Xfer Serum 2

Yes daar is die dan eindelijk, Serum 2 is eindelijk gereleased!!

Copilot vertaling:

De oorspronkelijke motivatie voor het creëren van Serum was om een droom synthesizer te hebben die niet bestond: een wavetable synthesizer met een echt hoogwaardige geluid, visuele en creatieve workflow-georiënteerde interface om het creëren en wijzigen van geluiden leuk te maken in plaats van vervelend, en de mogelijkheid om "diep te gaan" wanneer gewenst - om wavetables te creëren / importeren / bewerken / morphen, en deze in realtime af te spelen.

Serum versie 2 opent het sonische palet volledig, en biedt de gebruiker belachelijke kracht, controle en expressie over hun sonische output - met veel oscillator types, flexibele effect routing, arpeggiator en clip sequencer - het doel met Serum 2 was om Serum gebruikers in staat te stellen hun geluid en muziekideeën volledig te realiseren. Hebben we al vermeld dat Serum 2 een gratis upgrade is voor Serum 1 eigenaren? Gratis updates voor het leven betekent eigenlijk gratis updates voor het leven.

Bekijk de What's New In Serum 2 document voor een overzicht van nieuwe functionaliteit.

1742242153487.png

Dus eigenlijk krijgen we Serum 2 gratis omdat hij ervan uit gaat dat zijn sales zo goed blijven lopen als de laatste 5 jaar.
Nice :)

Ik denk ook veel meer. Heel dat trap-genre (of hoe heet dat) zou zonder Serum helemaal niet hebben bestaan, of in ieder geval heel anders hebben geklonken. Of synthwave... of...

in de vid die @Martinez deelde, zei Duda, dat ie miljoenen dollars in de ontwikkeling van Serum 2 had geïnvesteerd, zijn pensioen, zoals ie zei....

dat is sowieso erg veel geld, voor een aantal programmeurs, zullen wel goed betaald worden.... (ik bedoel natuurlik niet dat programmeurs niks hoeven te verdienen, het is zeker een vak. maar miljoenen, klinkt meer voor hardware....)

dat is erg veel geld, als het waar is, lijkt me wel?

je hoort nooit iets over het aantal verkopen, ja soms hoor ik iets...

Serum (1) moet dan hoeveel keer verkocht zijn...

in de vid dus, na 1 uur en 7 minuten en wat later....

Mijn broertje is programmeur en daar hoef je geen medelijden mee te hebben. Pakt in 2 maanden waar ik een jaar over doe. Dus, paar mannetjes, 7 jaar lang had ie t over. Gaat best in de papieren zitten.

Maar denk dat ie wel gelijk gaat krijgen met z’n kicking the can down The road opmerking.

Mijn broertje is programmeur en daar hoef je geen medelijden mee te hebben. Pakt in 2 maanden waar ik een jaar over doe. Dus, paar mannetjes, 7 jaar lang had ie t over. Gaat best in de papieren zitten.

Maar denk dat ie wel gelijk gaat krijgen met z’n kicking the can down The road opmerking.

ok, dat is dan dus echt opgegaan aan het loon van de programmeurs, en mooi zo! lekker!

met kicking the can down, neem ik aan, over de sales over de komende 5 jaar, dat herinner ik me wel....

zal wel lukken dunkt me, $249 per stuk nu, veel gekocht via Splice denk ik, dan gaat er wel wat af, maar toch...

20.000 stuks? of meer?

in de vid die @Martinez deelde, zei Duda, dat ie miljoenen dollars in de ontwikkeling van Serum 2 had geïnvesteerd, zijn pensioen, zoals ie zei....

dat is sowieso erg veel geld, voor een aantal programmeurs, zullen wel goed betaald worden.... (ik bedoel natuurlik niet dat programmeurs niks hoeven te verdienen, het is zeker een vak. maar miljoenen, klinkt meer voor hardware....)

dat is erg veel geld, als het waar is, lijkt me wel?

je hoort nooit iets over het aantal verkopen, ja soms hoor ik iets...

Serum (1) moet dan hoeveel keer verkocht zijn...

in de vid dus, na 1 uur en 7 minuten en wat later....
Niet alleen voor programmeurs. Hij geeft volgens mij ook aan allerlei opnames gedaan te hebben voor de samples en daar dus mensen voor ingehuurd te hebben.
Het zou mij niets verbazen als serum een paar miljoen keer is verkocht. Die plug-in is zo populair over heel de wereld in veel genres.

In een markt waar al veel producten (soft synths) zijn, vind ik een paar miljoen moeilijk te geloven. Zelfs als je de illegale versies meetelt. Zelf denk ik eerder 100.000+. Maar weet je, het is gissen. Zeker weten doen we niet :)

In een markt waar al veel producten (soft synths) zijn, vind ik een paar miljoen moeilijk te geloven. Zelfs als je de illegale versies meetelt. Zelf denk ik eerder 100.000+. Maar weet je, het is gissen. Zeker weten doen we niet :)
Zelfs met 100000+ spreken we over bijna 25 miljoen euro.

zijn probleem is meer de 100000+ gebruikers die 2 niet hoeven te kopen en zo fan zijn dat ze er makkelijk een $100 voor over zouden hebben;
hoe groot is de groep die serum nog niet heeft en wel er $250 (nu ff $189) voor over heeft.
ik vind serum 1 en 2 prachtig maar nooit echt de urge gehad om hem te kopen, nu nog niet, tools genoeg.
[hoewel, krijg zo weer royalties, wie weet, ben nu extra gecharmeerd door zijn verhaal in podcast ^ en dat voor een amerikaantje.. :mexico:]

Voor de vergelijking. De titel is natuurlijk clickbait , zoals dat hoort bij goed bekeken synthfluencer.

oef, nog een echte vraag tussendoor; ik neem aan dat de MAIN section, de FX per voice sektie is?
Ja dat klopt. De fx parameters in main werken ook met MPE. Goed voor distortion en eq.

Inclusief de foto van die gast er bij om het compleet te maken. Ben blij dat ik hier minder vatbaar voor ben geworden.
Ja hij is best irritant maar dat doet ie ook express. Inhoudelijk was dit wel een interessante video.

Hoe kijk je dan naar het CPU gebruik quifster? Als ik hetzelfde doe als wat jij beschrijft, 3x granular osc en 8 lange noten tegelijkertijd blijft windows een CPU verbruik van 10% aantonen maar de sound wordt helemaal distorted...

Ik lees op hun forum dat er nogal wat problemen zijn met het hoge cpu gebruik. Zelfs mensen met een i7/ryzen 9/m3 hebben hier problemen mee.

Ik lees op hun forum dat er nogal wat problemen zijn met het hoge cpu gebruik. Zelfs mensen met een i7/ryzen 9/m3 hebben hier problemen mee.
Ik merk het ook met mijn I9, maar wel alleen als ik de unison flink open zet en bijv in de granular osc. Serum 2 lijkt in granular oneindig veel grains te kunnen produceren, andere synths hebben daar denk ik limieten op in gesteld. het is in Serum 2 denk ik belangrijk om van tevoren na te denken of zo veel unisons of grains wel nodig zijn. Verder heb ik nog niet de tijd gehad om er heel veel mee te spelen, kan zijn dat er nog meer cpu-vretende functies in zitten.

Back