Korg M3

dank voor je tip! Wat je ook nog kan doen is even zoeken op youtube.

Zijn wat gasten van productieteam van Korg Japan en USA die op beurzen wat gave dingetjes laten zien (de minst bekeken filmpjes)
 
voor de m3 bezitters. Check af en toe even het karmalab forum. daar post ik regelmatig nieuwe demo's en soundsets die je kan downloaden. Er staan nu een aantal EXB Radias combis bijvoorbeeld.
 
jammer trouwens dat de M3 niet zwart is, net als de Oasys.

weet iemand of er ergens in NL een M3 88 in de showroom staat? Of een Oasys, want die heeft volgensmij hetzelfde klavier. ik wil dat klavier even uitproberen.
 
niemand een Korg m3 88 zien staan bij 1 der winkels?
 
Goed NAMM nieuws, aangekondigd is dat er door Korg 100-en nieuwe sounds aangeboden gaan worden voor de M3. Daarnaast worden de sounds van de Radias 2.0 versie omgezet naar de Radias EXB kaart.

Het mooie is, dat deze vanaf volgende maand gratis gedowload kunnen worden via de Korg site.

Goed nieuws lijkt me :)
 
afgelopen weekend trouwens eindelijk op een M3 kunnen spelen. ben er over uit, het wordt een 88. Komend weekend haal ik hem op.
Het was helaas de 61 toetsen die stond opgesteld, maar het viel me op hoe goed de piano klonk. En dat was ik niet gewend van Korg. met de rest van de geluiden zit het wel snor. Erg inspiratievol deze workstation.
Ik heb hele verhalen gelezen over de toetsen op de 61 en 73 versie. Ik vond ze eigenlijk hetzelfde aanvoelen als mijn Trinity, dus zo speciaal was het nou ook weer niet.
 
afgelopen weekend trouwens eindelijk op een M3 kunnen spelen. ben er over uit, het wordt een 88. Komend weekend haal ik hem op.
Het was helaas de 61 toetsen die stond opgesteld, maar het viel me op hoe goed de piano klonk. En dat was ik niet gewend van Korg. met de rest van de geluiden zit het wel snor. Erg inspiratievol deze workstation.
Ik heb hele verhalen gelezen over de toetsen op de 61 en 73 versie. Ik vond ze eigenlijk hetzelfde aanvoelen als mijn Trinity, dus zo speciaal was het nou ook weer niet.

Ik zou je toch aanraden om even de 88 keys te proberen, ik vond het nogal goedkoop aanvoelen voor een 88 key, hele lichte aanslag en plastic feel zat er in die 88 keys vond ik. Totaal anders dan de 88 keys van de XS die veel natuurlijker aanvoelt. De 61 keys van de m3 daarentegen vind ik zelf wel behoorlijk anders dan andere 61 key synth, met name de aanslag vind ik toch wel erg lekker op dat keyboard.

Maar goed :D meningen kunnen verschillen natuurlijk.

De synth zelf is top :D dus daar zit je wel goed mee :)
 
Ik heb hem inmiddels binnen. Heerlijk spelende toetsen en wat mij betreft geschikt voor zowel klassiek als het betere synthwerk. Ik was een Fatar klavier gewenst, maar deze RH3 voelt een stuk stabieler. De toetsen voelen kwalitatief ook veel beter aan dan bijvoorbeeld de K2600.
Qua looks is hij wat subtieler (niet qua grootte!}:|) dan zijn kleine broertje. Hij heeft dezelfde kleur als de Trinity. Dacht dat ik de module overeind niet handig zou vinden, maar ik doe niet meer anders! 8~
De sound is erg lekker, vol en helder. De Pianos vind ik eindelijk goed van Korg(vooral de 3way).
De Radias komt er binnenkort nog bij in, eerst maar eens de rest ontdekken!
 
voor de Korg M3 bezitters hier, ik heb op het Karma-Lab forum een nieuwe soundbank gepost met 34 combi's. Hier zitten echt hele goeie sounds tussen, dus profiteer ervan en ga ze daar downloaden :)

klein voorbeeldje van 1 van de piano's die er in die combi tussen zit:
demo Mystic Lake Piano
 
Iemand die weet wat de hoogte, breedte en diepte is van de M3?
Ik heb er geen maar ik ben wel van plan er 1 aan te schaffen met 61 toetsen. Tegelijkertijd wil ik een custommade flightcase aanschaffen voor deze synth.

