Bouwverslag 19" PC

Van zo'n desktop kan je meestl het frontje afhalen. Dan kan je zelf een alu frontje maken voor zo'n ding. Zorg dan voor een paar stevige rack oren en hij kan zo het rack in. Denk dat je m dan wel aan de achterkant nog moet ondersteunen ivm het gewicht.
 
Thanx voor alle reacties, maar ik ga lekker toch voor hout (met alu aan de binnekant waarschijnlijk)
- ik hoor steeds 2 kanten, 1 kant zegt dat t absoluut niet kan, 1 kant heeft een "houten" pc, die al een tijd zonder problemen draait.

Desktop is leuk idee, heb ik al tijd naar gekeken, maar niet echt iets kunnen vinden. Meesten onderdelen zijn ook al (een tijd) onderweg. Moet alleen nog ff kijken naar mn frontpanel ivm koeling.

Nogmaals thanx voor alle replys, en mochten er nog meer tips zijn->graag!
 
Origineel geplaatst door Vlex
Thanx voor alle reacties, maar ik ga lekker toch voor hout (met alu aan de binnekant waarschijnlijk)
- ik hoor steeds 2 kanten, 1 kant zegt dat t absoluut niet kan, 1 kant heeft een "houten" pc, die al een tijd zonder problemen draait.

Desktop is leuk idee, heb ik al tijd naar gekeken, maar niet echt iets kunnen vinden. Meesten onderdelen zijn ook al (een tijd) onderweg. Moet alleen nog ff kijken naar mn frontpanel ivm koeling.

Nogmaals thanx voor alle replys, en mochten er nog meer tips zijn->graag!

zei ik toch :duivels:

en je kan gelijk hakken en zagen
 
Zo hopla eindelijk de pluggen/pots binnen voor op frontpanel, deze dus ff in design plaatsen en nog een aan/uitknop kopen. Dan nog ff usb poorten opmeten en er inzetten, dan kan de frontpanel de deur uit.

Morgen komt als het goed is de rest van het benodigde spul, dan is alleen nog wat hout nodig.

Nu heb ik alleen 1 vraagje, hopelijk kan iemand mij daarmee helpen.
Voor de 2 mic inputs, heb ik 2 combo pluggen gekocht (XLR en jack :{ ) (neutrik)
hier is een pdfje met afmetingen:
http://www.vlex-online.nl/storage/neutrikcombo.pdf

en ik kan bij t schaeffer progje kiezen uit de deze XLR inputs gaten:
schaefferneutrik.jpg


Welke zou ik moeten kiezen? eventueel met aanpassen?
Volgens pdfje is mijn plug 23.8mm, dus met een 24mm zou ik toch goedmoeten zitten? (kan m wel verkleinen naar 38.8, maar misschien past t dan net niet?) Zit alleen met die schroefgaten, op het oog zitten ze wel zo, maja...

Hopelijk kan iemand hiermee helpen, thanx alvast!
 
Origineel geplaatst door radiance
Print ff een voorbeeldje van je frontpanel, knip de XLR gaten uit, XLR er doorheen doen en dan maar kijken of de gaten goedzitten....
Het luisterd allemaal niet zo heel nauw , b.v. de meeste XLR's overdekken het gat rondom met zo'n 2 mm. 24mm is dus perfect voor een XLR van 23,8 mm.

haha goede tip, zal ik proberen. Grote gat maak ik me ook geen zorgen over, alleen moeten de schroefgaten ff goedzitten.

O ja,....Hout is echt amateuristisch :duivels: :duivels: :duivels: :duivels:

ahh, shut-up ;) wacht maar tot die af is :)
 
Heej, leuke thread. Ik heb zelf mijn oude tower een slagje gedraaid, een nieuw framepje voor de HD's/dvd/cddrives erin gemaakt, een een 5 HE Proel blindplaat ervoor geschroefd. Handvaten erop gezet, een groot gat voor de drives eruit gezaagd, en een degelijke startknop (met verlichting erin) op de voorkant. Klaar.

