Korg M3

:okdan:
 
trouwens echt een van de uber gave features van KARMA 2 op de m3 is deze:

Gitaar spelen met KARMA 2 (hier gedemonstreerd op de oasys, maar op de m3 werktie precies tzelfde)

Vast al eens genoemd op dit forum maar voor degenen die er nog niet van gehoord hadden ist wel heel vet (check ook de andere filmpjes trouwens!)
 
Ik heb een Motif XS en ik moet zeggen dat de akoestische sounds in dit apparaat echt (veel) beter zijn dan die in de M3 : geweldige ak. piano, de beste el. piano's , blazers, gitaren, strijkers, etc. Ze klinken op de Motif gewoon lekkerder en/of realitischer. Aangezien dat voor mij belangrijke sounds zijn, ben ik blij met de Motif.
Maarrrr....ik moet toegeven dat de M3 echt (veel) meer fun is om te bespelen : die Karma-zooi, touchscreen, drum/samplepads, etc..bieden je een enorme creativiteit. Je blijft spelen op dat ding ! Drum en synth-sounds zijn zeer okee. En de bediening (editing, sequencing, etc..) is ook eenvoudiger dan de Motif, maar ja, we wisten al jaren dat Yamaha een drama is qua interface....

Afijn, Yamaha heeft met de Motif XS (qua sounds) weer echt een 'standaard' gezet onder de professionele synths, maar de M3 is een leuk klaviertje om 'erbij' te hebben...:P
 
Origineel geplaatst door JHR
Ik heb een Motif XS en ik moet zeggen dat de akoestische sounds in dit apparaat echt (veel) beter zijn dan die in de M3 : geweldige ak. piano, de beste el. piano's , blazers, gitaren, strijkers, etc. Ze klinken op de Motif gewoon lekkerder en/of realitischer. Aangezien dat voor mij belangrijke sounds zijn, ben ik blij met de Motif.
Maarrrr....ik moet toegeven dat de M3 echt (veel) meer fun is om te bespelen : die Karma-zooi, touchscreen, drum/samplepads, etc..bieden je een enorme creativiteit. Je blijft spelen op dat ding ! Drum en synth-sounds zijn zeer okee. En de bediening (editing, sequencing, etc..) is ook eenvoudiger dan de Motif, maar ja, we wisten al jaren dat Yamaha een drama is qua interface....

Afijn, Yamaha heeft met de Motif XS (qua sounds) weer echt een 'standaard' gezet onder de professionele synths, maar de M3 is een leuk klaviertje om 'erbij' te hebben...:P

ik ben het echt volledig met je eens, het komt exact overeen met mijn ervaringen.
 
Origineel geplaatst door japser

Maar ik zal zeker ff wat posten morgen, plus foto's.
Verspuy heeft er nog een binnen gekregen btw, die voor zover ik begreep nog niet besteld was door iemand, dus als je een 88 wil én voor 2795,- weet je waar je moet zijn.

Wat :frons:

Oooh my god! Dan moet ik 'm eigenlijk nu kopen dus, voordat ze misschien hun prijs omhoog schroeven ... Helaas heb ik het geld nog niet =( Moet ik mijn ouders misschien lief aankijken.

Heb de 61 bespeeld trouwens mij musik produktiv. Dat karma spreekt mij echt enorm aan! En ik merkte ook meteen dat voor mij een touchscreen heel intuïtief is. De geluiden vond ik zeker niet slecht. Ook de akoustische niet. In vergelijking met yamaha is het wat minder, maar op zichzelf klinkt het toch nog wel best geweldig. Ooow en karma 2. Ik denk dat ik er spontaan verliefd op ben geworden.

Het enige wat mij nog een beetje tegenhoudt is de eventueel tegenvallende aanslag van het klavier.

japser, hoe vind je dat?
 
