Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Twee workshops djembé & doundouns gegeven, later de studio in om te oefenen met mijn Soma Ornament-8 en Noon Landscape. Verder - slagwerker sinds 1972, docent en performer West Afrikaanse (akoestische) percussie sinds 1998 - vandaag ook geoefend op mijn elektronische drumpad (NordDrum3P). Deze als rechtshandige drummer geheel ingericht op links, waardoor ik links hihat, ride, bel e.d. heb en rechts kick en snare heb. Ooit speelde ik als jazzdrummers op links ipv popdrummen rechts, omdat dit een vrijere ‘feel’ geeft. Nord Drum zonder pedaal, wil ik niet, omdat een pedaal mij ‘vastzet op rechts’. Hierdoor kan ik - net als ik vanuit de Westafrikaanse muziek gewend ben tot vier verschillende ritmefrases gecombineerd gelijktijdig spelen. Mijn oefenen is gericht op samenwerkingen met DJ’s als live-inzet.
Ik kan de sessie van Noon noch Nord hier posten omdat ‘Bestanden toevoegen’ mijn m4a (?) niet lust. Dan toch maar eindelijk een keer SoundCloud, BandCamp wellicht Spotify overwegen met een eigen kanaal…
 
Weer thuis.
Supertramp spelen op digitale piano en beetje zingen. Wel octaafje lager, zo hoog kan ik niet aan.
 
Twee workshops djembé & doundouns gegeven, later de studio in om te oefenen met mijn Soma Ornament-8 en Noon Landscape. Verder - slagwerker sinds 1972, docent en performer West Afrikaanse (akoestische) percussie sinds 1998 - vandaag ook geoefend op mijn elektronische drumpad (NordDrum3P). Deze als rechtshandige drummer geheel ingericht op links, waardoor ik links hihat, ride, bel e.d. heb en rechts kick en snare heb. Ooit speelde ik als jazzdrummers op links ipv popdrummen rechts, omdat dit een vrijere ‘feel’ geeft. Nord Drum zonder pedaal, wil ik niet, omdat een pedaal mij ‘vastzet op rechts’. Hierdoor kan ik - net als ik vanuit de Westafrikaanse muziek gewend ben tot vier verschillende ritmefrases gecombineerd gelijktijdig spelen. Mijn oefenen is gericht op samenwerkingen met DJ’s als live-inzet.
Ik kan de sessie van Noon noch Nord hier posten omdat ‘Bestanden toevoegen’ mijn m4a (?) niet lust. Dan toch maar eindelijk een keer SoundCloud, BandCamp wellicht Spotify overwegen met een eigen kanaal…
ja die issue had ik ook. zal eens een. wrzoek doen.
 
Weer thuis.
Supertramp spelen op digitale piano en beetje zingen. Wel octaafje lager, zo hoog kan ik niet aan.
Misschien in een vliegtuig stappen en aan de vleugel zitten:-)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Weet niet of dit ook telt? Maar gedroomd vannacht dat ik nog steeds een Electron Machinedrum had, met een kleine portable setup. Ik was opzoek naar een synth die ik kon gebruiken, en daar was opeens de Virus Ti. Maar dan kon ik het niet allemaal met midi aansturen, veranderde de Machinedrum in een Akai MPC Live 2. En dit allemaal voelde alsof ik weer terug in Nederland was. Dromen zijn soms vaag…
 
Verder aan m'n track gewerkt, zo'n lekkere uptempotrack met een knipoog naar de tracks in de sixties/seventies die je bij die detective- en politieseries had. (Hawaii five O, Wrekers enz)
Dan kwam je door de muziek al helemaal in de stemming voor wat aktie. :)
 
Hmm dat moet ik ooit ook nog eens proberen. Die is nog nooit gebruikt die cvio. Valt t mee? Ik heb wat kenton pro die t kan. Daarmee had ik ze nog nt nodig
 
12 posters ingekaderd die mijn mancocave gaan sieren. Nu alleen nog een betaalbare manier vinden om ze veilig op te hangen tegen verticale en schuine gipsplaatwanden...

PS die ietwat onderweldigende Kebu poster leeft een stuk meer nu hij in een zwarte passe-partout zit!
 
12 posters ingekaderd die mijn mancocave gaan sieren. Nu alleen nog een betaalbare manier vinden om ze veilig op te hangen tegen verticale en schuine gipsplaatwanden...

PS die ietwat onderweldigende Kebu poster leeft een stuk meer nu hij in een zwarte passe-partout zit!
Tegen schuine wanden zou je van die hoekjes kunnen gebruiken waar ze vaak spiegels mee ophangen. Ik weet niet hoe het heet, maar zijn van die flexibele 90 graden hoekjes. De meeste bouwmarkten verkopen ze.

En als ze aan de muren hangen, graag foto's delen :halleluja
 
Beetje spelen na de nachtdiensten, gewoon laten komen wat er in de lucht hangt zeg maar


Beetje ambient into gequantiseerde disko
 
Back
Top