Klein leed in de studio...

Mijn irritaties komen vooral van chinese omzet pluggen die snel uitelkaar vallen. Nu koop ik alkeen nog neutrik
 
Ik heb mijn muziekstudiootje in de garage zitten, achter een inbraakbeveiligd rolluik dat werkt via een kleine afstandsbediening... die afstandsbediening is eergisteren op 40 graden gewassen, waardoor ik mijn studio niet meer in kom. :stupid
En je hebt geen andere manier om de rol te openen, bijvoorbeeld door het mechaniek te ontkoppelen zodat je de rol handmatig naar boven kunt duwen? Dat is zeker leed, maar ook een beetje dom zoals onze koningin zou zeggen...
 
En je hebt geen andere manier om de rol te openen, bijvoorbeeld door het mechaniek te ontkoppelen zodat je de rol handmatig naar boven kunt duwen? Dat is zeker leed, maar ook een beetje dom zoals onze koningin zou zeggen...

Hahaha... tsja, helemaal mee eens! Dat maakt het extra ergerlijk. Ik heb geprobeerd om hem open te schroeven en te drogen, maar dat heeft niet mogen baten. Vanmiddag maar eens terug naar de winkel, kijken of zij het kunnen oplossen.
 
Ik heb mijn muziekstudiootje in de garage zitten, achter een inbraakbeveiligd rolluik dat werkt via een kleine afstandsbediening... die afstandsbediening is eergisteren op 40 graden gewassen, waardoor ik mijn studio niet meer in kom.
Shit, da's ff balen natuurlijk, ik hoop dat het drogen helpt.
 
Ik zou die afstandsbediening goed spoelen met gedemineraliseerd water (te koop bij bouwmarkt en misschien ook wel de drogist) en daarna meteen droogmaken met warme lucht (föhn bijvoorbeeld). En dan maar hopen dat hij het weer begint te doen.
 
Ik zou die afstandsbediening goed spoelen met gedemineraliseerd water (te koop bij bouwmarkt en misschien ook wel de drogist) en daarna meteen droogmaken met warme lucht (föhn bijvoorbeeld). En dan maar hopen dat hij het weer begint te doen.
Isopropyl alcohol schijnt ook goed te werken! Na gedemineraliseerd water toepassen volgens mij.
 
Isopropyl alcohol schijnt ook goed te werken! Na gedemineraliseerd water toepassen volgens mij.
Hangt er van af wat je wilt oplossen. Water is een goede oplosser voor polaire stoffen, alcohol voor apolaire stoffen. Ik zou verwachten dat er misschien wasmiddel residu is achtergebleven, dan werkt water het beste.
 
Hangt er van af wat je wilt oplossen. Water is een goede oplosser voor polaire stoffen, alcohol voor apolaire stoffen. Ik zou verwachten dat er misschien wasmiddel residu is achtergebleven, dan werkt water het beste.
Dat klopt, maar volgens mij gebruik je isopropyl alcohol om de laatste resten troep mee weg te krijgen en alles dat niet in water oplost. Overigens is wasmiddel een stof die zowel polair als non-polair is, anders werkt het niet als schoonmaakmiddel! Voordeel van isopropyl alcohol is dat het makkelijk verdampt. Risico’s zijn brandbaarheid en dat het sommige plastics aantast.
 
Maareh, dit is geen klein leed meer hoor! Succes.

Technisch gezien is het ook geen 'klein leed IN de studio'... dat is nou juist het probleem. ;)

De winkel waar ik het rolluik vandaan heb, verwacht dat ze een nieuwe afstandsbediening kunnen leveren - dus dat zou mooi zijn.

Dank voor jullie steunbetuigingen... :)
 
De winkel waar ik het rolluik vandaan heb, verwacht dat ze een nieuwe afstandsbediening kunnen leveren - dus dat zou mooi zijn.
Ik hoop voor je dat ze het een beetje snel kunnen oplossen. Heb je toevallig in huis nog wat gear staan, of kun je nu even helemaal niks?
 
Ik hoop voor je dat ze het een beetje snel kunnen oplossen. Heb je toevallig in huis nog wat gear staan, of kun je nu even helemaal niks?

Een heel mooie Grotrian Steinweg - dus ik hoef me niet te vervelen. Maar qua elektronische apparatuur kan ik even helemaal niks... wel irritant, hoor.
 
@deathspell : Een Grotrian-Steinweg (*), heel mooi! :) Nou ja, hopelijk snel een oplossing zodat je ook weer elektronisch kan.

(*): stuur je ff een PM daarover, heb ik nog iets over te zeggen.
 
Dat je nieuwe gear aansluit en alles distorted klinkt terwijl op phones alles goed is. Gelijk denken dat je ergens wat opamps hebt opgeblazen, nieuwe kabels proberen en ergens in je audio chain nog een fx hebt openstaan met drive volledig open omdat dat bij het vorig project zo vet klonk :stupid
 
Pff, .. balen dat zending met kabels vertraagd is, want ‘k wilde zsm alles aansluiten en ‘testdraaien’ en dan er achter komen als ze eindelijk binnen zijn dat ‘k de verkeerde heb besteld..
XLR male besteld, maar XLR female nodig.. :stupid :stupid :stupid
 
Back
Top