik weet waarover ik spreek,
sorry,ik klink nu misschien pretentieus,
maar men laat hier precies uitschijnen dat ik dus niet zo goed Korg producten ken :-(

Ach ja :-)

het is niet mijn bedoeling dat je je slecht voelt of zo hoor :), je wilde zelf graag een inhoudelijke discussie over de m3. Ik zeg niet dat je korg producten niet goed kent, ik zie wel aan je terminologie dat je daadwerkelijk wel de nodige ervaring met korg hebt.

Ik heb alleen geprobeerd duidelijk aan te geven op welke punten de m3 afwijkt van jouw 'verouderde' informatie met betrekking tot korg. Het is mij overduidelijk dat je veel details van de m3 niet hebt gezien in de manual, dat is op zich niet vreemd en echt geen schande. Het is een zeer complex apparaat en dat kun je bijna niet even in een manual doorlezen. Ik heb zelf ook jaren ervaring met de korg Karma (die ook een triton engine heeft) en ik kan je echt verzekeren dat de m3 op vele punten verbeterd is. Ik heb dat naar mijn mening ook duidelijk verwoord (en het werd vaak door jou bevestigd in de vervolg reply).

Daarom ben ik een beetje verbaasd over je reactie nu. Aangezien jij de inhoudelijke discussie aan wilde gaan. Misschien dat je een ander doel had met je korg verhaal, maar dat kan ik niet zien vanuit de tekst, maar dan moet je dat gewoon zeggen.

wat betreft je opmerking dat de basis pcm's zonder effecten dun klinken, dat kan ik beamen, maar dat geldt voor 99 procent van de synths (behalve dan jouw roland :duivels: )

nog even ter info, in al mijn replies heb ik feitelijk juiste informatie gegeven, dus dit zou je moeten terug kunnen vinden in de manual ter controle :)

En op zich was het naar mijn mening een goeie discussie, die toch de nodige inside informatie verschaft voor de mensen die wel geinteresseerd zijn in een M3.
 
Origineel geplaatst door quifster
(...) wat betreft je opmerking dat de basis pcm's zonder effecten dun klinken, dat kan ik beamen, maar dat geldt voor 99 procent van de synths (behalve dan jouw roland :duivels: )

De Fantom-X klinkt zonder fx ook dun.
 
Hallo,Quifster,alles kits hoor ;-)

Er zijn zeker nog een hele boel zaken bijgekomen zijn met de M3,
en jazeker een manual lezen is niet alles,maar heb ook de virtuele interface
bekeken op Karma-lab hé :-)

Blijkbaar kan ik niet zo duidelijk mijn standpunt overbrengen,

maar nogmaals gaat hem gewoon dat Korg klanken meer gebaseerd zijn op effecten
om hen zo goed te laten klinken en dat dit dus voor problemen zorgt
als je verschillende klanken in sequencer mode wil gebruiken,

en dat met Roland minder het geval is,omdat deze minder effecten benutten
om een patch te maken dan Korg.

Dus ik zeg niet dat diene M3 niet deugt of zo,
ik wil als ik hem zou krijgen ;-) ook in de studio zetten,
maar hij zal pas echt uitblinken als je er maar 1 program tegelijkertijd uithaalt
ofwel zoals jij hem gebruikt in Combi mode waar Korg altijd zijn beste sounds plaatst
en daar ook scoort hé ;-)

Misschien is het dat ik teleurgesteld ben :-)
Dat Korg mooie workstation's maakt,maar qua multisamples
weinig verscheidenheid levert,wat na een tijd,dus zo'n 4 jaar,
aan de oppervlakte komt en echt gaat irriteren en dat je dan eens bij Roland
ga terug neuzen en daar merkt dat er meer verscheidenheid is qua multisamples
en dan wil ik vooral het hebben niet naar basis Rom,maar naar de SR-JV80 en SRX board's
tegenover de EXB-PCM van Korg.
En dat ook Roland zijn klanken minder boeiend worden zonder effecten
of een weinig :-)
en dan bedoel ik niet voor guitar,bas,en andere nabootsingen van instrumenten,
maar echt naar pad's special synth stuff allez,waar je eigenlijk een synth voor gebruikt
als je geen instrumenten wil nabootsen hé.

Hopelijk gaan mensen hier eens meer in verdiepen als deze een synth kopen,
mooie klanken is niet alleen waar je een synth voor koopt,
dat ie op termijn blijft boeien,dat is de issue :-)
 
tsja, uitgespeeld met karma raak je volgens mij nooit. Zelfs mijn korg karma gebruik ik nog regelmatig, de m3 gaat daar nog even vet overheen kwa mogelijkheden. Zoiezo kun je de karma modules simpel naar andere synths sturen, dus ook daar heb je het voordeel ervan.

Maar om weer terug te komen op waar het eigenlijk om gaat in dit topic (de korg M3) hier even een nieuw voorbeeldje van een combi op de m3

Flowing River
Dit is dus 1 combi met 3 programs (Die wel beinvloed worden via karma).
 
Volgens mij was er en soortgelijke discussie over de Karma.

Maar de patch klinkt wel geinig.

Waar ik me Karma2 wel bijzonder bruikbaar kan indenken is als je het ook gaat combineren met andere synths. Bijv een Andomeda is super geschikt om te layeren met bijv een M3 denk ik.
 
Back
Top