GForce IconDrum

Ik kreeg net deze in mijn inbox...

GForce maakt wel goede spullen, vind ik, dus ik ben wel benieuwd naar hun Linndrum-emulatie.

De GForce IconDrum is een eerbetoon aan de legendarische drummachine van Linn en herziet het concept voor het digitale tijdperk van vandaag. De IconDrum slaat een brug tussen de iconische geluiden van begin jaren 80 en de creatieve mogelijkheden van moderne ritmemethoden.

Authentiek geluid - Dompel uzelf onder in de vibe van drumgeluiden uit de oude school, die opnieuw zijn gemaakt en verfijnd voor ongerepte helderheid zonder hun klassieke digitale warmte te verliezen. De IconDrum biedt u een rijke bibliotheek van 100 authentieke geluiden, die elk de ziel van de originele machine dragen.

Grenzeloze creativiteit - De strakke en gebruiksvriendelijke interface van de IconDrum is afgestemd op de innovatieve functieset en nodigt iedereen uit, van beginners tot ervaren producers, om aan de slag te gaan, te experimenteren en geluiden te creëren die tijdloos zijn en een veelheid aan muziekstijlen omspannen.

icondrum.png

Up and running here :)

behringer is geen optie vanwege alles ITB hier.

Wat een mooie releases de laatste dagen :D

Ik zal natuurlijk ook al uit te kijken naar de Behringer, maar ik denk als ik zou moeten kiezen toch voor deze ga. De standaard Lindrum geluiden heb ik al in diverse sample packs, maar de meerwaarde zie ik wel in het dynamisch kunnen automaten van de parameters (met de behringer zie ik net dat je wel de cutoff kan automaten maar spelen met pitch e.d. lijkt me ook leuk).

Wel jammer dat ze niet in staat waren om die midi files in te bouwen in de VSTi

Over de DMX hebben ze echt een coole video:

De DMX, die is wat rauwer, kun je meer kanten mee op. De Icondrum is wat braver, meer poppy.

ok bedankt. Ik ben nog aan het twijfelen. Het klinkt goed, maar in Ableton zitten ook 3 DMX kits. Of dit nou zoveel verschil is met deze plugin weet ik niet? De vraag is hoe vaak je de DMX (of Linn) gaat gebruiken. Een Linn kit zit niet in Ableton voor zover ik weet?

ok bedankt. Ik ben nog aan het twijfelen. Het klinkt goed, maar in Ableton zitten ook 3 DMX kits. Of dit nou zoveel verschil is met deze plugin weet ik niet? De vraag is hoe vaak je de DMX (of Linn) gaat gebruiken.
Ik ben een tijd geleden met een vriend een new wave/dark wave-achtig project begonnen, dus dit zou daar heel mooi bij passen. Maar ik heb deze al...

... waar ik ook heel tevreden mee ben.

De laatste dagen bezig geweest met deze electro track "LinnZinn". Ik had wat LinnDrum samples gevonden die door een Neve zijn gehaald. De baslijn is ook uit de Linn, dat zijn de congas, die niet meer als een conga klinken. Inmiddels heb ik ook de Icon Drum. Klinkt ook lekker. Maar deze gratis samples in deze track klinken ook prima vind ik.

ja prima, het is ook wat je er later met mixen enzo bijvoeg natuurlijk, daarom zijn die individule outs zijn essentieel.
Soms hoor je gewoon niet meer wat de bron is geweest kwa drums.

Ik weet nog wel toen ik voor het eerst een TR707 kocht, wat een droog vierkant geluid kwam eruit. Die snare en kick echt zaad, die moet je ook helemaal prcocessen.

ja prima, het is ook wat je er later met mixen enzo bijvoeg natuurlijk, daarom zijn die individule outs zijn essentieel.
Soms hoor je gewoon niet meer wat de bron is geweest kwa drums.
Klopt inderdaad. Die samples van hierboven klinken wat rouwer omdat ze door een Neve zijn gehaald. De baslijn waar het mee begint zijn conga’s, dat zou je zo niet zeggen want het lijkt niet op de standaard conga’s uit een Linn. Maar dat maakt het juist leuk.

Back