Bouwverslag 19" PC

Ik denk dat je het jezelf echt moeilijk aan het maken bent.

Ten eerste is hout een slecht materiaal om mee te beginnen (te zwaar en geen thermische kwaliteiten (eerder isolerend wat prima is voor geluid maar slecht nieuws voor warmte)). Verder geeft hout helemaal geen shielding (zowel naar buiten als naar binnen).

Als je gewoon een standaard kast had gepakt en het frontpaneel had gemod was je nu al klaar geweest denk ik. Of met aluminium.

Ik zou iig met hout stoppen nu het nog kan. Hout is gewoon slecht materiaal.
 
Bedankt voor je input maar ik blijf gewoon bij hout, ik ken meerdere mensen die pc's met hout hebben. En die werken gewoon perfect. Verder is frontpanel al besteld, dus kan er ook weinig meer aan doen.

Alleen moet dat frontpanel wel is een keer binnen komen :stupid
 
Origineel geplaatst door Acidfever

Ten eerste is hout een slecht materiaal om mee te beginnen (te zwaar en geen thermische kwaliteiten (eerder isolerend wat prima is voor geluid maar slecht nieuws voor warmte)). Verder geeft hout helemaal geen shielding (zowel naar buiten als naar binnen).

Ik zou ook geen hout gebruiken hiervoor, maar een oplossing voor die shielding is vrij simpel > neem aluminium tape, en plak de binnenkant helemaal af. Zie je ook vaak bij die oude hifi spul. Zo'n rol alu tape kan je halen bij de gemiddelde DHZ zaak, meestal wordt het ook gebruikt voor de onderlaag van laminaatvloeren.
 
Nee t zal toch niet.....jawel! ik heb vorige week mn frontpanel binnen gekregen en ben meteen aan de slag gegaan, lekker wel hout gebruikt, wat perfect heeft uit gepakt :)

pc_1.jpg


pc_2.jpg


pc_detail1.jpg


pc_detail2.jpg
 
Ja die komen er ook zeker aan, alleen moet ik alweer bijna weg en ga m nu dus niet uit mekaar halen, maar zodra die van de week weer uit mekaar gaat zal ik wat fotos maken.
 
Bedankt voor de complimenten, de belettering is inderdaad ook door schaeffer gedaan. Ik zal binnenkort dus ook nog even foto's van de achter en binnenkant posten.
 
Ik wil de binnenkant ook wel zien. Vooral voor oplossingen als:

- Hoe is EMI shielding opgelost?
- Hoe is de koeling opgelost? (Van schijven, cpu, geheugen en eventueel videokaart).
- Hoeveel geluid maakt dit ding (gekoppeld aan koeling)
- Is de boel getest op stabiliteit (prime95, dat soort ellende).

Wat zijn je temperaturen? (CPU/ kast/ schijven etc).

Heb je al getest of je enige vorm van interference of je geluidskaart hebt? (Ze halen het DA gedeelte niet voor niets uit je pc).

Ziet er overigens wel netjes uit. Maar als ik het zo zie had je net zo goed sowieso zo'n 19Inch koffer kunnen gebruiken i.p.v. al die moeite.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ik wil de binnenkant ook wel zien. Vooral voor oplossingen als:

- Hoe is EMI shielding opgelost?
- Hoe is de koeling opgelost? (Van schijven, cpu, geheugen en eventueel videokaart).
- Hoeveel geluid maakt dit ding (gekoppeld aan koeling)
- Is de boel getest op stabiliteit (prime95, dat soort ellende).

Wat zijn je temperaturen? (CPU/ kast/ schijven etc).

Heb je al getest of je enige vorm van interference of je geluidskaart hebt? (Ze halen het DA gedeelte niet voor niets uit je pc).

Ziet er overigens wel netjes uit. Maar als ik het zo zie had je net zo goed sowieso zo'n 19Inch koffer kunnen gebruiken i.p.v. al die moeite.