Origineel geplaatst door japser
trouwens echt een van de uber gave features van KARMA 2 op de m3 is deze:

Gitaar spelen met KARMA 2 (hier gedemonstreerd op de oasys, maar op de m3 werktie precies tzelfde)

Vast al eens genoemd op dit forum maar voor degenen die er nog niet van gehoord hadden ist wel heel vet (check ook de andere filmpjes trouwens!)

die is inderdaad wel grappig, maar de meest fantastische feature is random seeds. Er staat een top tutorial op karma-lab waarin dit uitgelegd wordt. Ongelooflijk wat je daarmee kan doen.
 
ik ben echt helemaal weg van mn 88je :D

toetsenaanslag is zo goed als identiek aan die van de oasys (nieuwe versie van de Real Weighted Hammer Action van Korg (RH3) tegenover de RH2 van de oasys), ik vind t persoonlijk formidabele action!
 
Ik heb gisteren wat filmpjes bekeken.

Leuke synth, veel opties, maar ik mis de oempf.....
De typische Korg sound kan me niet bekoren. En dat is toch het belangrijkste in een synth, niet de features.

Is een kwestie van smaak ook uiteraard, kan me vooorstellen dat er mensen zijn die dit top vinden, maar ik zal er me geld niet aan uitgeven helaas.

Beetje hetzelfde verhaal als de Vsynth, op papier een superbak, maar als je hem hoort vind ik het maar tegenvallen. (glassachtige sound)
 
Update: Peter Verspruy heeft de prijs nu met €100,- verhoogd. Is nu €2895,-
 
Yep, mijn Kontrol49 komt er vandaan. Keurig geleverd.
Meer heb ik er (nog )8o) niet besteld. Ik vind de M3 module wel een interessante prijs hebben.
 
Origineel geplaatst door Synthy
Yep, mijn Kontrol49 komt er vandaan. Keurig geleverd.
Meer heb ik er (nog )8o) niet besteld. Ik vind de M3 module wel een interessante prijs hebben.

Ja, zeker. Bijna alle prijzen zijn daar wel interessant. Ben alleen benieuwd of de prijs van de M3 nog omhoog gaat ineens, net zoals bij peter verspruy.
 
Origineel geplaatst door jpboere
Ja, zeker. Bijna alle prijzen zijn daar wel interessant. Ben alleen benieuwd of de prijs van de M3 nog omhoog gaat ineens, net zoals bij peter verspruy.
peter verspuij is inmiddels duurder met de m3 - 61 dan bijvoorbeeld thomann, dit was te verwachten (feedback is hetzelfde verhaal), de 'lokkertjes' prijzen zijn leuk, maar uiteindelijk moet er wel geleverd worden natuurlijk, de 88 keys is nog wel goedkoper daar, maar of ze daar echt 1 van hebben die te leveren is is maar de vraag.

bottomline is , dat je denk ik gewoon je gear moet kopen bij het bedrijf wat je het meest aanstaat. Als prijs de hoofdissue is voor je dan zou ik gewoon online bij een goedkopere club bestellen.

zoiezo betalen we wel erg veel voor gear tov amerika bijvoorbeeld. Meest idiote is nog wel die 256 mb memory expansion voor de m3 die 99 dollar (72 euro) kost bij korgusa.com. De prijs in europa gaat 3 keer over de kop voor dit stukje hardware. Ik heb ze al gezien voor 299 euro online. Goedkoopste aanbieding was bij 1 of andere webshop waar ik nog nooit van gehoord heb waar ze voor 159 euro liggen. Dat is nog steeds dik 2 keer de prijs bij Korg USA.
 
Origineel geplaatst door quifster
bottomline is , dat je denk ik gewoon je gear moet kopen bij het bedrijf wat je het meest aanstaat. Als prijs de hoofdissue is voor je dan zou ik gewoon online bij een goedkopere club bestellen.

Helemaal mee eens. Zelf koop ik regelmatig online en mij is dat tot op heden nog niet tegengevallen.
 
Back
Top