Of is een standaard flightcase ook al voldoende?
 
Dimensions
Module:
26.50"(W) x 7.95"(D) x 3.23"(H)

M3-61 and Module:
40"(W) x 14.65"(D) x 4.76"(H) (module down)
40"(W) x 14.65"(D) x 6.73"(H) (module up)

M3-73 and Module:
46.81” (W) x 14.60” (D) x 5.15” (H)(module down)
46.81” (W) x 14.60” (D) x 8.14” (H)(module up)

M3-88 and Module:
56.10” (W) x 17.40” (D) x 5.15” (H)(module down)
56.10” (W) x 17.40” (D) x 8.14” (H)(module up)


Zelf uit te rekenen in het metrisch ...
 
valt me op hoeveel slechte video/tutorials/demo er zijn van de M3. allemaal met van die foute amerikaanse electro muziek.
check www.korg.de/tv en dan het M3 filmpje van Adreas Gundlach.

Gave demo zeg :okdan:
Ik ben al langer overtuigd, alleen het budget laat mijn overtuiging nu niet toe..;{
 
jep, dit is nou een demo waarin getoont wordt wat je met Karma kunt. Ik blijf het trouwens een leuke tool vinden, maar echt voor serieus gebruik, nee. Ik ga nou niet echt een Karma combi bouwen en dan in de sequencer opnemen en beschouwen 'als een nieuw nummer'.

vind het wel erg bruikbaar als oefenhulp en inspiratie.

Die 512 nieuwe programs zijn trouwens wel erg goed. De natuurlijk klanken worden hiermee enorm uitgebreid. Goede pianos, erg goede rhodes en nog veel meer.
 
Korg M3

Misschien geen juiste beredenering:
Als de M3 klinkt als een Oasys, en de Yamaha XS klinkt beter dan de M3.
Klinkt de Motif XS qua sound dan ook beter dan de Oasys?
Ik heb zelf een Motif XS 8 en ga een Korg M3-88 kopen komende week.

Groet, Petrus.
 
De Korg M3-88 is binnen. Ik heb nu o.a. een Korg M3-88, Motif XS8 en een
Kurzweil K2600S. Accoustische sounds klinken op de Kurzweil het mooist, de Synths klinken op de M3-88 het mooist, en de Motif XS8 heeft van beiden wat en qua roads beter dan de andere 2. De XS8 trekt me meer dan de M3-88.
Qua sound wint de Kurzweil het, maar dat is subjectief.

Groetjes, Petrus.
 
Ik denk dat je de Oasys qua sound niet helemaal met de M3 kunt vergelijken.

Qua Karma wel, maar verder...

Weet ik er ook eigenlijk van, heb nooit een Oasys in het wild gehoord.
 
De Korg M3-88 is binnen. Ik heb nu o.a. een Korg M3-88, Motif XS8 en een
Kurzweil K2600S. Accoustische sounds klinken op de Kurzweil het mooist, de Synths klinken op de M3-88 het mooist, en de Motif XS8 heeft van beiden wat en qua roads beter dan de andere 2. De XS8 trekt me meer dan de M3-88.
Qua sound wint de Kurzweil het, maar dat is subjectief.

Groetjes, Petrus.

Leuk setje heb je daar staan. Wat vind je van het toetsenbord van de M3? Ik vind hem super spelen. Reageert lekker snel en speelt ook nog eens dynamisch.
Die orkestklanken op een Kurzweil zijn gewoon echt gaaf. Denk zelf dat ik de piano van de M3 verkies boven die van de Kurzweil (K series. PC3 heb ik nog niet gespeeld) qua algehele klank.
 
Back
Top