Fotos van binnenkant komen eraan ;)

- Ik heb werkelijk geen idee wat je daarmee bedoeld :P maar alles werkt in ieder geval ok.
- Koeling is aardig hetzelfde als de kast waar die eerst in zat. CPU heeft een eigen fan. video kaart een koelblok(je), en dan verder 1 groter fan aan de achterkant die zuigt en de fan van de voeding blaast, waardoor de airflow komt.
- Tja hoeveel geluid?.. weinig.. alleen de HD hoor je nog wel eens pruttelen, misschien dat ik die nog eens in een koeling/geluidsdempende case doe.
- Prime95??

Temperaturen: CPU: 42 / Kast: 35 / Schijf: geen idee

Er komt nog een nieuwe geluidskaart in (Delta 1010lt) Dus dat heb ik nog niet kunnen testen.

Wat bedoel je met een 19" koffer? want een standaard case was geen optie: én duur, én geen audioinputs aan de voorkant.
 
Origineel geplaatst door Vlex
Fotos van binnenkant komen eraan ;)

- Ik heb werkelijk geen idee wat je daarmee bedoeld :P maar alles werkt in ieder geval ok.
- Koeling is aardig hetzelfde als de kast waar die eerst in zat. CPU heeft een eigen fan. video kaart een koelblok(je), en dan verder 1 groter fan aan de achterkant die zuigt en de fan van de voeding blaast, waardoor de airflow komt.
- Tja hoeveel geluid?.. weinig.. alleen de HD hoor je nog wel eens pruttelen, misschien dat ik die nog eens in een koeling/geluidsdempende case doe.
- Prime95??

Temperaturen: CPU: 42 / Kast: 35 / Schijf: geen idee

Er komt nog een nieuwe geluidskaart in (Delta 1010lt) Dus dat heb ik nog niet kunnen testen.

Wat bedoel je met een 19" koffer? want een standaard case was geen optie: én duur, én geen audioinputs aan de voorkant.

EMI shielding is om electrische/magnetische interferentie te voorkomen. Dus zorgen dat er geen invloeden van buitenaf componenten in de pc kunnen storen. Vooral voor je geluidskaart errug belangrijk. Hoe doe je dat sowieso met je geluidskaart. De aansluitingen doorpatchen naar de aansluitingen aan de voorkant?

Temperaturen lijken me netjes zo. Let er bij een HD op dat je er wat lucht langs laat stromen als je hem in een isolerende behuizing doet.

Met die 19Inch koffer bedoel ik wat je er omgeem hebt zitten.. Is toch een portable 19 Inch hard plastic case of lijkt dat maar zo?

Prime95 is een stresstesting tool die je cpu en geheugen zwaar belast om zo de stabiliteit van je systeem onder belasting te testen. Maar als je temps zo zijn lijkt me dat wel in orde.

Verder leuk project, misschien wel iets wat voor anderen voor herhaling vatbaar is. Is het ook een beetje schokbestending? (Dus cpu koeler goed vast enzo, de koeler zal in deze kast op het moederbord staan i.p.v. hangen dus dat is al prima).
 
Geluidskaart ga ik gewoon doorlussen naar voren, zijn allemaal RCA aansluiting, dus heb gewoon kabels van rca naar rca gekocht die ik doorknip en aan 1 kant op de voorkant aansluitingen soldeer, aan de andere kant komt dus geluidskaart.

T is idd een 19" plastic case.

Volgens mij is de boel aardig schokbestendig alles zit iig goed vast, maar daar komen we vanzelf natuurlijk wel achter :)
 
Hey,

ziet er leuk uit.
Maar als je nu uiteindelijk gewoon een plastic case hebt gebruikt, waarvoor is dan het hout nodig??
Om je mobo op vast te vijzen ofzo?

Greetz,
P.
 
Omdat ik hem niet ingebouwd heb in de plasticcase, maar het is nu gewoon een rack pc geworden (vandaar het hout) en die kan ik in elk 19" ding hangen, nu dus een plasticcase.
 
Ik was ook al bezig met het ontwerp voor ook zo'n computer! En toevallig kwam ik op dit topic terecht.

Ik laat ook mijn 2HE frontpanel frezen bij Scheaffer. Mag ik misschien jouw ontwerp hebben om een aantal dingen te bekijken hoe je het hebt gedaan?

Mijn computer wordt: 2HE hoog, 36 cm diep & 19" breed.
 
ziet er mooi uit

nog een uitklap lcd van boven, en het is een soort labtop:D
 
Back
Top