Waarom geen pc's op onze marktplaats?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Ik zie wel vragen over welke computer mensen gebruiken en andere computer gerelateerde zaken maar ik zie op onze marktplaats nooit oudere pc's aangeboden worden maar alleen muziekgerelateerde dingen, je pc is toch ook muziekgerelateerd, velen hebben deze indertijd specifiek samengesteld.
Schijnbaar verdwijnen pc's van sf leden op marktplaats, in de kast of kringloop of whatever maar waarom eigenlijk niet, want juist de pc's die forumleden voor een nieuwe inruilen zijn vaak specifiek voor muziekbewerking geschikte pc's zoals een extra grote hd of uitgebreid ram om maar wat te noemen.
Op die manier kan iemand anders met een minder grote beurs misschien toch een keer een goede upgrade voor een niet te groot bedrag doen en kopen van forumleden onderling dat is in veel gevallen ook een zaak van vertrouwen ook al gaat er wel 'ns iets mis.
Wat vinden jullie van dit idee?

Je kan ook in de Marktplaats Vraag rubriek om een muziek PC vragen. Dat gaat een hoop geneuzel op de Aanbod pagina schelen.

Je vind dat je helemaal gelijk hebt! PC's zijn niet meer weg te denken in de muziek. Goed dat je dit aankaart

Wil je dit soort geneuzel dan de hele dag doorscrollen:
Ik heb nog een Apple G4-450 Mhz met 13" schermpje te koop met Digidesign 001 MIDI/Audio i/o
Ik heb nog een Apple G4-1250 MHz zonder scherm te koop met Digidesign 002 MIDI/Audio i/o
Beide in nieuwstaat en ProTools 4 en een hoop softwares
Ook een stapel hele oude laptops om Windows 95, 97, XP, Vista, en -7 op te draaien.
Alles samen voor 2000 euro

Omdat dat vragen is naar een hoop onbegrijpelijke info misschien? Ik vind het wel grappig dat sommigen hier muziek maken met een mainframe quantumcomputer en anderen met een Pentium III. Het verschil hoor je er eigenlijk niet aan af.

Omdat dat vragen is naar een hoop onbegrijpelijke info misschien?
Je kan het toch simpel houden in je vraag, je vraagt dan naar een pc en of mensen die wat willen verkopen dan in het kort vertellen welke generatie processor en bijv grootte HD en hoeveelheid ram.
Op die manier krijg je al een indicatie of het iets is wat voor jou interessant is.
Ik vind het wel grappig dat sommigen hier muziek maken met een mainframe quantumcomputer en anderen met een Pentium III. Het verschil hoor je er eigenlijk niet aan af.
Ja, muzikaliteit zit niet in de pc uiteindelijk.

Lijkt mij een prima idee, een korte beschrijving van de hardware en wellicht ook van de software die op de computer is gebruikt zal meestal een goed idee geven wat een aangeboden machine kan, of niet.

T zou een test waard kunnen zijn, maar ik vrees een heuse computer dump door iedereen die nog iets voor z’n stoffige kast wil vangen. Wat dan weer ten koste gaat van een fijn overzichtelijk plekkie om synths te gluren…

Dan zou je een apart computer afdelinkje op de Marktplaats kunnen overwegen...

tja en waarom geen dj spul, en waarom geen tapijten, sofa's en studio led lampen? En gelaatsbruiners, veel gelaatsbruiners. We komen namelijk nooit buiten en zien anders bleek.
En zonnecreme. Van die gelaatsbruiners kan je ook overdrijven.
Misschien het maar laten zoals het is. Het heet hier namelijk synth - forum. Snappie? :D

Drumcomputers mogen hier wel verkocht worden.. maar die surfen nogal lastig. :D

Volgens mij waren nog geen 5 jaar terug, PC-bouw topics ook taboe. En toen waren er ook al DAWs.. ga maar naar tweakers.nl werd er toen gezegd.

btw.. ik vind dat SF totaal niet verkoopt.. volgens mij kun je een PC veel makkelijker kwijt op Marktplaats.. mensen gaan niet echt op zoek naar een PC op een synthforum.. dat is het verhaal 'n beetje

Back