Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Ik probeer carol - breakdown te coveren, ik heb een boel ontdekt, enkel die midi noten analyse in ableton komt niks van, is voor mij chinees dat resultaat. Ik verwacht dan pakweg 3 noten te zien die elkaar afwisselen maar krijg een morse code in 20 lagen en dan besluit vochlea gans de mac te crashen. Jullie weten dat dit heel erg helpt om te houden van softw plugins. En ik was er al zo dol op.
 
Ik probeer carol - breakdown te coveren, ik heb een boel ontdekt, enkel die midi noten analyse in ableton komt niks van, is voor mij chinees dat resultaat. Ik verwacht dan pakweg 3 noten te zien die elkaar afwisselen maar krijg een morse code in 20 lagen en dan besluit vochlea gans de mac te crashen. Jullie weten dat dit heel erg helpt om te houden van softw plugins. En ik was er al zo dol op.
misschien is het door zon hindu god met 6 armen gespeeld :D
 
Het is op t gehoor nagedaan. Ik heb geen idee hoe goed mijn gehoor is. Ik verwacht niet al te best 😄
 
K heb mn microkorg ontkoppeld, in schuiflade gezet en weer aangesloten. Dusja. Oh en ouwe laptopstand waar hij eerst opstond afgebroken.
 
Vandaag een ontdekkingsreis met/door mijn pas gearriveerde Behringer UB/Xa.
Klinkt fantastisch. Overmorgen verwacht ik de bestelde stereo reverb/delay om het nog beter te laten klinken.
 
Ik heb mn waldorf nw1 weeer eens gekpakt lope n stacken met cv uit de USPX cv uit.. en door zn filters door de tube eq. en
 
Vandaag een ontdekkingsreis met/door mijn pas gearriveerde Behringer UB/Xa.
Klinkt fantastisch. Overmorgen verwacht ik de bestelde stereo reverb/delay om het nog beter te laten klinken.
Mn maat ook deze week! hij heeft de Strymon volante.. welke heb jij besteld?
 
Mn maat ook deze week! hij heeft de Strymon volante.. welke heb jij besteld?
Voorlopig even een simpel Behringer pedaal.
Eerst het instrument eens goed leren kennen om te kijken welk multifx er bij past.
Moest ook even op de kleintjes letten 😉
 
Eerst netjes afgestoft daarna track waar ik op de bank aan was begonnen even aan verder gewerkt. Wat sporen met synths opgenomen. Baslijn uit serum vervangen voor baslijn uit subseq37. Is toch echt wel even wat anders. Blijft toch wel echt de beste synth die ik heb voor bass.
 
Beetje kloten met GForce Oddity3 en Dynacord VRS 23
 
Vandaag eindelijk begonnen met het aansluiten van mijn mixer, synths, sampler en outboard gear, ik ben me nu mentaal voorbereiden op het aansluiten van de effecten. Misschien dat ik later op de dag ook nog wel een noot aan sla..
 
Vandaag eindelijk begonnen met het aansluiten van mijn mixer, synths, sampler en outboard gear, ik ben me nu mentaal voorbereiden op het aansluiten van de effecten. Misschien dat ik later op de dag ook nog wel een noot aan sla..

Ik heb zoiets besteld:
Mixer boven. Outboard onder en dan aan de AUX sends en 3 bussen aansluiten.


1716213240144.png
 
Ik vond de CP70 wat stil in de mix liggen. Nadat ik zijn mixerkanalen had ingeschakeld, was het beter...
Voor degenen die denken dat ik helemaal achterlijk ben: een CP70 is elektro-acoustisch, dus als je die bespeelt hoor je akoestisch sowieso ongeveer hetzelfde geluid als wat je versterkt zou horen. Het valt dus veel minder op dat hij niet in de mix meegenomen wordt dan wanneer je dit met je 303 zou doen. :)
 
Voor degenen die denken dat ik helemaal achterlijk ben: een CP70 is elektro-acoustisch, dus als je die bespeelt hoor je akoestisch sowieso ongeveer hetzelfde geluid als wat je versterkt zou horen. Het valt dus veel minder op dat hij niet in de mix meegenomen wordt dan wanneer je dit met je 303 zou doen. :)
Nee, dat dacht ik niet, moest alleen ff googelen naar cp70 om te begrijpen wat je bedoelt, ik snap het nu 😃👍
 
Ik heb me zojuist prima vermaakt met symplistische italo muziek spelen. Een jump bass uit de Odyssey en pad / stabs uit de ubxa. Het is eigenlijk best heel goed te doen om zo leuke baslijntjes te spelen met passende akkoorden er bij, ik krijg er instant inspiratie van, te veel eigenlijk. Ik loop meteen over van ideeën.

De outboard gear ben ik erg tevreden mee, het geeft precies dat sausje waardoor alles meteen lekker klinkt.

Morgen maar eens de geluidskaart aansluiten en de sequencer.

20240520_182409.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Presets doorlopen om de volgende sessie maar eens wat smakelijk spul naar een apart plaatsje te kopiëren zodat ik ze vlot terugvind.
 
Back
Top