sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)
Nieuwe synths hebben minder hout en zijn dus minder brandgevaarlijk. Daarom dus ..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pff néh... Die zijn al dikwijls de revue gepasseerd en ontaarden regelmatig in geloofs-discussies... dan komt er weer conflict over de interpretatie van SF-richtlijnen rond politiek, geloof, censuur etc... wat weer leidt tot dismembering of verwijderde topics...
Laten we het gezellig populistisch houden
Da's waar het meestal op uitdraait ja, van die topics die lekker uit de bocht vliegen.![]()
Ja maar die wetenschappelijk bezig.Je mag toch wel of niet in der ULi geloven ?
... waarmee je zowel (virtueel) muziek kunt afspelen als maken, video's kunt bekijken, kunt gamen, virtueel kunt eten en drinken, dronken worden, etc.
mij heb je overtuigd... waar kan ik pre-orderen?![]()
Did you know that the first Matrix was designed to be a perfect human world? Where none suffered, where everyone would be happy.
It was a disaster. No one would accept the program. Entire crops were lost.
Some believed we lacked the programming language to describe your perfect world. But I believe that, as a species, human beings define their reality through suffering and misery.
The perfect world was a dream that your primitive cerebrum kept trying to wake up from.
Doe mij er maar 2 !mij heb je overtuigd... waar kan ik pre-orderen?![]()
Absoluut! En geeft mij persoonlijk enorm veel voldoening.Persoonlijk geeft het overwinnen van uitdagingen mij een kick. Maar ik zie niet in waarom ook dat niet virtueel na te maken zou zijn. Zijn niet de meeste games gebaseerd op het oplossen en overwinnen van virtuele moeilijkheden?
Volgens mij is er best wat mogelijk op het gebied van "analoog nadoen" op de iridium.Ik heb sinds kort een Iridium.
Het ding heeft indrukwekkende mogelijkheden met zeer bijzondere klanken en een verrassend lekker werkende UI (en ik ben daar zeer gevoelig voor). Het geeft wel duidelijk een andere beleving dan een analoge poly. Bij een Moog, Sequential of klassieke Roland synth heb ik echt het gevoel dat er een soort 'electronisch bloed' door het apparaat circuleert, dat er componenten hard voor mij aan het werk zijn in plaats van een computer die nullen en enen aan het blenden is. En dat die componenten gaan zuchten, kraken en protesteren als je je sliders niet onderhoudt.
De Iridium daarentegen voelt als een fantastisch werkende machine zonder ziel, en toch vind ik 'm tof omdat ie zo ontzettend veel kan en enorm lekker werkt. Maar zodra ik er analoge dingen mee probeer te emuleren, voelt het vooral alsof ik een dure coverband hebt ingehuurd.
Ja precies, de Iridium kan analoog prima nabootsen, zoals menig digitale synth. En dat maakt 't per definitie een coverband.Volgens mij is er best wat mogelijk op het gebied van "analoog nadoen" op de iridium.
Je kan zo'n beetje alles moduleren met een absurde hoeveelheid sources en destinations en een 40 slot matrix
met verschillende random modulatie sources (lfo met random golfvorm - warp maximaal voor smooth verloop bijvoorbeeld, of goochelen met de komplex modulator).
Ook envelop variatie heb je met 1 draai aan de knoppen tot je beschikking. Volgens mij had @flyweight hier op zijn Waldorf Quantum ook wel succesvol mee geexperimenteerd (toch? anders sorry voor 't taggen ^^)
MAar eigenlijk doet dat er allemaal niet zo toe, want als je echt analoog had gewild had je dat voor dat geld ook wel kunnen kopen
Maar het leukste vind ik deze opmerking:
"De Iridium daarentegen voelt als een fantastisch werkende machine zonder ziel"
Want als je instrument geen karakter (of ziel) toevoegd... Hoor je dan niet de pure artiest?
beetje filosofische vraag natuurlijk, maar je zou kunnen denken "die moog klinkt altijd goed, voor de Iridium moet ik wat kunnen" ^^
mijn geneuzel niet te serieus nemen hoor... ik ben een enorme quantum/iridium fanboy :p
heb ook eens dit topic aangemaakt:
![]()
Waldorf Quantum & Iridium
Hi folks!! Ik post hier op het forum af en toe wat updates over het beta programma van het Waldorf Quantum en Iridium (afkomstig van hun beta forums). Dat doe ik via de nieuws sectie onder de Waldorf Quantum MKII, maar dat is eigenlijk niet ideaal. Dus ik dacht ik maak eens een topic voor alles...www.synthforum.nl
Jammer dat het niet klinkt![]()
"die moog klinkt altijd goed, voor de Iridium moet ik wat kunnen" ^^
Dus eigenlijk komen er onklanken uit ?Jammer dat het niet klinkt![]()
Sommigen hier zijn toch echt aan het aftakelen.Ik vind de iridium een behoorlijke synth.
En met een synth moet je spelen, niet over praten!Enfin dit is wel een forum....