Klein leed in de studio...

Dat is tegenwoordig toch heel vloeibaar?
Wel als je het checkt voor je bestelt ipv op m’n eigen vermoedens te vertrouwen..
 
O wacht.. je zei vLoeibaar.. ik dacht voelbaar..

Pfff, koffie nodig..
 
Er naar een halfjaar achterkomen dat de bekabeling van je stereospeakers prima is, maar dat je de kabel in je rechter output van je mixertje waar je je shit tijdens een verbouwing aangehangen had er niet goed inzat....

Goede nieuws: ik ben m'n studiootje opnieuw aan het inrichten en kwam er bij t afbreken van de tijdelijk setup achter. :)
 
Aankoop van een PCI Firewire kaart online zitten uitzoeken, PC geopend om te checken of er een PCI poort vrij is...

Om dan te concluderen dat er in die PC een Audigy geluidskaart zit en die heeft al een Firewire poort!
 
Vandaag m'n MasterFX chain verbouwd en een compressor voor sidechaining toegevoegd. Alle I/O's gechecked. Loopje op de 101 aangezet en kijken of er geluid door komt. Master slaat niet uit.. Koptelefoon in de 101: er is geluid! F#ck, kabelbreek oid? Alles nalopen, alle gear uit/aan.. niks. Zie ik na 10 minuten ergens een Solo nog actief.. UnSolo en Tadaa! Den 101 staat in volle glorie te grommen! Wat kun je jezelf toch voorbij lopen soms..
 
Dat ken ik...mijn mixer laat de master op de koptelefoon horen tenzij je iets op de VU wil monitoren, wat je dus vaak wil. Dan denk je met je mix bezig te zijn, zit je eigenlijk heel de tijd naar de fx2 send te luisteren...
 
Vandaag m'n MasterFX chain verbouwd en een compressor voor sidechaining toegevoegd. Alle I/O's gechecked. Loopje op de 101 aangezet en kijken of er geluid door komt. Master slaat niet uit.. Koptelefoon in de 101: er is geluid! F#ck, kabelbreek oid? Alles nalopen, alle gear uit/aan.. niks. Zie ik na 10 minuten ergens een Solo nog actief.. UnSolo en Tadaa! Den 101 staat in volle glorie te grommen! Wat kun je jezelf toch voorbij lopen soms..
Classic
 
Vandaag m'n MasterFX chain verbouwd en een compressor voor sidechaining toegevoegd. Alle I/O's gechecked. Loopje op de 101 aangezet en kijken of er geluid door komt. Master slaat niet uit.. Koptelefoon in de 101: er is geluid! F#ck, kabelbreek oid? Alles nalopen, alle gear uit/aan.. niks. Zie ik na 10 minuten ergens een Solo nog actief.. UnSolo en Tadaa! Den 101 staat in volle glorie te grommen! Wat kun je jezelf toch voorbij lopen soms..
Oh ja. Echt geen ezel op dat gebied. Gebeurde mij al veel te vaak.....
 
Ik,had recent een b stock studio kit gekocht , de dubler 2, kom vanmiddag in de studio. Zet me voor de computer, die microfoon vd kit op statief voor mijn neus. bah wat stinkt mijn studio.
bleek de microfoon te zijn. Ff stinkende micro gegoogled en die korf gewassen. Is aan t drogen, ruikt nu naar zeep.
b stock en bax… de code vd soft was gebruikt en onleesbaar geschraapt. Bax service nul komma nul. Nog 37 wachtenden voor me. Get a life, ennop de chat nul,reactie achteraf. Vochlea zelfde dag n verse code met de reply dat ze bax er op,gingen aanspreken.
 
Ik,had recent een b stock studio kit gekocht , de dubler 2, kom vanmiddag in de studio. Zet me voor de computer, die microfoon vd kit op statief voor mijn neus. bah wat stinkt mijn studio.
bleek de microfoon te zijn. Ff stinkende micro gegoogled en die korf gewassen. Is aan t drogen, ruikt nu naar zeep.
b stock en bax… de code vd soft was gebruikt en onleesbaar geschraapt. Bax service nul komma nul. Nog 37 wachtenden voor me. Get a life, ennop de chat nul,reactie achteraf. Vochlea zelfde dag n verse code met de reply dat ze bax er op,gingen aanspreken.
zeer herkenbaar, helaas ook al genoeg B-stock binnen gehad die totaal ni o k was, Zal nooit vergeten dat ik hier ooit een SSL UF-8 kreeg waar de schroeven zo uitvielen!! na controle bij SSL, toestel was al 2 maaand ervoor geregistreerd! Bax is dan wel zo fair geweest om direct nieuwe te sturen. maar dan nog e
 
8 van de 10 keer als ik mijn computer aanzat is er een issue met mijn adat sync. Ik krijg dan rare klikjes of glitches te horen. Dan moet ik eerst mijn interface weer uit zetten, of de adat pre amp. Super irritant. Terwijl beide (interface en adat pre amp) Focusrite Scarlett is. Je zou zeggen dat het compatible moet zijn.
 
o oww doet denken aan mijn firestudio's die sind sik er een 3e kocht vaak allen vrolijk uitvallen... Recent eens opnieuw geinstalleerd en wat andere kabels gebruikt voor de daisy chain, maar hopen dat ie nu ok is.
Ik lees dat r n bepaalde chip is ivm firewire die een kort leven heeft
 
8 van de 10 keer als ik mijn computer aanzat is er een issue met mijn adat sync. Ik krijg dan rare klikjes of glitches te horen. Dan moet ik eerst mijn interface weer uit zetten, of de adat pre amp. Super irritant. Terwijl beide (interface en adat pre amp) Focusrite Scarlett is. Je zou zeggen dat het compatible moet zijn.
Heb je ze allebei misschien op actieve clock source staan, of op een soort negotiate instelling? Mijn fostex adat doosjes zijn dikke maatjes met de RME interface mits de clock op slave staat (en de RME dus op master).
 
Heb je ze allebei misschien op actieve clock source staan, of op een soort negotiate instelling? Mijn fostex adat doosjes zijn dikke maatjes met de RME interface mits de clock op slave staat (en de RME dus op master).
Nee, op aanraden van Focusrite de adat pre-amp als source. Interface staat op slave.
 
Die focusrite scarletts zijn sowieso waardeloos. Kutdingen ;) Kreeg al dropouts bij alleen het luisteren van muziek
 
Nou dat vind ik eigenlijk niet. Mijn Scarlett werkt al jaren zonder echte issues. Alleen dus dat ik even uit en aan moet zetten aan het begin sinds ik een adat uitbreiding heb. Vind het veel waar voor je geld eerlijk gezegd.
 
DIVA in Ableton Live 11 op mijn MacBook Pro met 16GB uit 2018 helpt mijn hele systeem over z'n nek. 8o)
 
Back
Top