Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

gisteren noise ambient / blues track gemaakt. nu een lekkere ambient house plaat.
ff rennen en dan straks opnemen.
De op1 met deze kleine setup wetkt als een tiet.
Net bedacht dat de op1 2 tracks eentje links en 1tje rechts. Zo kan ik ze appart processen. pad en bas door het filter en beat door de wavefolder.

De 2x 5steps sequence gaat door de voltage processor waar dan de triplesloths semi choatische variaties maakt.


20240630_135458.jpg
 
Vp9000 goed reverb bod aanvaard. Beetje jammer maar ja. Can t have it all zeker :)

Planning gemaakt voor de volgende dagen. Heel veel studio tijd 🕺🏼
 
Layered strings met Chroma polaris en juno106
Eerst lead op de JP8, dat was kut, dan met lead op Poly800II, schitterend, half uurtje zitten improviseren.
 
Southgate, de track van de politieserie die nooit bestond is klaar en dus gepost bij de tracks, @metatron en @klinkske en alle anderen die herinneringen hebben aan die politieseries uit de sixties/seventies of dit genre tof vinden; veel plezier met deze track!
 
Vandaag de nieuwe geluidskaart aangesloten (Audient Evo 16) en met de Nord Lead 2X aan de gang gegaan.
In Studio One een Chorus, Eq en echo toegevoegd.
 

Attachments

  • Nord Lead 2X.mp3
    2,4 MB
uur of 4 zitten jammen met broer. Lees: de beatstep pro (die hier nog nooit aangezet is, maar broer kent m) om zijn Erica BD-01 bassline aan te sturen en de korg 800DV (cv gate mod) en ik achter de fx en de modor dr2
paar keer de oren van ons hoofd geblazen als ik per ongeluk shift + fader beweeg omdat ie dan naar max olume gaat van de bepaalde sound (met n compressor achter) - niet normaal
we hadden elk n hoofdtelefoon op - mss moet ik me maar eens informeren naar n limiter voor hoofdtelefoon uit onze mackie big knobs, want dit is té gek.
En broer op de trein zat ontdekt dat ableton enkel de microfoon vd studio heeft opgenomen, de ganse mix klinkt dus alsof je in zo'n ton waspoeder zit. :stupid
 
uur of 4 zitten jammen met broer. Lees: de beatstep pro (die hier nog nooit aangezet is, maar broer kent m) om zijn Erica BD-01 bassline aan te sturen en de korg 800DV (cv gate mod) en ik achter de fx en de modor dr2
paar keer de oren van ons hoofd geblazen als ik per ongeluk shift + fader beweeg omdat ie dan naar max olume gaat van de bepaalde sound (met n compressor achter) - niet normaal
we hadden elk n hoofdtelefoon op - mss moet ik me maar eens informeren naar n limiter voor hoofdtelefoon uit onze mackie big knobs, want dit is té gek.
En broer op de trein zat ontdekt dat ableton enkel de microfoon vd studio heeft opgenomen, de ganse mix klinkt dus alsof je in zo'n ton waspoeder zit. :stupid
klinkt alsof je een nieuw underground genre hebt uitgevonden "waspoeder mix"
 
Mijn OB-X8 geüpdatet naar de nieuwe firmware en uitgeprobeerd. Vooral de nieuwe OSC mode wint hard. Verder vooral weer gitaar gespeeld op mijn nieuwe strat.
 
Trance dingetje gemaakt met Roland Verselab Mv1 en Hydrasynth,

deze combi is best prima. Sequence gemaakt op de MV1 , Drums/percussie, basslijn en synthpad. En verder beetje jammen op de Hydrasynth met een zelfgemaakt lead geluidje ondergedompeld in effecten van de Hydrasynth zelf (opname is rechtstreeks naar mijn telefoon en op geslagen als mp3) :koffie:
 

Attachments

  • Trance mv1 + Hydrasynth.mp3
    4,1 MB
Laatst gewijzigd:
Zinloos noodelen op de synthex en alles misdadig verzuipen in Bigsky saus.
 
Back
Top