Maar toch, hij had in 4 HE gepast als de behuizing wat kleiner was geweest....
 
Ik zeg: laptop is niet dik genoeg. Of ik moet 2000 euro neer leggen ofzo.
Frontpanel is inmiddels in productie en heb alles verder binnen. Dus t is wachten geblazen totdat ik m binnen heb.

8~
 
Origineel geplaatst door Vlex
Zo hopla! ontwerp is af, zal m vanavond nog ff printen en alles passen maar volgens mij is t ok:

Klikkerdeklik (hi-res)

koeling gaat gebeuren aan de achterkant, links in/rechts uit, gaat goed komen.

Hee ik zie maar, 6 inputs, terwijl de delta 1010lt 8 heeft en sp/dif, maar je wilt dus de midi aansluitingen van de delta niet aan de voorkant?
 
Re: 19"

Re: 19"

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Mijn DAW zit ook in een 19" server case. Heel de zooi zat op een uurtje tijd in elkaar.
Ik heb mijn 19" case 170 euro betaald. Dat is een ietsje duurder dan een luxe ATX case van Zalman of Chieftec.
Zelfbouw vind ik op zich wel mooi, maar de vraag is of het werkelijk veel goedkoper is waar ik dan ook aan twijfel.
Er zit natuurlijk zulk een gigatische 120mm fan vooraan in maar die houd wel het hele zaakje lekker koel.
Als je het mij vraagt : gewoon proberen een 19" case te scoren. Antec heeft er al voor +/- 200 euro met 400w voeding en fan ingebouwd.



Vlex ...waar wacht je op ?

ik heb ook al zitten azen op standaard 19 kast maar die 170 euro vind ik wel veel
2de handse moet dat toch goedkoper kunnen denk ik dan

maar mijn wens is geluidsdichte 19 inch kast inclusief einge keoling en afvoer
maarja ...

cool project iig boys ! :kroon:
 
Origineel geplaatst door tim-b
Hee ik zie maar, 6 inputs, terwijl de delta 1010lt 8 heeft en sp/dif, maar je wilt dus de midi aansluitingen van de delta niet aan de voorkant?

Scherp gezien!

er komen 6 inputs en 6 outputs aan de voorkant.
dan 2 inputs en 2 outputs aan de achterkant.
en al het digispul (midi/spdif/clock) komen aan de achterkant.
 
Origineel geplaatst door Vlex
Scherp gezien!

er komen 6 inputs en 6 outputs aan de voorkant.
dan 2 inputs en 2 outputs aan de achterkant.
en al het digispul (midi/spdif/clock) komen aan de achterkant.

Oh ok, dus je was ze gelukkig niet vergeten! :)
 
Re: Re: 19"

Re: Re: 19"

Origineel geplaatst door MadR
ik heb ook al zitten azen op standaard 19 kast maar die 170 euro vind ik wel veel
2de handse moet dat toch goedkoper kunnen denk ik dan

Ik heb laatst een mooie zwarte 19" serverkast gekocht via marktplaats voor 50 euro. Alleen kwam er rook uit nadat ik alles had ingebouwd, en hem aanzette. Bij nadere bestudering zag ik dat een railtje waarop een termostaat zat bevestigd, kortsluiting maakte aan de onderkant van mijn moederbord, er was minimaal 1 diode helemaal weggefikt! Railtje verplaatst en en alles weer aangesloten en nou doet ie ut al een tijdje helemaal goed.
 
Ik had eigenlijk nog een vraagje : waarom geen USB aansluiting op de frontplaat ?!? Of keek/las ik nu weer niet goed...
 
Iemand enig idee hoe lang t hoort te duren voordat je panels via schaeffer binnen krijgt? t is bij mij bijna 4 weken geleden besteld... en ze reageren ook niet op mn mail(s)... beetje jammer
 
Back
Top