Xfer Serum 2

Yes daar is die dan eindelijk, Serum 2 is eindelijk gereleased!!

Copilot vertaling:

De oorspronkelijke motivatie voor het creëren van Serum was om een droom synthesizer te hebben die niet bestond: een wavetable synthesizer met een echt hoogwaardige geluid, visuele en creatieve workflow-georiënteerde interface om het creëren en wijzigen van geluiden leuk te maken in plaats van vervelend, en de mogelijkheid om "diep te gaan" wanneer gewenst - om wavetables te creëren / importeren / bewerken / morphen, en deze in realtime af te spelen.

Serum versie 2 opent het sonische palet volledig, en biedt de gebruiker belachelijke kracht, controle en expressie over hun sonische output - met veel oscillator types, flexibele effect routing, arpeggiator en clip sequencer - het doel met Serum 2 was om Serum gebruikers in staat te stellen hun geluid en muziekideeën volledig te realiseren. Hebben we al vermeld dat Serum 2 een gratis upgrade is voor Serum 1 eigenaren? Gratis updates voor het leven betekent eigenlijk gratis updates voor het leven.

Bekijk de What's New In Serum 2 document voor een overzicht van nieuwe functionaliteit.

1742242153487.png

zag vorige week al ergens dat het eraan zat te komen, nu is ie daar. en free update, gaaf zeg!
Ja super vet! Zo te zien veel geimplementeerd waar de community om gevraagd heeft, dikke shizzle dus. Morgen maar eens kijken of die te downloaden is, nu ligt de site al plat haha!!!

Hier nog een sneak preview
1742244769936.png

site ligt plat idd. zit nog even livestream van databroth te kijken...

lijkt verdacht veel op vaporizer haha.

ziet er goed. meerder busses. die bode effect....

3 oscillators.... netjes...

morgen maar bekijken....

EDIT

ik zie granular mode naast wavetable nog meerdere modes?

Oh nice. Nooit serum gehad omdat ik al behoorlijk voorzien ben ik alleskunner soft synths. Maar denk dat ik deze moeilijk aan me voorbij kan laten gaan.

aha zelfs spectral mode voor oscillator!

@metatron je vroeg nog, of merkte op dat je dacht ik Serum al had... ik heb m gekocht vanwege... Serum 2... nou dit is sounddesign!

veel warp modes!

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!

leuk!
maar login ligt plat, dus het hele webz zit in te loggen :)
wacht wel ff...

Filmpje van virtual riot die door meeste van de nieuwe features gaat. Echt mooie update en netjes dat het gratis is voor serum 1 eigenaren.

Edit: link werkt niet om een of andere reden.

Ik gebruik Serum eigenlijk bijna nooit, maar ik vind het wel een mooie plugin. Gratis update is wel heel erg netjes.

Ik gebruik Serum eigenlijk bijna nooit, maar ik vind het wel een mooie plugin. Gratis update is wel heel erg netjes.
Inderdaad, dat is iets waar ik maar niet over uit kan, want wie werkt er nou voor niets?. Ik kan me zo voorstellen dat er erg veel gebruikers van Serum 1 zijn. Een paar tientjes voor een upgrade had mijn inziens veel opgeleverd en zou echt wel door de meesten geaccepteerd worden. Zo te zien is het best een hoop werk geweest, dus waarom gratis? Labour of Love?

Inderdaad, dat is iets waar ik maar niet over uit kan, want wie werkt er nou voor niets?. Ik kan me zo voorstellen dat er erg veel gebruikers van Serum 1 zijn. Een paar tientjes voor een upgrade had mijn inziens veel opgeleverd en zou echt wel door de meesten geaccepteerd worden. Zo te zien is het best een hoop werk geweest, dus waarom gratis? Labour of Love?
Steve Duda heeft zo zijn eigen insteek. Geen kortingen, licenties niet overdraagbaar en gratis updates.

Zo te zien is het best een hoop werk geweest, dus waarom gratis? Labour of Love?
Steve Duda heeft zo zijn eigen insteek. Geen kortingen, licenties niet overdraagbaar en gratis updates.
Idd, hij heeft zo zijn principes, heeft ie zeker wel eens uitgelegd (en hij is een man van zijn woord, wil in deze tijd ook nog wel eens tegenvallen). Maar bij het downloaden kan je hem tippen, eigen bedrag naar keuze (van $5,- tot $550,-), dus als je hem wil supporten dan zou ik dat zeker doen (als je het kan missen)

Had je dan wat anders verwacht of gehoopt? Tis versie 2 he, niet een nieuw type synth.....
Nee joh, helemaal niet 😄 Denk dat een saw altijd als een saw zal klinken 😋

Het is een beetje een upgrade in de UX, een ARP en nog wat dingen. Vooral de ARP vind ik een fijne toevoeging. Het is best wel een synth met veel mogelijkheden. Dat hebben ze goed weten te integreren met een fijn overzicht.

dat is wel netjes, om die gratis aan versie 1 gebruikers te geven. Dit weekend maar eens downloaden en proberen, Versie 1 was erg handig voor het maken van eigen wavetables via de resample mogelijkheid.

Ik heb hem geprobeerd, ziet er leuk uit.
Maar de CPU consumptie is van een andere planeet en de presets hebben mij nog niet overtuigd dat dit een "blijvertje" is..
Vooralsnog geniet Serum1 de voorkeur.. :peukie:

Ik heb hem geprobeerd, ziet er leuk uit.
Maar de CPU consumptie is van een andere planeet en de presets hebben mij nog niet overtuigd dat dit een "blijvertje" is..
Vooralsnog geniet Serum1 de voorkeur.. :peukie:
Volgens mij kan Serum 2 toch alles wat Serum 1 kan - en meer? Presets zijn backwards compatible begreep ik?

Nee joh, helemaal niet 😄 Denk dat een saw altijd als een saw zal klinken 😋

Het is een beetje een upgrade in de UX, een ARP en nog wat dingen. Vooral de ARP vind ik een fijne toevoeging. Het is best wel een synth met veel mogelijkheden. Dat hebben ze goed weten te integreren met een fijn overzicht.
:P, ik miste wat emoticons, dus ik denk ik vraag het voorzichtig hehe

Back