Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Presets, al dan niet na getweak, opgeslaan in 1 bank zodat ik laten niet meer door de bagger moet gaan.

En blijkbaar vind ik dat elke patch een string moet zijn...
 
Ik heb me zojuist prima vermaakt met symplistische italo muziek spelen. Een jump bass uit de Odyssey en pad / stabs uit de ubxa. Het is eigenlijk best heel goed te doen om zo leuke baslijntjes te spelen met passende akkoorden er bij, ik krijg er instant inspiratie van, te veel eigenlijk. Ik loop meteen over van ideeën.

De outboard gear ben ik erg tevreden mee, het geeft precies dat sausje waardoor alles meteen lekker klinkt.

Morgen maar eens de geluidskaart aansluiten en de sequencer.

Bekijk bijlage 3848814
is dat niet erg vermoeiend hele avond op zon blok zonder rug leuning zitten als je bezig bent?
 
Het zit niet echt lekker nee, ik gebruik die poefjes meestal als voetenbankje of om spullen op te zetten, maar een stoel op wieltjes wat ik eigenlijk zou willen werkt ook niet echt lekker op het laminaat met de houten vloer eronder, super gehorig is dat en het laminaat vind dat ook niet echt leuk. Dus ja, er zal een tapijtje moeten komen.
 
Nog wat anders, ik heb vanavond de batterij van mijn MacBook Pro uit 2015 vervangen. Klusje van 15 minuten als je de instructies volgt en een beetje geluk hebt dat de tape waarmee de batterijen vast zit niet al te erg tegenwerkt.

Maar ! Ik was zo slim om ook de binnenkant van mijn Macbook te stofzuigen, er zat nogal wat stof in. De rest van de avond dus bezig geweest om er achter te komen waarom de MacBook steeds uitviel na 20 seconden aan te hebben gestaan...
Een warmte probleem dus zo bleek, de ventilatoren nog maar eens even extra doorgeblazen, en nu werkt alles weer zoals het moet.

Wel effe 200 euro bespaard. Ik moet er nog een, dus dat is 400.. :D
 
Het zit niet echt lekker nee, ik gebruik die poefjes meestal als voetenbankje of om spullen op te zetten, maar een stoel op wieltjes wat ik eigenlijk zou willen werkt ook niet echt lekker op het laminaat met de houten vloer eronder, super gehorig is dat en het laminaat vind dat ook niet echt leuk. Dus ja, er zal een tapijtje moeten komen.
je hebt ook van die grote plastic placemats voor onder stoelen op wieltjes, heb ik zelf ook. niet bepaalt stil maar het red je vloer wel en rijd beter dan over een tapijt/minder snel vies
 
eerste poging gewaagt aan een presetje op de osmose, maar damn pittige engine met ontzettend veel mogelijkheden is dat

en zoals het hoort natuurlijk iets spaceys geworden (mogelijk is volume vrij hard)

1716489710745.png
 

Attachments

  • spacey.mp3
    1.019,1 KB
Laatst gewijzigd:
eerste poging gewaagt aan een presetje op de osmose, maar damn pittige engine met ontzettend veel mogelijkheden is dat

en zoals het hoort natuurlijk iets spaceys geworden (mogelijk is volume vrij hard)

Bekijk bijlage 3848907
Deze UI heeft wel iets weg van onze hedendaagse politiek (snap ik ook niet heel veel van) :koffie:

Maar de sample die je ermee hebt gemaakt is nice :D
 
Deze UI heeft wel iets weg van onze hedendaagse politiek (snap ik ook niet heel veel van) :koffie:

Maar de sample die je ermee hebt gemaakt is nice :D
ben hier letterlijk heel de dag mee bezig geweest en dan had ik al best een aantal tutorials gekeken, voel me nu net een rocket scientist :P

in princiepe zijn X Y Z je key inputs(keytracking, aftertouch en pressure) en die kun je door formules heen gooien om bv op een range van 1-60 uit te komen met 1-40 presure en 41-60 aftertouch, als je ergens een andere letter ziet staan wil dat zeggen dat die formule daar gebruikt wordt

maarja daarmee heb je pas 1/10e ervan heel kort door de bocht uitgelegt ofzo en dan weet ik zelf nog niet eens de helft ervan volgens mij :D

maar je kan wel zeggen dat ik heel blij ben met mijn NTS2 osciloscope anders was het echt niks geworden
 
  • Duimpje
Duimpjes: L3N
ben hier letterlijk heel de dag mee bezig geweest en dan had ik al best een aantal tutorials gekeken, voel me nu net een rocket scientist :P

in princiepe zijn X Y Z je key inputs(keytracking, aftertouch en pressure) en die kun je door formules heen gooien om bv op een range van 1-60 uit te komen met 1-40 presure en 41-60 aftertouch, als je ergens een andere letter ziet staan wil dat zeggen dat die formule daar gebruikt wordt

maarja daarmee heb je pas 1/10e ervan heel kort door de bocht uitgelegt ofzo en dan weet ik zelf nog niet eens de helft ervan volgens mij :D

maar je kan wel zeggen dat ik heel blij ben met mijn NTS2 osciloscope anders was het echt niks geworden
Ja, ik snap wat je bedoelt, alles op z'n tijd :D
Er staat geen verbod op tutorials volgen en experimenteren en voor je het doorhebt wordt alles ineens logisch. Soms heb je net even het duwtje in de juiste richting nodig :D
 
nouja voor de sound geen tutorial gebruikt hoor gewoon lekker aangekloot :D

maar voor referentie is het erg handig, je moet macros bv in een text editor zelf toevoegen... daar was ik zelf de komende week waarschijnlijk nog niet opgekomen anders (zie links onderin)
 
  • Duimpje
Duimpjes: L3N
Alweer zitten tracken naar de te leveren Prodigy die maar geen update krijgt. Is al n week “onderweg” uit la douce France
 
Ik heb de verwarming gmaakt.

1716532253079.png


Ook 2 tapeinterface modules gemaakt en mijn tapedeck van pitch control voorzien.
Klinkt heerlijk....

Nu heb ik stereo spring, tape en chorus in mijn rack.
Ook Living VCO's binnen en getest en verder 2 Befaco stereo mixers, joystick en 2x Lowpassgate gebouwd.

1716532318254.png
 
Ik heb de studie opgeruimd en schoongemaakt, mijn synths lief toegesproken en geaaid. Een dikke sfeervolle tapijt patch gebouwd met de modular met een sidechain effect. Daarom heen een dikke techno track gebakken. Dit weekend maar weer eens een videootje schieten...
 
Back
Top