Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Schitterende namen, heren; ik kan niet wachten op jullie sound snippets in 't waspoeder genre :D
 
Witte Neus Gabber MegaMix from Hell
 
weer een beetje gekloot met Logic GUI, is wel leuk geworden zo :P

4444.jpg
 
gisteren zijn er aantal Behringer modules, zoals o.a. de 960 sequencer, Victor, 2600 VCO toe gekomen, daar ben ik nu mee aan het prielen ( ben eurorack kast bijeen aan stellen met wat goedkoper materiaal, maar die zelfstandig is)
 
IMG_1451.jpeg
De korg ms muur aan t voorzien van een 19inch rack mixer, de rob papen 19 inch switch en n patchbay waarvan er 3 keer 4 mults komen en die ook de routing vd moxer en fx gaat doen. Deze foto is enkel maar om.achteraf hopelijk te begrijpen welke kleur waar zit. Work in progress. Had gelukkig onverwacht nog n boel dikke snakes liggen
 
Ik ben ook aan het denken om op 1 paar inputs van de HD recorder een inputmixer te zetten zodat ik daar meerdere synths ed kan aansluiten en kiezen welke ik opneem, eventueel meerdere reeds gemixt. Dat maakt de setup net iets meer flexibel.
 
poging gewaagt aan presetje voor zee golven op het strand op de osmose, vind de lichte panning erin wel goed geslaagt maar mis misschien nog iets gurgelend/bubbeligs er in
 

Attachments

  • sea waves.mp3
    605,2 KB
Noise naar filter cutoff erbij? Dat kan heeeeel nat klinken met de juiste resonantie.
daar inderdaad wat mee zitten spelen, heb 1 van de 3 lowpass filters naar single pole veranderd met iets meer resonance en noise als seed input op noise toegevoegt

klinkt (in mijn oren) nu net iets schuimender alhoewel het verschil redelijk miniem is


1720047481926.png
 

Attachments

  • sea waves 3.mp3
    673,7 KB
Dit waterdraadje is helemaal speciaal voor jou:

En dit was mijn poging daarin: Elektor Formant, noise die door een filter met veel resonantie gestuurd wordt waarbij noise de cutoff snel moduleert, wat knoppengedraai voor variatie en lekkende druppels door een VCO op 1Hz te zetten. En reverb. Ik ben helemaal geen synthesegod, ik kreeg wat tips van andere forumleden en de Formant kon dit gewoon heel goed.

 
Dit waterdraadje is helemaal speciaal voor jou:

En dit was mijn poging daarin: Elektor Formant, noise die door een filter met veel resonantie gestuurd wordt waarbij noise de cutoff snel moduleert, wat knoppengedraai voor variatie en lekkende druppels door een VCO op 1Hz te zetten. En reverb. Ik ben helemaal geen synthesegod, ik kreeg wat tips van andere forumleden en de Formant kon dit gewoon heel goed.

thanks! niet verwacht dat daar een thread over zou zijn :P
 
Ik heb een nieuwe track gemaakt en dit wordt voor de eerste keer een samenwerkingsproject met een zangeres, hopelijk gaat ze de komende dagen het inzingen en dan 'ns zien hoe het bij elkaar klinkt, spannend!
 
alles aan elkaar knopen... en plugjes wisselen

bass station de motor synth in en mixen met de motors V1/V2 , motorsynth via de focusrite de quantum in, live granular aan en geluid maken...

totaal onbruikbaar, maar wel grappig!

En dan draai je alles uit en dan hoor je toch nog wat terwijl je de knoppen speelt... huh?
Ah, de output van mn Focusrite in de quantum gedaan... das waar.... en mn mic staat aan... ik hoor mn eigen geluiden (krakende stoel, toetsaanslagen, en verbaasd gemompel) door de live granular XD

oftewel ik maak er een bende van vandaag! maar wel leuk en leerzaam.
Ennnn ik heb de vocoder gevonden op de motorsynth. Bass Station daar doorheen gegooit, maar ik weet (nog) niet veel van Vocoders. weer wat te lezen/leren, en dan de mic er eens aanhangen en kijken.
 
oftewel ik maak er een bende van vandaag! maar wel leuk en leerzaam.

De geneugten van een hardware setup :)

Ik ben weer bezig geweest met een zooi oldskool sounds bij mekaar en daar een leuke sample uit mijn jeugd bij zoeken... alpha juno hoover, wannabee 909 en 303s, Virus B en sample in Ableton. 2 Unlimited doet het best goed met een leuk pitch effect. Maarrrrrr ik wil het uit ableton en in mijn Rytm, zodat ik alles 'makkelijk' met de Cirklon kan sequencen. Dus ik dacht eerst dat ik meerdere pitches moest gaan bouncen, maar toen kwam ik deze video tegen, hoe kom je erop?

 
Back
Top