Klein leed in de studio...

Tsja, klittenband heb ik ook maar als ik iets wil ophangen aan een haakje of zo dan gebruik ik liever tiewrap, en een stevige zijkniptang natuurlijk.
 
Waarom zijn tweepolige Cinch Jones pluggen niet te koop bij de gangbare (online) elektronica zaken / voor normale prijzen...

Het is zo erg dat ik al zit na te denken of zo'n oude DIN luidsprekerplug met een aanloop er ook niet in past. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Een tijdje gelden bij mijn xoxbox de frequency of resonance knop succesvol vervangen. Vrij trots tot ik gisteren een paar noten wou programmeren, het lukte mij niet naar een volgende of vorige step te gaan, hij bleef steken op de eerste stap. Syncroniseren met de mpc via midi lukte opeens ook niet meer. Natuurlijk vloekend alvast de onderdelen opgezocht van de step knop, de reserve onderdelen geraadpleegd, het bakje open gegooid, doormeten met de multimeter. Alles ok. Zucht. Alles even opzij gelegd, opeens valt mijn oog op de draaiknop om de mode te bepalen. Met een vijsje. Hij viel er bij het demonteren al bijna uit. Even op de juiste plek gezet en aangedraaid wonder boven wonder, alles werk perfect. Ik probeerde blijkbaar de hele tijd noten te programmeren in keyboard mode of zo omdat ik de vorige keer de mode select knop niet goed heb aangedraaid en de knop de verkeerde mode aanwees. :stupid
 
Zojuist nog keihard gevloekt. De ganse namiddag bezig geweest met het verder inspelen van een nieuwe track, mix ...

Resultaat klonk echt goed. Op het moment ik nog één kleine aanpassing wil maken valt plots alle stroom uit.

Uiteraard heb ik gedurende de werkzaamheden regelmatig weggesaved (NOT) ... dus alles wat zo meticuloos was samengesteld was in een oogwenk verloren :erm: =(.

De electriciteitswerken verderop in de wijk zijn de eerste schuldige maar ik had natuurlijk ook wel tussentijds kunnen bewaren (al werk ik niet met een DAW dus bewaren moet op alle deeltoestellen).

Enfin, ik heb de frustratie van me af kunnen schrijven :D
 
Die heb ik ook eens meegemaakt bij een perfecte afmix sessie, erg zuur ja!
 
Dat soort dingen gebeuren natuurlijk alleen ook als je aan je beste werk ooit bezig bent, nooit als je maar wat aan het prutsen bent en het een goede trigger is om maar eens aan een nieuwe track te beginnen..
 
12snarige gitaar van nieuwe snaren voorzien en stemmen... Sowieso dubbel zoveel werk als een 6snarige, en dan komt er nog bij dat je de stemoefening in het begin heel vaak kan doen want eens je 11 snaren op spanning hebt, heeft dat een flinke invloed op de eerste. Wat dat betreft heeft het meer van piano stemmen dan gitaar.

En ze klinkt ook alleen mooi als ze echt goed gestemd is, omdat iedere noot een akkoord is.
 
Als je er moeite mee hebt of je wilt snel en echt nauwkeurig stemmen moet je een peterson stobe tuner hebben.
Die kun je zelf aanpassen aan het type instrument die je gebruikt
Even wennen hoe je er mee moet werken , maar als je gewent bent wil je echt niks anders meer.
Ik gebruik de onderstaande voor mijn stick [12 snarig] en 7 snarige bass.

peterson.jpg
 
Ik gebruik nu een app die 12string ondersteunt. Ik merk wel dat die pas zinvol meet aks je al behoorlijk in de buurt van de juiste noot bent. Maar het werkt en is gratis.*D
 
Nog 3 gitaren te gaan... Maar het komt goed. En dan de komende tijd nog wat nastemmen. Eerst eens een geschikte kniptang op gaan graven om de snaren mee in te korten.
 
Nog 3 gitaren te gaan... Maar het komt goed. En dan de komende tijd nog wat nastemmen. Eerst eens een geschikte kniptang op gaan graven om de snaren mee in te korten.
Ik stem ze meestal eerst grof en een paar semitones te hoog en laat ze dan een dagje staan. Zeker het stemmen van 'spaanse' gitaren is nogal een gedoe, wat voor knoop ik ook gebruik achter de brug.
 
Als je er moeite mee hebt of je wilt snel en echt nauwkeurig stemmen moet je een peterson stobe tuner hebben.
Die kun je zelf aanpassen aan het type instrument die je gebruikt
Even wennen hoe je er mee moet werken , maar als je gewent bent wil je echt niks anders meer.
Ik gebruik de onderstaande voor mijn stick [12 snarig] en 7 snarige bass.

Bekijk bijlage 3839183
Hoe zit het eigelijk met het tunen van geluiden met pitchverloop zoals kicks, hoovers etcetera? Ik doe dat op het gehoor maar is er ook nog een soort van wetenschap die ik in kan zetten?
 
Back
Top