Klein leed in de studio...

ff checken en oversampling uit zetten. als die zo een optie heeft
Ja, Diva heeft een paar features die het zo'n beruchte cpu-slurper maken: accuracy en multicore. Als ik ze dus allebei aanzet klinkt het werkelijk 100% als een Moog Model D maar bij de eerste noot aanslaan kraakt het al alle kanten op. Ik zit nu in lagere resolutie te werken en dat gaat een stuk beter.
 
IK moest "even" aan de achterkant van een rack zijn en de kamer is niet groot genoeg om dat permenent toegankelijk te hebben...

You know the rest.
 
IK moest "even" aan de achterkant van een rack zijn en de kamer is niet groot genoeg om dat permenent toegankelijk te hebben...

You know the rest.
Ja, breek me de bek niet open. Het handigste is om je rek bij de toegangsdeur te zetten, daar moet je toch loopruimte hebben. Geen porum maar als je plekgebrek hebt wel handig. Je kan er eventueel een spiegel voor zetten, kun je gelijk kijken of je haar (if any) nog goed zit na een lange sessie met de koptelefoon op.
 
IK moest "even" aan de achterkant van een rack zijn en de kamer is niet groot genoeg om dat permenent toegankelijk te hebben...

You know the rest.
Erg herkenbaar van m'n oude studio... Onder te tafel kruipen, omhoog via de achterkant in een vreemde lichaamshouding, en door de hoeveelheid kabels kom je er maar niet uit. Dit zorgde er dan voor om het probleem onopgelost te laten...
 
Erg herkenbaar van m'n oude studio... Onder te tafel kruipen, omhoog via de achterkant in een vreemde lichaamshouding, en door de hoeveelheid kabels kom je er maar niet uit. Dit zorgde er dan voor om het probleem onopgelost te laten...
De enigste geruststelling hier is dat ik niet de enige ben .. 😅
 
En dan 's zomers zo hard zweten onder die tafel dat je bang bent dat het je stekkerblokken in druipt en kortsluiting veroorzaakt. Nee, da's geen moment om de kinderen er bij te hebben.
 
ik heb een gangpad achter de gear, dat kost me een groot offer qua ruimte maar o zo handig en vaak op wandel, daar...
 
Bij mij is er zelfs geen mogelijkheid om er langs onder achter te geraken. Blind langs boven in de nauwe opening een arm er achter wringen als ware het een veearts met een geconstipeerd paard, dan met je vingers de stapel apparaatjes tellen tot je bij de juiste denkt te zijn, en dan op de tast kabeltje in- of uitpluggen. Heerlijk.
 
IK moest "even" aan de achterkant van een rack zijn en de kamer is niet groot genoeg om dat permenent toegankelijk te hebben...

You know the rest.
herkenbaar. Helemaal als je dan iets er per ongluk eruit vliegt zonder het door te hebben.
 
Dat je je studio na renovatie van het gebouw weer opnieuw inricht, je instrumenten praktischer aan je mixer/recorder hangt, maar niet meteen de namen verandert.
Er vervolgens na een paar minuten trommelen op je Wavedrum achterkomen dat je bij de beste sessie van die dag de verkeerde sporen op record hebt staan.
 
Ik heb een rack op wielen dat ik naar voren kan rijden als ik erbij moet. En als je niet oppast trek je dan de helft van de kabels eruit.
Yep, bekend verschijnsel (aaaaaaargh!!). Die moet je dan eerst tesamen met een tiewrap of zo aan een beugel hangen
 
Grr weer hele tijd zoeken naar de juiste voeding voor een drummerdoos... Dan maar stiften gekocht die fijn en met kleur kunnen schrijven zodat ik weldra kan LEZEN wat een voeding in petto heeft want er is hier te weinig licht en ik word stilaan blind :D
Die fijne dingen op voedinetjes kan ik amper nog lezen, of gewoon niet meer. En bril - te koppig voor ;)

ff zoeken ook voor die labelprintertes, zo'n etiketten is misschien ook wel wat ALS ze tenminste blijven kléven voor de volgende 10 jaar - ook op oude behuizingen...
Als daar iemand wat van kant hoor ik t graag, dus n labeltje printen voor op n voedingblokje van gear.
 
Ik gebruik daar een witte posca verfstift voor. Wel goed laten drogen voor je er weer met je klauwen aan zit. Ja, ik heb dus een paar blokjes met mooie witte veeg ;)
 
Back
Top