Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Ik heb van wat oude componenten een Dsub15, 4 in 4 out gebalanceerde kabel weten te toveren met een kabel lengte van 3 meter. Heel blij mee
 
Met modulaire synth: Osc B gesynct aan en enkele octaven hoger dan Osc A. Saw wave van Osc A als sample input voor een Sample en Hold module. De Pulse van Osc B triggert de sample en hold module. Dit is vergelijkbaar met sample rate reductie, alleen schaalt de reductie mee met de pitch CV.
Nu vervolgens met een tweede Sample en Hold module dezelfde Saw samplen, maar met de geinverteerde Pulse van Osc A samplen. Nu heb ik twee golfvormen die erg op elkaar lijken, maar net niet hetzelfde zijn -> stereo! :)
Met moduleren van de PWM van Osc A moduleert het stereo fase verschil van het resultaat mee.

Leuk expiriment, maar niet noodzakelijk een klank waar ik zelf iets mee kan :)
 
Met modulaire synth: Osc B gesynct aan en enkele octaven hoger dan Osc A. Saw wave van Osc A als sample input voor een Sample en Hold module. De Pulse van Osc B triggert de sample en hold module. Dit is vergelijkbaar met sample rate reductie, alleen schaalt de reductie mee met de pitch CV.
Nu vervolgens met een tweede Sample en Hold module dezelfde Saw samplen, maar met de geinverteerde Pulse van Osc A samplen. Nu heb ik twee golfvormen die erg op elkaar lijken, maar net niet hetzelfde zijn -> stereo! :)
Met moduleren van de PWM van Osc A moduleert het stereo fase verschil van het resultaat mee.

Leuk expiriment, maar niet noodzakelijk een klank waar ik zelf iets mee kan :)
Dit is een Nederlandstalig forum hè😂
 
vind het ook leuk.
Is dat een PDX3000 met midi input?
heb er ook 1. tof ding.
 
vermits mijn vrouw alweer BBQ organiseert (de overschot van gisteren, met t zelfde volk over de vloer met veel teveel drukte en gedoe en vooral 4 afwasmachines vol afwas no doubt) waar ik n hekel aan (niet aan t volk, wel aan de herrie en smos) heb verstop ik me in de studio en heb al n tekst geschreven. Of ik de synths nog opstart zien we straks, ik ga nog ff naar de platenwinkel om eens mijn benen te strekken.
Mijn rug speelt me alweer dagen parten dus geen garanties op gesynth.
 
Ik doe iedere dag mee met 'bewegen met bart',een YT kanaal met oefeningen, bewegingen voor de zestig plussers, om later vlotter an nog soepel en helder van geest achter mijn synths te zitten.
Weet zeker dat er velen van jullie die oefeningen niet eens vlot kunnen uitvoeren.😌
 

Attachments

  • 20240526_093052.jpg
    20240526_093052.jpg
    176,3 KB · Bekeken: 16
  • 20240526_093012.jpg
    20240526_093012.jpg
    148,5 KB · Bekeken: 15
  • 20240526_093000.jpg
    20240526_093000.jpg
    149,4 KB · Bekeken: 16
  • 20240526_092942.jpg
    20240526_092942.jpg
    169,1 KB · Bekeken: 16
Ik doe af en toe yoga maar met al dat volk hier in de buurt momenteel is er van ontspanning geen sprake. Het gaat vanmiddag hopelijk regenen, dan zijn ze hopelijk weg en is t hier misschien wat meer zen.
 
Vandaag? Een aantal patches gemaakt op de UB-Xa en onder de sneltoetsen gezet voor de bandrepetitie morgen. Ze klinken erg goed maar hebben toch nog wat verfijning nodig.
Nog een beetje spelen met de modulatie om ze te optimaliseren.
Ik moet erg wennen aan het gedrag van het filter (in vergelijking tot mijn Dm12 en Poly D). Ook het opslaan van double en split patches gaat nog niet altijd zoals ik wil (verwacht).
Nu de pianopartij aan het instuderen van Sara (Fleetwood Mac).
 
Ik doe iedere dag mee met 'bewegen met bart',een YT kanaal met oefeningen, bewegingen voor de zestig plussers, om later vlotter an nog soepel en helder van geest achter mijn synths te zitten.
Weet zeker dat er velen van jullie die oefeningen niet eens vlot kunnen uitvoeren.😌
Nieuw verkiezingskanaal vanuit Antwerpen?
 
Ik heb de houten zijkanten van de Syntrx afgeschroeft.
Nu past hij in ee 19inch lade.
Ook een aantal 19 inch lades bestelt.

Ja idd tof ding, dit is de gewone 2000.
Heb er wel eens naar gezocht maar, ik kwam tot de conclusie dat ik het niet kan gebruiken
De 2000 kan dacht ik wel gemod worden met midi.
Ik vind het iig erg tof dat je dan de draaitafel als vco kan gebruiken.
Heb er bv ook wel eens een tapeloop mee bespeelt.
 
Wederom de set voor a.s. donderdag weer doorgespeeld, dit keer ook samen met mijn broer die gitaar speelt. Fijnslijpen van de partijen.
En de muziekkamer verder ingericht op de nieuwe synth (B2600). Begint er op te lijken:)
 
Nieuw verkiezingskanaal vanuit Antwerpen?
Ja,al die 'zakken'in het parlement eerst uit hun luie zetel en een half uur trimmen om met een heldere geest eens eindelijk een goede beslissing kunnen nemen.Zou jij ook eens mogen doen, dan stel je zo geen idiote vragen.
 
mn Europi module doet het niet meer :/ stopte er ineens mee..
Maar hij booth wel op mn computer, gaan verder geen lampjes aan maar denk dat ik pc nodig heb.

Verder de Niftykeyz aan het indelen en hopelijk voor het laatst nu ik de laatste modulle besteld heb kan alles ergonomischer.

Van alles cases die ik gehad heb, is een Eurobak met keys en extra functies echt een aanrader.
 
Ja,al die 'zakken'in het parlement eerst uit hun luie zetel en een half uur trimmen om met een heldere geest eens eindelijk een goede beslissing kunnen nemen.Zou jij ook eens mogen doen, dan stel je zo geen idiote vragen.
Gast, kalmeer. Ik vond het wel een grappig beeld, je moet er niets meer achter zoeken.....
 
Back
Top